به گزارش خبرنگار صدای حوزه در پی دعوت پایگاه خبری صدای حوزه از حجج اسلام رئوفی و اکبرنژاد برای برگزاری یک مناظره درون حوزوی جهت نقد و بررسی دیدگاه های اخیر آقای اکبرنژاد و رد این دعوت به نقل از مجموعه دوستان وی، حجت الاسلام رئوفی طی متنی که به صدای حوزه ارسال کرد، نسبت به این تصمیم واکنش نشان داد که در ادامه متن این جوابیه را ملاحظه می کنید.
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب استاد آقای محمدتقی اکبرنژاد حفظه الله
سلام علیکم و رحمت الله
مستفاد از آیات قرآن و احادیث اهل بیت علیهم السلام، وجوب جهاد تبیین و لزوم روشنگری و مقابله با تحریف و کج فهمی، بقدر وسع بر همه خصوصا اهل علم است. لذا بنده به عنوان شاگردی از مکتب امام صادق (ع) برای ادای تکلیف، این نامه را به حضرتعالی مینویسم تا اتمام حجت صورت گیرد.
برادر عزیز شما همواره در سخنرانیها و نوشتهها به انتقاد از تفکرات مختلف و تنقیص نظرات اعاظم حوزه پرداخته و بر لزوم مناظره تأکید کرده و اظهار میکنید که حوزه علمیه باید از فضای نقد حداکثری برخوردار باشد.
در همین راستا بارها مشاهیر حوزه را به مناظره دعوت کردهاید و اخیرا فریاد کشیدید و امام راحل عظیم الشان را متهم به “کیش شخصیت” کردید و رهبر معظم انقلاب را عملا نسبت به منتقدین ناشنوا خواندید.
برادرم شما همیشه افرادی را به مناظره دعوت میکنید که از هر لحاظ در وزن بسیار بالاتری از مثل شما قرار دارند و هنگامی که با پاسخ رد از جانب بزرگان مواجه میشوید، فریاد میزنید که چرا دچار خودبزرگ بینی هستند! و جالب اینکه همواره از مناظره با افرادی طفره می روید که همسطح شما هستند. آیا این رفتار، نشانهی همان عیب در جنابعالی نیست!
حضرتعالی همواره از رسانه برای ترویج نظرات خود و مظلوم نمایی استفاده میکنید و اگر افرادی به شما نقد تندی کنند آنها را متهم به بی اخلاقی میکنید، این در حالی است که خودتان مکرر به قلههای حوزههای علمیه تاخته و مرزهای اخلاق را بارها دریدهاید و خوب می دانید که اگر باد بکارید لاجرم طوفان درو می کنید!
به هر حال عزیزدل اگر فکر میکنید بدون تحصیلات لازم و تدریس مداوم و استفاده از اساتید مبرز چنان نابغهاید که بهتر از شیخ انصاری (ره) و امام راحل عظیمالشأن، سخن و سیره اهل بیت علیهم السلام را فهمیدهاید پس بسم الله، از نقد ابا نداشته و خود را در معرض مناظره با بنده به عنوان یکی از شاگردان و مریدان کوچک این دو قلهی تاریخ فقاهت و دین شناسی حوزههای علمیه قرار دهید.
حال که “صدای حوزه” پیشنهاد مناظره را مطرح کرده و زحمت میزبانی بیطرف را بر عهده گرفته، بندهی کمترین به عنوان یکی از دوستان خیرخواه و منتقد شما، با سابقه ۱۲ سال تحصیل علوم عقلی و ۲۰ سال تالیف و تدریس در فقه و اصول و اتفاقا هم سن و سال شما، برای دومین بار جنابعالی را دعوت به مناظره میکنم تا عیار نظراتتان تا حدی آشکار شود.
امیدوارم این دعوت علمی را پذیرفته و عملا مناظره، آزاداندیشی و نقد را ارج نهید.
از باب خیرخواهی، یک هفته منتظر مناظره مستقیم با شما هستم در غیر اینصورت در دفاع از مکتب و مرام سیاسی بزرگان و اعاظم شیعه، عمل به تکلیف خواهم نمود.
امید است خداوند متعال ما را موفق به رضای خویش کند.
و السلام
با احترام
سلمان رئوفی
۱۷ آذر ۱۴۰۲
٢۴ جمادی الاولی ١۴۴۵
لازم به ذکر است حجت الاسلام اکبرنژاد از اساتید سطوح عالی حوزه می باشد که طی چندین سال اخیر آرای وی در محیط حوزه علمیه جنجال برانگیز بوده است نظیر بحث زوائد علم اصول و دیدگاهش در مورد لباس روحانیت و همچنین دیدگاه های سیاسی وی در نقد انقلاب و امامین انقلاب و از سوی دیگر حجت الاسلام سلمان رئوفی نیز از اساتید سطوح عالی حوزه هستند که جهت آشنایی بیشتر مخاطبان صدای حوزه، خلاصه ای از فعالیت های علمی وی در معرض اطلاع قرار می گیرد:
سلمان رئوفی متولد ۱۳۵۹
سطح ۱: ۵ سال از سال ۱۳۷۷ تا ۱۳۸۲ در حوزه مرحوم آیت الله مجتهدی تهرانی
سطح ۲: در قم طی ۵ سال از سال های ۱۳۸۳ تا سال ۱۳۸۸ و تحصیل آزاد دروس سطح
سطح ۳: از سال ۱۳۸۶ در قم
۹ سال شرکت در «خارج فقه» نزد آیات سید محسن خرازی و محمدمهدی شب زنده دار و سید موسی شبیری زنجانی
۴ سال شرکت در «خارج اصول» نزد آیات محمد مهدی شب زنده دار و سید محسن خرازی
علوم معقول
بدایه، نهایه، اسفار، تمهید، فصوص از سال ۸۷ تا ۱۳۹۸ نزد اساتیدم حجج الاسلام و المسلمین علی امینی نژاد و یدالله یزدانپناه
تفسیر
نزد آیات محمد باقر تحریری و حسین یزدی و استاد علی امینینژاد
تألیفات
۱. «الاناره فی الاستخاره» عربی
۲. زندگی نامه و مکتب فقهی آیت الله العظمی بروجردی»
۳. «میزان الاعلمیه» در بررسی موضوع «موازین اعلمیت» عربی
۴. مجموعه روایاتی در موضوعات فقه حکومتی
۵. «مبانی نظری عرفان شیعه» با مصاحبه با اساتید آیات حسین یزدی، رضایی تهرانی و حجت الاسلام و المسلمین امینی نژاد
تقریرات:
۴ تقریر و مصاحبه چاپ شده از دروس استاد سید احمد مددی در مجله تخصصی «کاوشی نو در فقه» همچنین ۲ مصاحبه چاپ شده تخصصی
تدریس
۱. سطح یک از سال ۷۸ تا ۸۴ و از ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۲ نحو، رجال، اصول و فقه
۲. تدریس رسمی رسائل و مکاسب از سال ۹۶ تا کنون
۳. ۵ بار تدریس مکتب شناسی فقهی شیخ اعظم انصاری ره سال ۹۵ تا ۹۷، تدریس مکتب شناسی اصولی و فقهی آیت الله العظمی سیستانی حفظه الله سال ۹۷، مکتب شناسی فقهی آیت الله العظمی خامنه ای در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ و ۱۴۰۲
کارها و مطالعات متفرقه
۱. تدریس سیره سیاسی امام خمینی
۲. تحلیلی جدید از سیره سیاسی امیرالمومنین
۳. مقالات و مصاحبه های کوتاه در مجلاتی مثل خردنامه همشهری، خانه طلاب جوان و غیره و ارائه در برنامه تلوزیونی نبراس با عنوان موسیقی و فقه حکومتی
۴. استاد ارائه دهنده یا ناقد کرسی های نقد علمی
مناظره کردند…
لطفا مناظره رو بجای این حرفها بگذارید
با تشکر
ضمنا واقعا حرکت شایسته ایی نبود مدل تقطیعی که با مناظری آقای رهدار با اقای اکبرنژاد انجام داده بودید
که بخشی از صحبت آقای اکبرنژاد که در جواب بود را ابتدا اوردید بعد بیان پر مغالطعه ایی آقای رهدار در بعدش….
حاجی شماها سر چی باهم تفاهم دارید پس ؟؟ فقه اسلامی یعنی آتش به اختیار دیگه ‘ تقیه کردن هرجا و مکانی میتونه کار ساز باشه ‘ فقهای محترم بیایند یکبار برای همیشه با فیلسوفها اسلامی وغیر اسلامی حقیقت ت فقه رو اثبات کنن که تربیت راه برلی سفسطه نکنن ؟ چطور میشه؟ چهارتا مرجع عالیقدر برای مشکل گرانیها بخصوص گوشت و مرغ و نان و برنج و پروتئین و لبنیات بگویند نخورید و همان مراجع محترم هزینه بیت شان از هزینه یک مدرسه ۳۰۰ نفری بیشتر باشد ” مملکت داری با فقه و کتاب مکاسب امکان پذیر ه ، کشو ری که اقتصادش جهانی بود ولایت کتاب فقهی و مکاسب چراغ راه شد و کشور ثروتمند درحال پیشرفت یکدفعه اکثریت فقط بشود وای مصیبتا دارد ‘ اگر تاریخ بخوانیم چه بودیم وچه شدیم محمدرضا شاه فقید از خیلی از شماها و ما و من مسلمان تر بود ‘ چون کشور قجری جنگ زده قحطی وبیمار را ظرف ۳۵ سال با وابستگی خود وهزینه کردن خود بهترین تکنولوژیها و زیرساختها زندگی را وارد ایران کرد و خود اذان به مشکلات هم داشت ثروتی که شاهنشاه وارد ایران کرد وپالایشگاههایی که زده شد هرکسی جا ایشان بود خدا را بنده نبود ولی سال ۵۷ تاج وتخت را با خون مردم رنگین نکرد و آنچه را ساخته بود مانند قزافی و بشار خان اسد ویران نکرد ”’