• امروز : دوشنبه - ۲۶ آبان - ۱۴۰۴
  • برابر با : Monday - 17 November - 2025
کل اخبار 6615

صدای حوزه امروز

فقه الجهاد/ امنیت و آسایش در پرتو مبارزه و اِعمال قدرت رسالت حوزه علمیه، تمدن‌سازی یا مجتهدپروری نگاهی به نظام آموزشی و منابع درسی حوزه علمیه نجف نظام آموزشی و منابع درسی حوزه علمیه نجف تبیین تفاوت‌های میان استنباط فقهی رایج و استنباط معارف تبلیغی وقتی تبلیغ دین، اولویت اول یک روحانی می شود! افتتاحیه گردهمایی آموزشی-توجیهی معاونین تبلیغ استان‌ها و رابطین خواهر مدارس امین بیانیه ی حوزه علمیه کرمان جهت برخورد قانونی با عوامل و مسببان این هنجارشکنی امتدادهای کلامی و الهیاتی غزه! آگهی انجام نماز و روزه و نوشتن وصیت نامه و خواندن زیارت عاشورا و خواندن اذکار مخصوص برای رسیدن به حاجات و انجام مشاوره توسط یک امام جماعت! بحران جذب در حوزه؛ وقتی ۱۶۰ هزار طلبه، سفیران خاموش‌اند اعتراض صریح مداح معروف به موازی کاری نهادهای تبلیغی و لزوم طرحی نو! مسجدی که با ورزش و معنویت جوانان را جذب کرد جایگاه روحانیت در حال و آینده نظام مرجعیت جامعه ایران/ روحانیت تقاص مسئولیت‌پذیری را می‌دهد!

13
فضای مجازی، تهدید یا فرصت؟

راهبردهایی برای مدیریت صحیح شبکه های اجتماعی

  • کد خبر : 20230
  • 06 مرداد 1400 - 14:49
راهبردهایی برای مدیریت صحیح شبکه های اجتماعی
تبدیل تهدیدات متعدد شبکه های اجتماعی به فرصت، نیاز به اتخاذ راهبردهای صحیح و مناسبی است که در اینجا گزارش به این مساله می پردازیم.

به گزارش صدای حوزه، رشد خیره کننده فناوری اطلاعات و ارتباطات گرایش مردم به استفاده از این فناوری ها به خصوص استفاده از شبکه های اجتماعی افزایش داده است. در واقعامروزه تمایل گروه های مختلف و نهادهای اجتماعی بر حضور هر چه بیشتر و اثربخش در شبکه های اجتماعی، تأثیرات شگرفی را بر مولفه های مختلف سیاسی، فرهنگ، اقتصادی، اجتماعی و به خصوص امنیت ملی جوامع و کشورها گذارده است. با توجه به فرصت ها و تهدیدات متعدد شبکه های اجتماعی، در این گزارش به ارائه راهبردهایی جهت مدیریت بهتر و موثر شبکه های اجتماعی، با تأکید بر حمایت و پشتیبانی از شبکه های اجتماعی داخلی می پردازیم:

۱.تقویت زیرساخت های مورد نیاز به منظور پردازش و ذخیره سازی محتوای شبکه های اجتماعی داخلی و خارجی در داخل کشور

۲.توسعه ظرفیت های مقابله با تهدیدهای نرم متناسب با تهدیدها در شبکه های اجتماعی از طریق گسترش نقش آفرینی و مشارکت سازمان های مردم نهاد در تولید محتوا و ایجاد خدمات و زیرساخت های شبکه های اجتماعی

۳.افزایش انگیزه برای مدیران شورای عالی فضای مجازی و وزارت ارتباطات در جهت ایجاد زمینه همکاری برای رفع موانع توسعه و تکمیل متوازن شبکه ملی اطلاعات

۴.برنامه ریزی، بسترسازی، هماهنگی و نظارت بر شبکه های اجتماعی و تعادل بخشی به سهم پیامرسان های اجتماعی داخلی در بازار از طریق مدیریت پهنای باند و سایر خدمات و الزام سازمان های متولی به منظور تولید محتوا و ارائه خدمات در بستر شبکه های اجتماعی بومی

۵.آموزش و ارتقای دانش نخبگان و مدیران و توجیه آنها نسبت به تهدیدات شبکه های اجتماعی

۶.ترمیم و انسجام بخشی به ساختارهای متولی فضای مجازی با تمرکز بر شبکه های اجتماعی در کشور از طریق تقویت و ارتقای نقش حاکمیتی شورای عالی فضای مجازی

۷.تحقق اوامر و منویات مقام معظم رهبری در راستای نوشوندگی فرآیندهای مدیریت شبکه های اجتماعی متناسب با شرایط و اقتضائات جدید از طریق تکمیل شبکه ملی اطلاعات و اقمار آن

۸.تدوین و فراگیر ساختن پروتکل های بومی فضای تبادل داده و الزام سرویس دهندگان و شبکه های اجتماعی خارجی به منظور تمکین به قوانین و مقررات داخلی به منظور صیانت از داده های عظیم و امنیت کاربران

۹.حمایت از شبکه های اجتماعی داخلی از طریق اصلاح و تصویب قوانین مورد نیاز به منظور مقابله با جرائم شبکه های اجتماعی

۱۰.دستیابی به زیست بوم ملی سایبری امن و پایدار به عنوان بستر فعالیت شبکه های اجتماعی مجازی بومی به منظور توسعه شبکه بومی مستقل، مقاوم و مطمئن

۱۱.اشراف و کنترل فنی و تقویت سازوکارهای نظارتی بر فضای مجازی توسط حاکمیت از طریق ایجاد سامانه و نظام پایش، رصد، مراقبت، کنترل، تشخیص، هشدار و پیگیری و دفاع به منظور ایجاد بستر مناسب و جامع در فضای مجازی به منظور جذب متخصصین و نخبگان شبکه های اجتماعی و ارتقای همکاری بخش دولتی و خصوصی در حوزه سایبر و شبکه های اجتماعی مجازی

۱۲.ارتقای سطح دانش علمی و فناوری در حوزه های مختلف فضای مجازی به ویژه شبکه های اجتماعی به منظور استقلال کشور در فضای مجازی در عرصه های فنی

۱۳.ساماندهی مصرف و عضویت در شبکه های اجتماعی در نهادهای حاکمیتی و عمومی از طریق اعمال قوانین و نظارت موثر

۱۴.ارتقای وضعیت آمادگی و پدافند غیرعامل به منظور تاب آوری زیرساخت های حیاتی و حساس کشور در مقابل تهاجم سایبری و بازدارندگی در مقابله نفوذ شبکه های اجتماعی خارجی

۱۵.کشف، تحلیل و خنثی سازی مستمر آسیب پذیری های فضای سایبری از طریق برنامه ریزی و برخورد هوشمندانه با هر گونه ابزارهای مجرمانه و مسدود سازی آنها در حوزه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی

۱۶.تقویت همه جانبه شبکه های اجتماعی بومی به منظور تولیدات فاخر و جذاب و واکنش مناسب رسانه ای به عملیات روانی حریف از طریق نهضت مردمی تولید محتوا و ایجاد مشوق هایی برای جذب کاربران ایرانی

۱۷.آگاه سازی، فرهنگ سازی و افزایش بصیرت عمومی جامعه به منظور بالابردن سواد رسانه ای مخاطب و صیانت از مخاطرات و آسیب های شبکه های اجتماعی از طریق پایش سبک زندگی اعضای فعال در شبکه های اجتماعی مجازی

۱۸.تقویت بکارگیری سامانه مدیریت و کنترل جامع شبکه های اجتماعی از طریق شبکه ملی اطلاعات و فراهم نمودن زیرساخت های لازم برای فرآیندهای مقابله با بحران های امنیتی و سایبری از طریق ایجاد نظام فرماندهی و کنترل جامع، مقتدر و هوشمند در حوزه شبکه های اجتماعی ملی

۱۹.بهره گیری از ظرفیت های شبکه های اجتماعی برای ارتباط گیری با ملت ها به منظور ترویج گفتمان انقلاب اسلامی و مقابله با ایران هراسی

۲۰.حضور قوی و مستمر در مجامع جهانی مرتبط با فضای مجازی به منظور ایجاد ائتلاف ها و مجامع میان دولت ها برای مقابله با حاکمیت آمریکا در فضای مجازی و تفوق شبکه های اجتماعی آمریکا در جهان.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=20230
  • منبع : تسنیم

مطالب مرتبط

18آبان
مجازی مقدس
نقد حجت الاسلام مهدیان به سخنان پربازدید حجت الاسلام رمضانی درباره اینستاگرام؛

مجازی مقدس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.