• امروز : پنج شنبه - ۹ آذر - ۱۴۰۲
  • برابر با : Thursday - 30 November - 2023
کل اخبار 6196اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مسجد گره‌گشای روستای زندآباد دو هزار طلبه روانشناس یا تعداد معدودی متخصص حوزوی؟! رسالت سنگین دوهزار طلبه روانشناس حوزوی برای کمک به نوجوانان در مواجهه با مشکلاتی مثل افسردگی مراسم تکریم و معارفه در مدرسه علمیه حضرت آیت الله بهجت (ره) قم با حضور آیت الله مدرسی یزدی از این حسن انتخاب توسط مدیریت حوزه های علمیه برای معاونت تهذیب، به خودتان ببالید! یکی از روش های ارتقا در مناصب مدیریتی حوزه! تبعات کلاف سر در گم عناوین حوزوی به انتخابات خبرگان رسید؛ وقتی حوزه علمیه برای تأیید اجتهاد هم برنامه ای ندارد! اعضای ستادهای راهبری حوزه، کار راه اندازهایی که کارمند نیستند! درخشش حوزه علمیه قم در حمایت از عملیات طوفان الاقصی و مردم مظلوم فلسطین حوزه علمیه؛ از درس‌های ۳۰۰ نفره تا کرسی‌های ۳ نفره: اضمحلال یا ارتقا؟! درس آقایان نشست دوره ای اساتید خلوت است، نه دروس اطراف حرم! نگرانی‌های استاد علوی بروجردی! از هوش مصنوعی تا سنت های تحقیقی حوزه تبلیغ به سبک مکتب اسلامی، تزکیه در وسط میدان!

5
سواد رسانه ای؛

نقش تکنیک نایاب بودن در اقناع مخاطب

  • کد خبر : 37084
  • ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷
نقش تکنیک نایاب بودن در اقناع مخاطب
جدای از اصل تقابل ، این اصل احتمالا بیشترین ابزار استفاده شده در رسانه اجتماعی است . زمانی که وبلاگ نویس ها یک کلاس یا یک مجموعه داخلی از عضویت و یا خدمات ثبت نامی راه اندازی می کند ، هرگز برای طیف نامحدودی از مخاطبان نبوده است یا اینکه به صورت همیشگی خدمات را نامحدود به مخاطبان بدهد. وبلاگ نویسان هوشمند با محدود کردن صندلی های موجود ، مدت زمان خرید ، موارد نایاب موجود را ایجاد یا کاملاً تبدیل به یک اهرم فشار می کنند.

بیایید صادق باشیم ، شما صرفا برای افزودن طنین صدای خود به مکالمات تلاش نمیکنید ، شما برای شنیده شدن ،تکرار شدن و ارزشمند شدن سخنان تان تلاش میکنید که سخنان شما بعد از اینکه میان مخاطبان نفوذ پیدا کرد نیز منجر به نفوذ فیزیکی شما در جمع باشد.

بنابراین چه راه بهتری برای درک رسانه های اجتماعی ،جز مطالعه مقاله اصول پایه ای از نفوذ اثر دکتر رابرت سیالدینی ، پروفسور رشته روانشناسی و بازاریابی در دانشگاه آریزونا آمریکا وجود دارد ؟ سیالدینی در کتاب اولیه اش ، اصول نفوذ ، از ۶ سلاح قدرتمند برای نفوذ صحبت میکند که به ضمیر خودآگاه و اجتماعی ما به سختی متصل شده است. به معنای دیگر ما نمیتوانیم بی تفاوت باشیم اما بهرحال مطابق با این قوانین، تعامل های اجتماعی رفتار خود را تنظیم می کنیم.

آیا این بدان معناست که چیزی مفید درون رسانه های اجتماعی وجود داردم و ما را برای یادگیری در تعامل ها فرا می خواند؟

خب ، به سراغ تکنیک نایاب بودن درمبحث اقناع میرویم :

جدای از اصل تقابل ، این اصل احتمالا بیشترین ابزار استفاده شده در رسانه اجتماعی است . زمانی که وبلاگ نویس ها یک کلاس یا یک مجموعه داخلی از عضویت و یا خدمات ثبت نامی راه اندازی می کند ، هرگز برای طیف نامحدودی از مخاطبان نبوده است یا اینکه به صورت همیشگی خدمات را نامحدود به مخاطبان بدهد. وبلاگ نویسان هوشمند با محدود کردن صندلی های موجود ، مدت زمان خرید ، موارد نایاب موجود را ایجاد یا کاملاً تبدیل به یک اهرم فشار می کنند.

لورا راجر نسبتاً به این مساله  مشهور است که نایاب بودن را به عنوان محوری از تکنیک امضا(کپی رایت) برای خود تبدیل کرده است ، در حالی که بسیاری از وبلاگ نویسان از برخی خدمات به عنوان یک جایزه در رقابت ها استفاده میکنند .وقتی رقیبان برنده نمی شوند ، آنها این جایزه را ارزشمند تر قلمداد میکنند چرا که دسترسی به این جایزه ارزشمند و نایاب دشوار تر است . این امر باعث می شود که آنها با کمترین تخفیف ،جایزه از دست داده را برای دریافت خدمات بیشتر دریافت کنند.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=37084
  • منبع : http://nasrakurd.ir/

مطالب مرتبط

۲۹فروردین
رسانه، بازیگری دیپلماتیک
طی یادداشتی بررسی شد؛

رسانه، بازیگری دیپلماتیک

۰۶فروردین
نقش رسانه‌ در ترویج سبک زندگی دینی
محقق و پژوهشگر حوزوی طی گفت‌وگویی مطرح کرد؛

نقش رسانه‌ در ترویج سبک زندگی دینی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.