• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

8
کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد:

راهکارهای بازگشت اعتماد به بازار سرمایه

  • کد خبر : 29188
  • 03 آبان 1400 - 13:15
راهکارهای بازگشت اعتماد به بازار سرمایه
کارشناس بازار سرمایه باتوجه به روند نزولی شاخص در روزهای اخیر برخی از راهکارهای بازگشت اعتماد به بازار سرمایه را تشریح کرد.

به گزارش صدای حوزه، سعید کرداری در رابطه با روش‌های بازگشت اعتماد به بازار سرمایه گفت: زمان یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها در بازگشت اعتماد به بازار سرمایه است در کنار آن نیز دولت باید اقدامات پیشنهادی سال گذشته برای رونق بازار سرمایه را عملی کند.

وی بیان کرد: یکی از این اقدامات تخصیص اعتبار از صندوق توسعه ملی بود که با وجود این که رقم بسیار کمی است و شاید چاره ساز نباشد همین که وعده‌های دولت عملی شود می‌تواند در رونق بازار سرمایه تاثیرگذار است.

کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: بحث سیاست خارجی در تمام بازارهای مالی مطرح است چرا که در حال حاضر مردم نمی‌دانند قرار است ریال تقویت شود یا دلار و این که در مورد برجام چه اتفاقی رخ می‌دهد به همین جهت مردم نمی‌توانند ریسک بازار را تحمل کنند چرا که اگر برجام شود ریسک روانی وجود دارد که ممکن است ارزش شرکت‌ها پایین بیاید، قیمت دلار افت کند و به تبع آن بر همه بازارها تاثیرگذار باشد.

کرداری گفت: به همین خاطر است که سهم‌ها در یک محدوده در حال درجا زدن هستند و قیمت خیلی از سهم‌های خوب درحال حاضر به دلیل نبود نقدینگی و تقاضا در بازار به سمت بالا حرکت نمی‌کند.

وی با بیان اینکه بخشی از نبود تقاضا در بازار سرمایه مربوط به ترس سرمایه گذاران است گفت: اغلب افراد احتمال می‌دهند اتفاقات سال گذشته تکرار شود همچنین بحث‌های سیاسی مطرح است که مردم بر اساس آن نمی‌توانند برنامه ریزی کنند و فعالان بازار سرمایه نیز نمی‌توانند تحلیل‌های دقیقی داشته باشند.

کارشناس بازار سرمایه معتقد است به مرور زمان اگر نرخ سود بانکی و انتظار افزایش سود بانکی در بازارهای بین بانکی وجود نداشته باشد در رشد بازار سرمایه تاثیرگذار است چرا که، چون سود بانکی بدون ریسک است مردم ترجیح می‌دهند ماهانه سود بدون ریسک دریافت کنند.

کرداری گفت: در بازار سرمایه بیشتر بحث بنیاد و سهام شرکت‌ها مطرح است و اگر خوب باشد قطعاً تقاضا برای آن وجود دارد به طور مثال برخی از شرکت‌ها همچون فولاد و فلزات با نسبت درآمد به سود مجامع خیلی عالی در حال معامله هستند، اما ابهاماتی در خصوص قیمت گذاری دستوری و شرایط کلان وجود دارد که ممکن است باعث ترس برای سرمایه گذاران شود و ریسک این صنایع را بالا ببرد.

وی افزود: شرکت‌های پتروشیمی در یک سال اخیر با وجود فراز و نشیب بسیار، بازدهی فوق العاده‌ای در بازار سرمایه داشتند به خاطر این که سود مجامع عالی تقسیم می‌کنند و مراسمات تصمیم گیری در خصوص نرخ ارزش گذاری و بازگشت دلار از صادرات را در شرایطی که دخالت در آن باشد کمتر دارند و این موضوع بسیار مورد اهمیت است چرا که اقتصاد باید غیردستوری و آزاد باشد و ارز ترجیحی قطعاً باید حذف شود چرا که این موارد از سودآوری جلوگیری می‌کند.

کارشناس بازار سرمایه گفت: یکی از مسائلی که کمتر به آن توجه شده سوددهی فصلی برای شرکت هاست که می‌تواند مانند سود بانکی که هر ماه به سرمایه گذاران پرداخت می‌شود در بازار سرمایه جذابیت ایجاد کند این در حالی است که سرمایه گذار در بازار سرمایه باید یک سال با شرایط گوناگون در کشور صبر کند تا سود شرکت را دریافت کند و این جذابیت را کم می‌کند.

کرداری تاکید کرد: اگر درصدی از سود شرکت‌ها به صورت فصلی تقسیم شود خیلی جذابیت بیشتری دارد تا مردم سهم‌های خود را نگه دارند تا اینکه سالی یک بار سود خود را دریافت کنند این در حالی است که در بسیاری از کشورها سودها سه ماه یک بار یا ۶ ماه یا ۹ ماه تقسیم می‌شود.

وی در خصوص نیاز به آموزش در هنگام ورود به بازار سرمایه گفت: در بحث آموزش باید شرایطی از سوی کارگزاری‌ها و سازمان بورس محیا شود تا قوانینی برای ورود سرمایه گذاران به بازار سرمایه وضع شود تا افراد در زمان ورود به بازار سرمایه دانش مالی کافی داشته باشند و اگر نداشتند بتوانند از صندوق‌های سرمایه گذاری استفاده کنند

یا این که برای افراد دوره‌های آموزشی چند ساعته تعیین شود و افراد بعد از گذراندن دوره‌ها وارد بازار سرمایه شوند و به طور مستقیم سرمایه گذاری را آغاز کنند؛ این شرایط تا حد زیادی در کشورهای دیگر وجود دارد 

کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به اشتیاق مردم به معاملات بازار سهام باید حتماً دوره‌های حضوری برگزار شود تا احراز افراد برای سرمایه گذاری مستقیم انجام شود اگر نه از صندوق‌های معتبر استفاده شود؛ از طرفی از شرکت‌های مشاور سرمایه گذاری کمک گرفته شود یا کارگزاری‌ها صندوق‌ها را به سرمایه گذاران معرفی کنند که مشکلی ایجاد نشود.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=29188
  • منبع : mashreghnews.ir

برچسب ها

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.