بیایید صادق باشیم ، شما صرفا برای افزودن طنین صدای خود به مکالمات تلاش نمیکنید ، شما برای شنیده شدن ،تکرار شدن و ارزشمند شدن سخنان تان تلاش میکنید که سخنان شما بعد از اینکه میان مخاطبان نفوذ پیدا کرد نیز منجر به نفوذ فیزیکی شما در جمع باشد.
بنابراین چه راه بهتری برای درک رسانه های اجتماعی ،جز مطالعه مقاله اصول پایه ای از نفوذ اثر دکتر رابرت سیالدینی ، پروفسور رشته روانشناسی و بازاریابی در دانشگاه آریزونا آمریکا وجود دارد ؟ سیالدینی در کتاب اولیه اش ، اصول نفوذ ، از ۶ سلاح قدرتمند برای نفوذ صحبت میکند که به ضمیر خودآگاه و اجتماعی ما به سختی متصل شده است. به معنای دیگر ما نمیتوانیم بی تفاوت باشیم اما بهرحال مطابق با این قوانین، تعامل های اجتماعی رفتار خود را تنظیم می کنیم.
آیا این بدان معناست که چیزی مفید درون رسانه های اجتماعی وجود داردمه ما را برای یادگیری در تعامل ها فرا می خواند؟
خب ، به سراغ تکنیک متصل کردن درمبحث اقناع میرویم :
سیالدینی عنوان میکند که ، ما اغلب ترجیح میدهیم به کسانی که دوستشان داریم و می شناسیم بله بگوئیم .افزونه های این اصل به شرح زیر می باشد :
الف ) جذابیت های فیزیکی یک اثر متوقف شده ایجاد کرده و معمولا اصل اتصال را لغو میکند ;
ب) ما افرادی که به ما شباهت بیشتری داشته باشند دوست داریم ;
ج) ما کسانی را که از ما تعریف و تمجید می کنند دوست داریم ;
د) ما چیز هایی که شبیه به خودمان باشد را نیز دوست داریم ;
ه) همگرایی به سمت تلاشهای مشترک الهام بخش اصل اتصال افراد به هم است ;
و) یک مشارکت یا قضاوت بی طرفانه چه منفی باشد چه مثبت باعث افزایش نفوذ در افراد است که در مورد ما چه فکری می کنند ;
این مساله چگونه در رسانه اجتماعی کارکرد دارد ؟ خب ، برای شروع با معادل مجازی جذابیت بدنی ، ما اعتقاد و باور بیشتری برای جذابیت بلاگ های طراحی شده ، پیام های مستتر در ویدئو های باکیفیت تر و شرکتهایی که صفحات وب دارای احساس بیشتری از رسانه اجتماعی در طراحی و خروجی شان دارند ، داریم.
به طور مشابه ، افراد برای بدست آوردن منفعت های مشترک به شرکت ها و هولدینگ ها می پیوندند که به همین دلیل توسط این تلاش ها دچار توقف شده است ،در حالی که در همان لحظه همگرایی را برای تلاش هایی مشترک که به اتصال افراد بهم ختم می شود از بین می برد . به تلاشهای ست گودین برای گردآوری کتابهای رایگان و خالق تفکر و سپس استفاده از این مجموعه برای جمع آوری بودجه برای امور غیرانتفاعی بیاندیشید. تلاش ها و یا توئیت های برایان آیزنبرگ از یک سال پیش نیز به ذهن خطور می کند.
همانطور که در حال تعارف سایرین است ، چه چیزی یک ریتوئیت ، یک پیگیری یا یک کامنت مثبت بلاگ نسبت به یک تعارف اجتماعی محسوب می شوند ؟ و بله اینها فعالیت هایی هستند که شما به صورت معتبر ، تازه و یا آزادانه باید در آنها شرکت کنید.