• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

11
به بهانه اعلام برنده جایزه چهره ماندگار انقلاب اسلامی؛

خطای راهبردی در تحلیل ماجرای تجلیل رهبری معظم از برخی آثار بهبودی

  • کد خبر : 43830
  • 30 فروردین 1402 - 14:12
خطای راهبردی در تحلیل ماجرای تجلیل رهبری معظم از برخی آثار بهبودی
آیا تایید یک فرد یا یک مجموعه بخاطر سوابق، عصمت ابدی می‌آورد؟ تا روز قیامت اگر آنها غلطی مرتکب شدند، کسی نباید حرفی بزند و همه باید چشم بربندند؟ با این ملاک شما برخی از این منحرفین که روزگاری در جبهه حق و مورد تایید بوده‌اند، باید عصمت سیاسی داشته باشند!

آقایان اسماعیلی، قمی، دادمان و سایر دوستان و آشنایان شان بخوانند!

از گذشته وقتی آثار مخدوش و مغلوط بهبودی را نقد می کردیم در جمع دوستان مؤمن و انقلابی کسانی بودند که به تجلیل‌های آقا از او و آقای سرهنگی تمسک می کردند و بدین وسیله انتظار داشتند هیچ نقدی به آثار وی وارد نشود!
چرا که با به زعم ایشان به واسطه نقد، آن تجلیل‌ها زیر سؤال خواهد رفت!
امروز متأسفانه این ذهنیت یا مستمسک غلط در بین برخی مدافعان دوآتشه بهبودی در میان متولیان فرهنگی کشور هم شنیده می‌شود؛ کما اینکه یکی از مسئولان بعد از نقد روزنه به انتخاب بهبودی بعنوان چهره هنر سال انقلاب، با تمسک به همین ذهنیت، در پاسخ به تذکر دوستی مشترک، در مقام توجیه برآمده بود!

یا للعجب از این جماعت!

حالا که بحث بدینجا رسیده فرصت خوبی است برای تبیین این موضوع:

اول: این تعابیر در تأیید سوابق بهبودی در موضوع ادبیات مقاومت و دفاع مقدس است. چه ربطی دارد به آثار تاریخی او؟؟؟؟

دوم: اگر بهبودی تایید مطلق دارد، چرا و چه کسی #فرهنگ_ناموران حوزه هنری را که زیر نظر بهبودی منتشر می‌شد، #جمع‌آوری نمود؟!
چرا بعدش بهبودی استعفا داد و آنهمه حاشیه درست شد و تا همین حالا هم آن اثر مخدوش اجازه نشر ندارد؟!

سوم: اگر بهبودی عصمت تاریخ‌نگارانه دارد، چرا این عصمت باعث نشد کتاب شرح‌اسم او (که بدون مجوز نشر انتشار یافته بود) از نمایشگاه کتاب تهران جمع آوری شود؟!

چهارم: آیا اطلاعیه‌های دفتر نشر آثار مقام معظم رهبری در مغلوط بودن این اثر، برای #تردید در آثارش کفایت نمی‌کند؟
یا نکند دوستان مدافع بهبودی بر این باورند که اقدام دفتر نشر آثار آقا هم مثل اقدام منتقدان فعلی بهبودی، غلط بوده است و اساسا کسی در این کشور نباید به محدوده قرمز نقد اغلاط ایشان وارد شود!

پنجم: در نقد کتاب‌های بهبودی، مستنداتی ارائه شده که هر انسان منصف و مطلعی می‌تواند آن نقدها را با متن وی مقایسه کند و نتیجه را با تحقیق بدست آورد و قضاوت نماید‌.
در چنین شرایطی چرا با عصمت‌تراشی بدون وجه، برخی می‌خواهد امضای آقا را (به غلط) پای آثار مخدوش او بگذارند؟
آیا نسبت تایید دادن آثار مغلوط بهبودی به مقام معظم رهبری، تضعیف ایشان نیست؟

ششم: گزاره‌های مغلوط ادعایی و القایی بهبودی را با تصریحات تاریخی رهبری مقایسه کنید. تفاوت‌ها مثل آفتاب است. ۲۴۰ غلطی که از شرح اسم گرفتند تنها گوشه‌ای از این تفاوت‌ها بود.
حالا چطور می‌خواهید این تناقض را توجیه کنید؟
یعنی از نظر مدافعان بهبودی، آقا یکبار در مقام بیان، روایت تاریخی خود را مطرح کرده اند و بار دیگر روایتهای معارض با آن را تایید کرده‌اند؟!
برای نمونه کافیست سخنان آقا در مورد امام (نیمه خرداد هر سال) را مقایسه کنید با القائات مخدوش بهبودی در کتاب الف‌لام‌خمینی

هفتم: در این کشور افراد امینی در عرصه تاریخ‌نگاری حضور دارند که مورد تایید امام و آقا در بحث تخصصی تاریخ انقلاب اسلامی هستند؛
در این جهت تأییدات مکتوب و شفاهی مکرر دارند. استاد سید حمید روحانی در این جهت منفرد است و مانند ندارد.
حالا ایشان می‌گوید بهبودی امام و تاریخ انقلاب را تحریف کرده است‌.
اگر بنا به تایید داشتن باشد و قرار باشد بدون درنگ در محتوای تاریخی، تأییدها را ملاک قرار دهیم، با این دوگانگی چه می‌کنید؟ یکجا قبول دارید و یکجا بی‌اعتنا درمی‌گذرید؟!

هشتم: بهبودی در کتاب رضاخان؛ قرارداد ننگین ۱۹۱۹ را توجیه و عامل انگلیسی اش وثوق‌الدوله را تطهیر کرده است!
کجای سخنان امام و آقا چنین خزعبلاتی تایید شده است؟ مثلا شما قرار است تاریخ و فرهنگ این کشور را راهبری کنید؟!

نهم: آیا تایید یک فرد یا یک مجموعه بخاطر سوابق، عصمت ابدی می‌آورد؟ تا روز قیامت اگر آنها غلطی مرتکب شدند، کسی نباید حرفی بزند و همه باید چشم بربندند؟
با این ملاک شما برخی از این منحرفین که روزگاری در جبهه حق و مورد تایید بوده‌اند، باید عصمت سیاسی داشته باشند!
آیا فراز تاریخی وصیت‌نامه امام را نخوانده‌اید که میزان حال فعلی افراد است؟

دهم: اگر کسانی مرجع فکری و تاریخی شان امثال بهبودی ست، شجاعانه بگویند و عالمانه از آن دفاع کنند. نیاز نیست با نسبت‌های ناروا به امام یا رهبری حکیم انقلاب، علایق و تعصبات خود به افراد را تئوریزه کنند و دهان منتقدان را ببندند!

پ.ن:
درنگ و خرد و تحقیق و مشورت با اهل خبره را برای همین روزها توصیه کرده‌اند.
خدا نکند کسانی در درون جبهه حق بخواهند دچار تعصب در دفاع از راه غلط همفکران یا ترویج اباطیل آنان شوند.
اعاذنا الله من شرور انفسنا

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=43830
  • منبع : روزنه

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.