• امروز : پنج شنبه - ۱۵ آبان - ۱۴۰۴
  • برابر با : Thursday - 6 November - 2025
کل اخبار 6599

صدای حوزه امروز

نظام آموزشی و منابع درسی حوزه علمیه نجف تبیین تفاوت‌های میان استنباط فقهی رایج و استنباط معارف تبلیغی وقتی تبلیغ دین، اولویت اول یک روحانی می شود! افتتاحیه گردهمایی آموزشی-توجیهی معاونین تبلیغ استان‌ها و رابطین خواهر مدارس امین بیانیه ی حوزه علمیه کرمان جهت برخورد قانونی با عوامل و مسببان این هنجارشکنی امتدادهای کلامی و الهیاتی غزه! آگهی انجام نماز و روزه و نوشتن وصیت نامه و خواندن زیارت عاشورا و خواندن اذکار مخصوص برای رسیدن به حاجات و انجام مشاوره توسط یک امام جماعت! بحران جذب در حوزه؛ وقتی ۱۶۰ هزار طلبه، سفیران خاموش‌اند اعتراض صریح مداح معروف به موازی کاری نهادهای تبلیغی و لزوم طرحی نو! مسجدی که با ورزش و معنویت جوانان را جذب کرد جایگاه روحانیت در حال و آینده نظام مرجعیت جامعه ایران/ روحانیت تقاص مسئولیت‌پذیری را می‌دهد! جای خالی علمای بزرگ مسجدی در شهر مقدس قم! تأملی در سیستم مدیریتی رسانه گریز، نظارت گریز و غیرشفاف حوزه! نشست خبری همایش بین المللی علوم انسانی اسلامی و روز بزرگداشت علامه مصباح یزدی(ره) برگزار گردید

9
جستاری کوتاه در باب هویت طلبه به بهانه این کلیپ تجاری؛

طلبه ای که طلبه مانده: کاراکتری که هر محصول هنری و تجاری را جذابتر از قبل می کند!

  • کد خبر : 46418
  • 15 فروردین 1404 - 15:07
طلبه ای که طلبه مانده: کاراکتری که هر محصول هنری و تجاری را جذابتر از قبل می کند!
این روزها به دفعات شاهد بوده ایم که با نام طلبه و لباس روحانیت عده ای به شهرت مجازی رسیدند و بعد رهایش کردند

به گزارش خبرنگار صدای حوزه، به بهانه انتشار کلیپی با عنوان استایل همسران مذهبی طلاب و سایر اقشار، توضیحی توسط حمید خیبری منتشر شده است که در ادامه مطالعه می نمایید:

کاسبی به نام طلبه، به کام فروشنده!

این فروشنده در توضیح کلیپش نوشته: “بنظرم که همه همسر دکتر و مهندس نیستند! همسر های محترم اقشار مذهبی هم استایل خاص خودشون رو دارن.”

این روزها به دفعات شاهد بوده ایم که با نام طلبه و لباس روحانیت عده ای به شهرت مجازی رسیدند و بعد رهایش کردند، فیلم های سینمایی متعددی برای فروش بیشتر از کاراکتر روحانی استفاده کردند و حتی حالا می بینیم که در مزون ها و بازار اینستاگرام هم از هویت “طلبه” و “مذهبی ها” برای فروش بیشتر بهره می برند.

این یعنی هویت طلبه هویتی گیرا و فراگیرست که اگر حواسمان باشد می توانیم مانع مصادره و یا روایت مخدوش آن شویم؛ اوج گیری برنامه محفل نشان داد حتی سنتی ترین مفاهیم هم با ویرایش رسانه ای معقول و فطری می توانند بازتعریف و روزآمد شوند…

این شرایط را با وضعیتی مقایسه کنید که جامعه هیچ توجهی به این عنصر نداشته باشد، تقریبا شبیه وضعیتی که در برخی کلان شهرها می بینیم که در اثر رونق “بی تفاوتی اجتماعی” روحانیت هم “خاص‌بودگی” خود را از دست داده است!

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=46418

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.