• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 6237اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد

7

آیا این درست است که اسپری‌های ویتامین D بهتر از قرص‌ها هستند؟

  • کد خبر : 10280
  • 15 تیر 1400 - 15:01
آیا این درست است که اسپری‌های ویتامین D بهتر از قرص‌ها هستند؟
با توجه به اینکه این روزها ماندن در خانه به یک مشغولیت همگانی تبدیل شده است، جای تعجب نیست که از هر دو نفر یک نفر ویتامین D کافی دریافت نکند، ویتامینی که به عنوان ویتامین آفتاب هم شناخته می‌شود. خوشبختانه کمبود ویتامین D به راحتی قابل جبران است.
بدن پس از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، به طور طبیعی ویتامین D تولید می‌کند و همچنین این ماده مغذی در برخی از خوراکی‌ها یافت می‌شود؛ اما اگر شما به اندازه کافی از این منابع ویتامین D دریافت نمی‌کنید، انواع بسیار زیادی از مکمل‌های بدون نسخه وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند؛ اما با وجود گزینه‌های بسیار متنوع، از کپسول گرفته تا اسپری‌های جدید، چگونه می‌توان گفت که کدام نوع ویتامین D مؤثرتر خواهد بود؟
 
بدن پس از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، به طور طبیعی ویتامین D تولید می‌کند و همچنین این ماده مغذی در برخی از خوراکی‌ها یافت می‌شود؛ اما اگر شما به اندازه کافی از این منابع ویتامین D دریافت نمی‌کنید، انواع بسیار زیادی از مکمل‌های بدون نسخه وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند؛ اما با وجود گزینه‌های بسیار متنوع، از کپسول گرفته تا اسپری‌های جدید، چگونه می‌توان گفت که کدام نوع ویتامین D مؤثرتر خواهد بود؟ یکی از متخصصین به نام دکتر تاد کوپرمن درباره این مسئله توضیحاتی ارائه داده است

آیا اسپری ویتامین D مؤثرتر از قرص است؟

اگرچه ممکن است به مصرف ویتامین D به شکل کپسول عادت کرده باشید، اما پزشکان اسپری‌های ویتامین D را که در زیر زبان استفاده می‌شوند، بسیار توصیه می‌کنند. به گفته این متخصص: اول از همه اینکه استفاده از آن‌ها راحت است. اگر آن را با خانواده خود به صورت مشترک استفاده می‌کنید، می‌توانید دوز را تنظیم کنید. دوم، و حتی مهم‌تر از آن اینکه، فرم مایع ویتامین D حاوی ‌تری گلیسیرید یا لیپید است و ویتامین D وقتی با چربی و روغن مصرف شود بهتر جذب خواهد شد.

این پزشک توضیح داد: این لیپیدها که از گلیسرول و اسیدهای چرب مشتق می‌شوند، اساساً ترشح صفرا را در روده کوچک شما تحریک می‌کنند. این صفرا باعث تجزیه چربی‌ها شده و به شما کمک می‌کند تا ویتامین‌های محلول در چربی را بسیار بهتر جذب کنید.

اگر نگران استفاده بیش از حد ویتامین D از طریق اسپری هستید، می‌توانید آن را به فرم قرص دریافت کنید. فقط حتماً آن را همراه با غذا میل کنید. شما با مصرف آن به همراه یک وعده غذایی حاوی چربی و روغن، ویتامین D بیشتری جذب می‌کنید

وی افزود که: اگرچه عمل جذب برای همه مکمل‌های غذایی مهم است، اما به ویژه برای انواعی که دارای مواد فعال هستند، مانند ویتامین D، حائز اهمیت است. جذب به محض مصرف ویتامین شروع می‌شود و در پایین‌ترین قسمت روده به پایان می‌رسد. این فرآیند با مصرف فرم مایع ویتامین تسهیل می‌گردد، زیرا حفره دهان، به ویژه غشای بوکال و زیر زبانی در دهان، برای مواد فعال، بسیار پذیرنده، است.

از سوی دیگر، جذب در روده به میزان اسید معده‌ای که تولید می‌کنید بستگی دارد که بسته به رژیم غذایی، سن و سلامتی شما متفاوت است. به عنوان مثال افراد مبتلا به بیماری‌هایی مانند سلیاک، بیماری کرون و کولیت از قبل با جذب مشکل دارند.
بعضی از افرادی که از داروهای کاهش‌دهنده اسید معده استفاده می‌کنند نیز ممکن است در جذب این ویتامین مشکل داشته باشند. بنابراین، او توصیه می‌کند اگر این مورد برای شما مناسب است، قرص‌های ویتامین D را به نفع انواع مایع یا اسپری فراموش کنید.

آیا دلیلی برای اجتناب از مصرف اسپری ویتامین D وجود دارد؟

از آنجا که استعمال اسپری‌های ویتامین D بسیار راحت است، استفاده بیش از حد از آن‌ها نیز آسان است و متأسفانه، این مسئله به اندازه کمبود ویتامین D خطرناک است. در واقع فقط به این دلیل که ویتامین D به عنوان یک ماده مهم است، نمی‌توانید از آن به طور نامنظم و به هر مقدار، مصرف کنید. بهترین میزان برای شما حدود ۲۵ تا ۳۵ نانوگرم یا IU 600 در روز است. این همان سطحی است که باید در آزمایش خون مشاهده کنید.

ممکن است تهیه اسپری با بالاترین IU وسوسه‌انگیز باشد، اما به گفته این پزشک، ویتامین D به این ترتیب کار نمی‌کند. شرکت‌ها هر میزانی را که بخواهید به شما می‌فروشند ۱۰۰۰، ۲۰۰۰، ۵۰۰۰، حتی ۱۰۰۰۰ IU.

 

وی ادامه داد: من از مصرف مقادیر بسیار بالای ویتامین D خودداری می‌کنم. بالاترین میزان دریافت قابل قبول این ویتامین ۴۰۰۰ IU است، اما در واقع اگر بیش از ۱۰۰۰ IU در روز مصرف کنید، این بیش از حد کافی است. با این وجود، در صورت نیاز به مکمل، باید با پزشک خود مشورت کنید، او می‌تواند سطح ویتامین D شما را اندازه‌گیری کند و اگر نیازمند دریافت مکمل این ویتامین باشید، دوز مناسبتان را معین کند.

در نهایت، اگر نگران استفاده بیش از حد ویتامین D از طریق اسپری هستید، می‌توانید آن را به فرم قرص دریافت کنید. فقط حتماً آن را همراه با غذا میل کنید. شما با مصرف آن به همراه یک وعده غذایی حاوی چربی و روغن، ویتامین D بیشتری جذب می‌کنید. ویتامین D به فرم اسپری، جذب راحتی دارد؛ اما این بدان معنی نیست که کپسول‌ها بی‌اثر هستند.
لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=10280
  • منبع : article.tebyan.net

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.