• امروز : پنج شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۴
  • برابر با : Thursday - 15 May - 2025
کل اخبار 6486

صدای حوزه امروز

روایت شیخ اسماعیل رمضانی از عصر هوش مصنوعی و لزوم تغییر سبک آخوندی! نقش علما در دفاع از امت اسلامی بی‌همتاست/ غزه هرگز شکست نخواهد خورد انتقاد معاون تهذیب حوزه های علمیه از کیفیت برگزاری کمیسیون اخلاق و تربیت در همایش صدسالگی بازتأسیس حوزه حوزه پیشرو و سرآمد| تکنولوژی‌شناسی یا تکنوکراسی، کدام؟ فقط رهبری می‌توانست چنین پیام تمدن‌سازی بنویسد! «حوزه» نهاد فرا ساحتی با درون‌مایه و رویکرد تمدنی و وظیفه‌مند در برابر جامعه، جهان معاصر و انقلاب/ حوزه پیشرو و سرآمد در کنار ملت است حوزه پیشرو و سرآمد حوزه های علمیه؛ حافظان دین‌داری مردم در طوفان مدرنیته مشکلات حوزه و روحانیت در نگاه استاد علی صفایی حوزه علمیه قم از تأسیس تا صدسالگی؛ فرازها، فرودها، چالش‌ها و راهکارها رمزگشایی از اهداف آیت‌الله شیخ عبدالکریم حائری در تأسیس حوزه قم حوزه، قدیمی‌ترین، ماناترین و مردمی‌ترین نهاد اجتماعی/ نمونه‌ای برای پیاده‌سازی موفق مردمی‌سازی در جامعه اسلامی امام خمینی ره پرچمدار تعالی حوزه قم در نیم قرن اخیر/ بعد مردمی و اجتماعی از مهمترین ابعاد حوزه علمیه است/ مردم پشتوانه اصلی حوزه و نهاد علم دین هستند چالش ها و فرصت های حوزه علمیه در صدسال دوم حیانش!

7
جستاری کوتاه در باب هویت طلبه به بهانه این کلیپ تجاری؛

طلبه ای که طلبه مانده: کاراکتری که هر محصول هنری و تجاری را جذابتر از قبل می کند!

  • کد خبر : 46418
  • 15 فروردین 1404 - 15:07
طلبه ای که طلبه مانده: کاراکتری که هر محصول هنری و تجاری را جذابتر از قبل می کند!
این روزها به دفعات شاهد بوده ایم که با نام طلبه و لباس روحانیت عده ای به شهرت مجازی رسیدند و بعد رهایش کردند

به گزارش خبرنگار صدای حوزه، به بهانه انتشار کلیپی با عنوان استایل همسران مذهبی طلاب و سایر اقشار، توضیحی توسط حمید خیبری منتشر شده است که در ادامه مطالعه می نمایید:

کاسبی به نام طلبه، به کام فروشنده!

این فروشنده در توضیح کلیپش نوشته: “بنظرم که همه همسر دکتر و مهندس نیستند! همسر های محترم اقشار مذهبی هم استایل خاص خودشون رو دارن.”

این روزها به دفعات شاهد بوده ایم که با نام طلبه و لباس روحانیت عده ای به شهرت مجازی رسیدند و بعد رهایش کردند، فیلم های سینمایی متعددی برای فروش بیشتر از کاراکتر روحانی استفاده کردند و حتی حالا می بینیم که در مزون ها و بازار اینستاگرام هم از هویت “طلبه” و “مذهبی ها” برای فروش بیشتر بهره می برند.

این یعنی هویت طلبه هویتی گیرا و فراگیرست که اگر حواسمان باشد می توانیم مانع مصادره و یا روایت مخدوش آن شویم؛ اوج گیری برنامه محفل نشان داد حتی سنتی ترین مفاهیم هم با ویرایش رسانه ای معقول و فطری می توانند بازتعریف و روزآمد شوند…

این شرایط را با وضعیتی مقایسه کنید که جامعه هیچ توجهی به این عنصر نداشته باشد، تقریبا شبیه وضعیتی که در برخی کلان شهرها می بینیم که در اثر رونق “بی تفاوتی اجتماعی” روحانیت هم “خاص‌بودگی” خود را از دست داده است!

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=46418

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.