• امروز : پنج شنبه - ۲۴ مهر - ۱۴۰۴
  • برابر با : Thursday - 16 October - 2025
کل اخبار 6593

صدای حوزه امروز

افتتاحیه گردهمایی آموزشی-توجیهی معاونین تبلیغ استان‌ها و رابطین خواهر مدارس امین بیانیه ی حوزه علمیه کرمان جهت برخورد قانونی با عوامل و مسببان این هنجارشکنی امتدادهای کلامی و الهیاتی غزه! آگهی انجام نماز و روزه و نوشتن وصیت نامه و خواندن زیارت عاشورا و خواندن اذکار مخصوص برای رسیدن به حاجات و انجام مشاوره توسط یک امام جماعت! بحران جذب در حوزه؛ وقتی ۱۶۰ هزار طلبه، سفیران خاموش‌اند اعتراض صریح مداح معروف به موازی کاری نهادهای تبلیغی و لزوم طرحی نو! مسجدی که با ورزش و معنویت جوانان را جذب کرد جایگاه روحانیت در حال و آینده نظام مرجعیت جامعه ایران/ روحانیت تقاص مسئولیت‌پذیری را می‌دهد! جای خالی علمای بزرگ مسجدی در شهر مقدس قم! تأملی در سیستم مدیریتی رسانه گریز، نظارت گریز و غیرشفاف حوزه! نشست خبری همایش بین المللی علوم انسانی اسلامی و روز بزرگداشت علامه مصباح یزدی(ره) برگزار گردید راه بازکن های خیره‌سر و سازمان‌های فرهنگی بی‌ثمر! پاسخ مرکز خدمات به برخی سوالات درباره بیمه تکمیلی بعد از پایان مهلت ثبت نام! دو ویژگی اساسی روحانیت موفق / تمجید از برپایی درس‌های اخلاق در مساجد قم

11
طبق روال سال‌های اخیر؛

لبوبو؛ عروسک پرطرفدار جهان، پیشتاز فروش در ایران/ خرید یک عروسک یا خرید بلیتی برای ورود به یک ترند جهانی؟!

  • کد خبر : 47205
  • 10 شهریور 1404 - 11:51
لبوبو؛ عروسک پرطرفدار جهان، پیشتاز فروش در ایران/ خرید یک عروسک یا خرید بلیتی برای ورود به یک ترند جهانی؟!
لذت، دیگر در داشتن خود عروسک نیست، بلکه در فرایند بازکردن جعبه و هیجان کشف یک مدل نایاب است.

به گزارش خبرنگار صدای حوزه، طبق مطلبی که در روزنامه فرهیختگان منتشر شده است، عروسک “لبوبو” که ترندترین عروسک جهان و محصول کشور چین است، یک میلیون نسخه در ایران تا حالا فروش رفته است؛ قیمت این عروسک از ۳۰۰ هزار تومان تا ۸۰۰ هزار تومان نوسان دارد.

پی نوشت صدای حوزه:

ریشه این تب فراگیر را بیش از هرچیز باید در روانشناسی مدرن و استراتژی‌های بازاریابی هوشمندانه جست‌وجو کرد. برند Pop Mart با عرضه لبوبو در قالب «بلایند باکس» یا جعبه‌های شانسی، دست روی یکی از قدرتمندترین محرک‌های مغز انسان گذاشته است: هیجان پاداش نامشخص؛ این همان مکانیزمی است که در بازی‌های ویدئویی با ترشح دوپامین، فرد را به تکرار یک عمل ترغیب می‌کند. لذت، دیگر در داشتن خود عروسک نیست، بلکه در فرایند بازکردن جعبه و هیجان کشف یک مدل نایاب است.

اگرچه تب لبوبو در کشورهایی مانند چین و تایلند به اوج خود رسیده و صف‌های طولانی برای خرید آن شکل می‌گیرد ولی ورود آن به ایران که هنوز در مراحل ابتدایی است، فرصتی برای تأمل است. این پدیده، یک جابه‌جایی ظریف در مفهوم لذت را به ما نشان می‌دهد؛ گذر از لذت «داشتن»، به اعتیاد به «دنبال‌کردن»!

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=47205

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.