• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

7
یادداشت؛

ویدئوی اوین در هفت بند

  • کد خبر : 22999
  • 04 شهریور 1400 - 17:00
ویدئوی اوین در هفت بند
انتشار کلیپ بدرفتاری با زندانیان اوین، قطعا خلاف شرع و قانون و دستورات صریح رهبر انقلاب بوده و بافتن هیچگونه توجیهی برای آن وجاهت ندارد و قطعاً باید تمامی متخلفان و تمام رده های مسئولان مطلع باید مجازات شوند.

به گزارش خبرنگار فضای مجازی صدای حوزه، حمیدرضا ابراهیمی طی یادداشتی به بررسی اتفاقات افتاده در زندان اوین پرداخته است که در ادامه می آید:

۱- در روز ۱۹ تیر ۸۸، خبر «نگهداری بازداشتی ها در کنار اوباش و ضرب‌وشتم برخی از آنها» به رهبر انقلاب می‌رسد و ایشان بلافاصله دستور می‌دهند که «همان روز باید بازداشتگاه کهریزک تعطیل شود و متهمان به محل مناسبی انتقال داده شوند و حتی اگر جایی مناسب برای نگهداری متهمان وجود ندارد باید آنها را آزاد شوند» آن هم در روزهای خطرناک اوج فتنه بزرگ ۸۸.
هر چند این دستور صریح توسط قاضی مرتضوی عمل نشد حادثه تلخ کهریزک را رقم زده شد و این موضوع برای اولین بار توسط سایت نزدیک به دکتر زاکانی افشا و مطالبه شد.

۲- انتشار کلیپ بدرفتاری با زندانیان اوین، قطعا خلاف شرع و قانون و دستورات صریح رهبر انقلاب بوده و بافتن هیچگونه توجیهی برای آن وجاهت ندارد و قطعاً باید تمامی متخلفان و تمام رده های مسئولان مطلع باید مجازات شوند.

۳- مبنای قضاوت در مورد ناشایست بودن رفتار با زندانیان مذکور، آموزهای اسلام و انقلاب است نه معیارهای بدوی مدعیان غربی عربیِ حقوق بشر که وحشیانه ترین رفتارها را با اسیران و متهمان می کنند.

۴- انتشار این تصاویر، هرچند بسیار تلخ است، اما سابقه‌ی عملکرد نظام نشان می‌دهد معمولا موجب انجام یک اصلاح عمیق در ساختار مربوطه گردیده و تبدیل یه فرصت برای رفع کاستی می‌شود.

۵- ضروریست قوه قضاییه پیرامون برخوردهای انجام شده با مامورانی که احیانا در سالهای گذشته بدرفتاری داشته و با شکایت‌ زندانیان، مجازات شده اند، اطلاع رسانی نماید.

۶- قوه قضاییه شفاف سازی نماید که آیا از این نوع بدرفتاری‌ها در اوین، قبلا شکایتی واصل شده بوده یا نه و اگر پاسخ مثبت است، در «همان زمان» چه برخوردی شده بود؟
همچنین لازم است این قوه در مورد وجود سامانه هایی که زندانیان و همه افراد بتوانند تخلفات احتمالی ماموران را به مراجع قانونی گزارش کنند بطور گسترده اطلاع رسانی نماید.

۷- در نهایت باید در نظر داشته باشیم که دشمنان ملت، همین الان دهها ویدئوهای واقعی و ساختگی یا حتی سفارشی را برای روزها و ماه‌های آینده آماده کرده‌اند تا با انتشار آنها دولت جدید را موجب امید مردم شده است را در داخل و خارج با بن بست و چالش شدید مواجه نمایند. بنابراین باید آمادگی های لازم در سطوح مختلف هم برای پیشگیری ریشه‌ای و هم برای مواجهه با اینگونه حملات پیچیده و چند وجهی تمهید شود. حملاتی که زمینه‌ی آن تخلف عده‌ای معدود از قانون، شرع و دستورات صریح رهبری است که موجب تخریب چهره نظام و زحمات تربیتی امثال شهید لاجوردی در زندانهاست.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=22999
  • نویسنده : حمیدرضا ابراهیمی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.