• امروز : سه شنبه - ۱۳ آذر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 3 December - 2024
کل اخبار 6327اخبار امروز 3

صدای حوزه امروز

شکل و شمایل صحیح مواجهه مدارس علمیه با طلاب دهه هشتادی! فرصت تبلیغی سه روزه برای ایام فاطمیه (س) بیشتر به درد تبلیغ برای استان های نزدیک قم میخورد! اعضای نهمین دوره شورای عالی حوزه‌های علمیه به عنوان عالی‌ترین نهاد حوزوی انتخاب شدند روایت مدیر حوزه های علمیه از اهم و احب امور نزد رهبر معظم انقلاب! فرهنگ کلان گفتارها: نهادهای گفتار جمعی ساز! تصویرسازی منفی و مستمر اینترنشنال از حوزه و روحانیت جزئیات برنامه‌های آموزشی حوزه علمیه قم طلبه های بااستعداد نباید در قرض و بدهی بمانند / شیخ طوسی ۱۲ برابر سایر طلاب شهریه می گرفت! +خاطرات پیاده‌روی اربعین با شهید سیدمصطفی خمینی وسط این سیستم اداری فشل، چطور برترین حوزه را انتخاب می کنید؟! اندر لزوم تبیین حداکثری اقدامات شورای نگهبان گاهی هم نزد من می‌آمد و مقداری شکایت می‌کرد… آداب طرح نظر جدید در حوزه های علمیه! تجاری سازی، بسته بندی و قسط بندی امر دینی! امام جمعه‌ای که با دخترش پشت تریبون نماز جمعه رفت

11
فضای مجازی، تهدید یا فرصت؟

راهبردهایی برای مدیریت صحیح شبکه های اجتماعی

  • کد خبر : 20230
  • 06 مرداد 1400 - 14:49
راهبردهایی برای مدیریت صحیح شبکه های اجتماعی
تبدیل تهدیدات متعدد شبکه های اجتماعی به فرصت، نیاز به اتخاذ راهبردهای صحیح و مناسبی است که در اینجا گزارش به این مساله می پردازیم.

به گزارش صدای حوزه، رشد خیره کننده فناوری اطلاعات و ارتباطات گرایش مردم به استفاده از این فناوری ها به خصوص استفاده از شبکه های اجتماعی افزایش داده است. در واقعامروزه تمایل گروه های مختلف و نهادهای اجتماعی بر حضور هر چه بیشتر و اثربخش در شبکه های اجتماعی، تأثیرات شگرفی را بر مولفه های مختلف سیاسی، فرهنگ، اقتصادی، اجتماعی و به خصوص امنیت ملی جوامع و کشورها گذارده است. با توجه به فرصت ها و تهدیدات متعدد شبکه های اجتماعی، در این گزارش به ارائه راهبردهایی جهت مدیریت بهتر و موثر شبکه های اجتماعی، با تأکید بر حمایت و پشتیبانی از شبکه های اجتماعی داخلی می پردازیم:

۱.تقویت زیرساخت های مورد نیاز به منظور پردازش و ذخیره سازی محتوای شبکه های اجتماعی داخلی و خارجی در داخل کشور

۲.توسعه ظرفیت های مقابله با تهدیدهای نرم متناسب با تهدیدها در شبکه های اجتماعی از طریق گسترش نقش آفرینی و مشارکت سازمان های مردم نهاد در تولید محتوا و ایجاد خدمات و زیرساخت های شبکه های اجتماعی

۳.افزایش انگیزه برای مدیران شورای عالی فضای مجازی و وزارت ارتباطات در جهت ایجاد زمینه همکاری برای رفع موانع توسعه و تکمیل متوازن شبکه ملی اطلاعات

۴.برنامه ریزی، بسترسازی، هماهنگی و نظارت بر شبکه های اجتماعی و تعادل بخشی به سهم پیامرسان های اجتماعی داخلی در بازار از طریق مدیریت پهنای باند و سایر خدمات و الزام سازمان های متولی به منظور تولید محتوا و ارائه خدمات در بستر شبکه های اجتماعی بومی

۵.آموزش و ارتقای دانش نخبگان و مدیران و توجیه آنها نسبت به تهدیدات شبکه های اجتماعی

۶.ترمیم و انسجام بخشی به ساختارهای متولی فضای مجازی با تمرکز بر شبکه های اجتماعی در کشور از طریق تقویت و ارتقای نقش حاکمیتی شورای عالی فضای مجازی

۷.تحقق اوامر و منویات مقام معظم رهبری در راستای نوشوندگی فرآیندهای مدیریت شبکه های اجتماعی متناسب با شرایط و اقتضائات جدید از طریق تکمیل شبکه ملی اطلاعات و اقمار آن

۸.تدوین و فراگیر ساختن پروتکل های بومی فضای تبادل داده و الزام سرویس دهندگان و شبکه های اجتماعی خارجی به منظور تمکین به قوانین و مقررات داخلی به منظور صیانت از داده های عظیم و امنیت کاربران

۹.حمایت از شبکه های اجتماعی داخلی از طریق اصلاح و تصویب قوانین مورد نیاز به منظور مقابله با جرائم شبکه های اجتماعی

۱۰.دستیابی به زیست بوم ملی سایبری امن و پایدار به عنوان بستر فعالیت شبکه های اجتماعی مجازی بومی به منظور توسعه شبکه بومی مستقل، مقاوم و مطمئن

۱۱.اشراف و کنترل فنی و تقویت سازوکارهای نظارتی بر فضای مجازی توسط حاکمیت از طریق ایجاد سامانه و نظام پایش، رصد، مراقبت، کنترل، تشخیص، هشدار و پیگیری و دفاع به منظور ایجاد بستر مناسب و جامع در فضای مجازی به منظور جذب متخصصین و نخبگان شبکه های اجتماعی و ارتقای همکاری بخش دولتی و خصوصی در حوزه سایبر و شبکه های اجتماعی مجازی

۱۲.ارتقای سطح دانش علمی و فناوری در حوزه های مختلف فضای مجازی به ویژه شبکه های اجتماعی به منظور استقلال کشور در فضای مجازی در عرصه های فنی

۱۳.ساماندهی مصرف و عضویت در شبکه های اجتماعی در نهادهای حاکمیتی و عمومی از طریق اعمال قوانین و نظارت موثر

۱۴.ارتقای وضعیت آمادگی و پدافند غیرعامل به منظور تاب آوری زیرساخت های حیاتی و حساس کشور در مقابل تهاجم سایبری و بازدارندگی در مقابله نفوذ شبکه های اجتماعی خارجی

۱۵.کشف، تحلیل و خنثی سازی مستمر آسیب پذیری های فضای سایبری از طریق برنامه ریزی و برخورد هوشمندانه با هر گونه ابزارهای مجرمانه و مسدود سازی آنها در حوزه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی

۱۶.تقویت همه جانبه شبکه های اجتماعی بومی به منظور تولیدات فاخر و جذاب و واکنش مناسب رسانه ای به عملیات روانی حریف از طریق نهضت مردمی تولید محتوا و ایجاد مشوق هایی برای جذب کاربران ایرانی

۱۷.آگاه سازی، فرهنگ سازی و افزایش بصیرت عمومی جامعه به منظور بالابردن سواد رسانه ای مخاطب و صیانت از مخاطرات و آسیب های شبکه های اجتماعی از طریق پایش سبک زندگی اعضای فعال در شبکه های اجتماعی مجازی

۱۸.تقویت بکارگیری سامانه مدیریت و کنترل جامع شبکه های اجتماعی از طریق شبکه ملی اطلاعات و فراهم نمودن زیرساخت های لازم برای فرآیندهای مقابله با بحران های امنیتی و سایبری از طریق ایجاد نظام فرماندهی و کنترل جامع، مقتدر و هوشمند در حوزه شبکه های اجتماعی ملی

۱۹.بهره گیری از ظرفیت های شبکه های اجتماعی برای ارتباط گیری با ملت ها به منظور ترویج گفتمان انقلاب اسلامی و مقابله با ایران هراسی

۲۰.حضور قوی و مستمر در مجامع جهانی مرتبط با فضای مجازی به منظور ایجاد ائتلاف ها و مجامع میان دولت ها برای مقابله با حاکمیت آمریکا در فضای مجازی و تفوق شبکه های اجتماعی آمریکا در جهان.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=20230
  • منبع : تسنیم

مطالب مرتبط

30آبان
روایت مدیر حوزه های علمیه از اهم و احب امور نزد رهبر معظم انقلاب!
صحبت های مهم آیت الله اعرافی در دیدار با اعضای شورای فعالان انقلابی فضای مجازی؛

روایت مدیر حوزه های علمیه از اهم و احب امور نزد رهبر معظم انقلاب!

08دی
آیا فرهنگ کافه نشینی می تواند جایگزین شبکه های اجتماعی باشد؟
تأملی در چرایی افزایش کافه ها و اشاره به جای خالی "پاتوق های مذهبی خوش فرم" در شهر؛

آیا فرهنگ کافه نشینی می تواند جایگزین شبکه های اجتماعی باشد؟

16مرداد
من‌های هک‌شده!
زنان و فضای مجازی؛

من‌های هک‌شده!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.