• امروز : جمعه - ۱ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 21 June - 2024
کل اخبار 6274اخبار امروز 0
3
بیانیه ستاد راهبری فناوری های هوشمند حوزه های علمیه خطاب به نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری؛

هوش مصنوعی و انتظار از نامزد های انتخاباتی

  • کد خبر : 45009
  • 23 خرداد 1403 - 16:59
هوش مصنوعی و انتظار از نامزد های انتخاباتی
هوش مصنوعی تازه‌ترین فناوری محصول دست بشر است که در همین سال‌های اولیه پیدایش تحوّلات بزرگ و محیّرالعقولی در اداره نظامات اجتماعی پدید آورده است و چشم‌انداز بدیع و شگفت‌آوری را پیش‌روی تمدن بشری قرار داده است.

به گزارش صدای حوزه، ستاد راهبری فناوری های هوشمند حوزه های علمیه خطاب به نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیانیه ای صادر کرده است که در ادامه مطالعه مینمایید:

حضور محترم نامزدهای دوره چهاردهم انتخابات ریاست جمهوری

باسلام و احترام

همان گونه که استحضار دارید استکبارستیزی و حمایت از مستضعفین مهم‌ترین رکن انقلاب اسلامی ایران و محور موضع‌گیری نظام در عرصه جهانی‌ست و تمامی عملکردهای آن بایستی مبتنی بر سه اصل: عزّت، حکمت و مصلحت باشد. از این رو، هر عاملی که نفوذ نظام‌های استکباری در ارکان نظام اسلامی را تقویت کند مردود بوده و باید منع شود.

در عرصه اداره امور کشور نیز همواره اعتلای عدالت، قسط و مساوات اجتماعی هدف آرمانی جمهوری اسلامی بوده و رکن حفظ و تداوم انقلاب است. بنابراین مبارزه با فساد اقتصادی، اخلاقی و سیاسی عامل اصلی مشروعیت و مقبولیت نظام است.

هوش مصنوعی تازه‌ترین فناوری محصول دست بشر است که در همین سال‌های اولیه پیدایش تحوّلات بزرگ و محیّرالعقولی در اداره نظامات اجتماعی پدید آورده است و چشم‌انداز بدیع و شگفت‌آوری را پیش‌روی تمدن بشری قرار داده است. هوش مصنوعی سرعت حفظ و یادآوری اطلاعات، شناخت و درک پدیده‌ها، یادگیری و کسب تجربه از حوادث و وقایع اجتماعی و تاریخی، سنجش دقیق میان داده‌ها و پیشنهاد بهترین گزینه‌ها برای تصمیم‌گیری را به طرز غیر قابل باوری افزایش داده است.

قدرت‌های استکباری دنیا مطالعات و پژوهش در توسعه هوش مصنوعی؛ تجمیع داده‌های بزرگ، تولید هستان‌های مفهومی، طراحی الگوریتم‌های شناخت، کدنویسی نرم‌افزارهای پیشرفته و توسعه سخت‌افزارهای کوانتومی‌ را محور برنامه‌های فناورانه خود قرار داده‌اند.

روشن است که پیشرفت‌های دشمنان نظام اسلامی در عرصه هوش مصنوعی می‌تواند حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور را از یک سو و تداوم فرهنگ و سنّت‌های بومی و سرزمینی را از سویی دیگر در معرض خطر قرار دهد و جامعه اسلامی را در میدان جنگ نرم به چالش کشیده، ارتقای معنویت و اخلاق را که رسالت بزرگ همه انبیای الهی در تمامی اعصار بوده است دچار آسیب نماید.

لزوم اهتمام به پیشرفت های هوش مصنوعی

وجود اساتید و دانشجویان نخبه و فعّال در عرصه‌های تخصّصی و مغزهای متفکر فناوری‌های رایانه‌ای در داخل کشور فرصتی پدید آورده است که در صورت اهتمام دولت و نهادهای حاکمیتی به پیشرفت‌های هوش مصنوعی و تسهیل‌گری در امر تحقیق، پژوهش و تولید داده‌ها و ابزارهای مرتبط با این فناوری می‌توان بر فاصله‌های دانشی و مهارتی با کشورهای توسعه‌یافته غلبه کرد و به رتبه‌ها و جایگاه‌های برتر جهانی در فناوری هوش مصنوعی دست یافت.

شما نخبگان نظام اسلامی در پهنه مدیریت سیاسی، امروز در جایگاه مهم و تأثیرگذاری قرار گرفته‌اید که به عنوان نامزد ریاست جمهوری در صورت پذیرش مسئولیت قوّه مجریه در نظام اسلامی ناگزیر به تصمیم در خصوص ارتقای وضعیت هوش مصنوعی در کشور هستید. در همین اوان ورود به عرصه رقابت، لازم است رویکرد خود را نسبت به پرسش‌های اساسی ذیل تبیین نمایید:

۱. آینده هوش مصنوعی را چه طور می‌بینید و چه برنامه‌هایی برای مقابله با آسیب‌های احتمالی آن دارید؟

۲. از نظر شما نظام اسلامی چه راهبردهایی می‌تواند برای حضور جهانی در عرصه هوش مصنوعی داشته باشد؟

۳. در یک دهه آینده جایگاه و رتبه جهانی ایران را در هوش مصنوعی چگونه می‌بینید؟

بیان رسمی دیدگاه نامزدهای محترم در پاسخ به پرسش‌های فوق می‌تواند راه شناخت و انتخاب را برای رأی‌دهندگان آگاه و بابصیرت هموار سازد.

ستاد راهبری فناوری‌های هوشمند حوزه‌های علمیه سراسر کشور

دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۳

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=45009

مطالب مرتبط

31خرداد
ایجاد نزاع و برجسته کردن نقاط ضعف نامزدهای جبهه انقلاب مصداق تفرقه و حرام شرعی است/ لزوم ایجاد تشکیلات ولایی جامع برای کادرسازی متناسب با انقلاب
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار اعضای انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم مطرح کرد؛

ایجاد نزاع و برجسته کردن نقاط ضعف نامزدهای جبهه انقلاب مصداق تفرقه و حرام شرعی است/ لزوم ایجاد تشکیلات ولایی جامع برای کادرسازی متناسب با انقلاب

29خرداد
نکاتی در تحلیل مناظره‌های انتخاباتی
29خرداد
مدال‌آوران میدان محبت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.