• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

4
در دیدار سردبیر صدای حوزه با مسئولین «مدرسه عالی تربیت‌گرا» مطرح شد؛

رویکرد تربیت و استعدادیابی طلاب بر محور علم، ایمان و ثروت

  • کد خبر : 36080
  • 27 دی 1400 - 14:49
رویکرد تربیت و استعدادیابی طلاب بر محور علم، ایمان و ثروت
مدیر مدرسه عالی تربیت‌گرا: شعار ما «تحقق امر رهبری» معظم انقلاب بوده و در تلاشیم فرمایشات معظم‌له را عملیاتی کرده و به سراغ کارهای روی زمین مانده و کارهای نشدنی برویم.

به گزارش خبرنگار صدای حوزه، حجت الاسلام علیرضا محمدلو سردبیر پایگاه خبری تحلیلی صدای حوزه، ضمن بازدید از «مدرسه عالی تربیت‌گرا»، با مدیریت این مجموعه و مسئولان آن دیدار و گفت‌‎وگو کرد. در این دیدار حجت الاسلام جهانی فرد با تاکید بر تلاش مدرسه برای عمق‌بخشی به سطح علمی طلاب گفت: در اینجا طلاب ضمن استعدادیابی، در ۳ حوزه علم، ایمان و خلق ثروت (صنعت‌های پول‌سازی که در راستای فعالیت‌های طلبگی هستند) آموزش داده و هدایت می‌شوند.

وی با اشاره به شعار این مجموعه بیان کرد: شعار ما «تحقق امر رهبری» معظم انقلاب بوده و در تلاشیم فرمایشات معظم‌له را عملیاتی کرده و به سراغ کارهای روی زمین مانده و کارهای نشدنی برویم.

حجت الاسلام جهانی فرد در ادامه گفت: تلاش کرده‌ایم با کوتاه کردن دوره تحصیل مقدمات و سطح به ۵ سال به جای ۱۰ سال که جزو مطالبات صریح رهبرمعظم انقلاب بوده، مسیر اجتهاد را ضمن کاربردی کردن، کوتاه‌تر کنیم.

موسسات حوزوی دچار ترجمه تطبیقی شده‌اند!

وی ضمن انتقاد از روند تولید دانش در حوزه و برخی موسسات علوم انسانی اسلامی که دچار ترجمه شده بیان کرد: ما در این مجموعه، به خلاف برخی موسسات که در حوزه علوم انسانی اسلامی فعالیت دارند، ضمن نفی کامل غرب و علوم غربی، معارضه و خصومت داریم و ضمن شناسایی نقاط ممنوعه پژوهشی در غرب، روی آن‌ها متمرکز می‌شویم؛ معتقدیم هر زمان اندیشمندان غربی‌ نقد کتاب شریف «ولایت فقیه» را نوشتند ما هم آثار اندیشمندان آن‌ها را نقد می‌کنیم.

تولید دانش مبتنی بر «فقاهت»

حجت الاسلام جهانی فرد با تاکید بر تولید دانش مبتنی بر «فقاهت» و رسیدن به «تولید الگوی اجرایی» اظهار داشت: البته برخی از مجموعه‌ها از جمله فرهنگستان علوم اسلامی، تمرکز زیادی به پیشینه و فلسفه‌های علوم می‌پردازند که معتقدیم از فضای عینی و کاربردی دور شده‌اند.

حجت الاسلام جهانی‌فر با گلایه از راه‌اندازی نهادها و لجنه‌های علمی که جزو محصولات تمدنی غرب هستند گفت: متاسفانه با گسترش مجموعه‌هایی همچون اندیشکده‌ها و انجمن‌های علمی، نهادهای علمی حوزوی از جمله «رصدخانه‌ها» که مجموعه جامع و عظیمی از علوم اسلامی بودند به حاشیه رفته است.

در پایان این جلسه که حجج اسلام علیزاده و سالاروند نیز حضور داشتند، حجت الاسلام محمدلو ضمن تشکر از مسئولان محترم مدرسه، بر لزوم همکاری بیشتر صدای حوزه با مجموعه‌هایی که براساس ایده‌ پیشران شکل گرفته و فعالیت دارند تأکید کرد.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=36080

مطالب مرتبط

12اسفند
آرای فداکار؛ دستاورد انتخابات
حجت الاسلام محسن مهدیان طی یادداشتی بررسی کرد؛

آرای فداکار؛ دستاورد انتخابات

01بهمن
لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب
اساتيد سطوح عالي حوزه قم، در نامه‌اي به رؤساي قوا خواستار شدند:

لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. با سلام و احترام
    ضمن تشکر از گزارش و طرح دیدگاههای مجموعه مزبور باید توجه کنیم اگر خود را انقلابی واقعی و پیرو رهبری معظم می دانیم نباید نسبت به دیدگاههای معظم له گزینشی عمل کنیم. تفکر نفی مطلق غرب و فرهنگ غربی، تفکری ااشتباه و انحرافی و نوعی ارتجاع و نواخباریگری است و ما را از میراث دانشی سایر سنتهای فکری محروم می کند. نظر مقام معظم رهبری نسبت به بهره مندی از امتیازات و دست آوردهای فکری و دانشی غرب قطعا نفی و انکار مطلق نیست. چنانکه مرحوم علامه مصباح یزدی – که به تعبیر رهبری معظم استاد فکر بودند- به درستی اشاره داشتند نوع مواجهه ما با علوم و دانشهای غربی باید منصفانه و دور از تعصب بیجا بوده و آنچه با اصول و مبانی مستحکم ما تضاد و تعارضی ندارد بپذیریم، آنچه قابل اصلاح و تهذیب است، اصلاح کنیم و آنچه ذاتا با مبانی و اصول استوار اندیشه اسلامی ناسازگار است، نقد و رد نماییم.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.