• امروز : دوشنبه - ۱۲ آذر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 2 December - 2024
کل اخبار 6324اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

شکل و شمایل صحیح مواجهه مدارس علمیه با طلاب دهه هشتادی! فرصت تبلیغی سه روزه برای ایام فاطمیه (س) بیشتر به درد تبلیغ برای استان های نزدیک قم میخورد! اعضای نهمین دوره شورای عالی حوزه‌های علمیه به عنوان عالی‌ترین نهاد حوزوی انتخاب شدند روایت مدیر حوزه های علمیه از اهم و احب امور نزد رهبر معظم انقلاب! فرهنگ کلان گفتارها: نهادهای گفتار جمعی ساز! تصویرسازی منفی و مستمر اینترنشنال از حوزه و روحانیت جزئیات برنامه‌های آموزشی حوزه علمیه قم طلبه های بااستعداد نباید در قرض و بدهی بمانند / شیخ طوسی ۱۲ برابر سایر طلاب شهریه می گرفت! +خاطرات پیاده‌روی اربعین با شهید سیدمصطفی خمینی وسط این سیستم اداری فشل، چطور برترین حوزه را انتخاب می کنید؟! اندر لزوم تبیین حداکثری اقدامات شورای نگهبان گاهی هم نزد من می‌آمد و مقداری شکایت می‌کرد… آداب طرح نظر جدید در حوزه های علمیه! تجاری سازی، بسته بندی و قسط بندی امر دینی! امام جمعه‌ای که با دخترش پشت تریبون نماز جمعه رفت

10
سواد رسانه ای؛

نقش تکنیک تعهد و ثبات در اقناع مخاطب

  • کد خبر : 37080
  • 05 بهمن 1400 - 16:35
نقش تکنیک تعهد و ثبات در اقناع مخاطب
زمانی که ما یک انتخاب یا یک موضع را اتخاذ کرده ایم ، برای اینکه بتوانیم با تعهد و با ثبات رفتار کنیم ،تحت یک فشار شخصی و بین فردی قرار خواهیم گرفت.پروفسور سیالدینی بیان کرده است که آن فشارها به این منجر می شود که ما راه هایی را که برای اثبات تصمیم قبلی ما اخذ شده ، برای پاسخ گو بودن به کار خواهیم گرفت.

بیایید صادق باشیم ، شما صرفا برای افزودن طنین صدای خود به مکالمات تلاش نمیکنید ، شما برای شنیده شدن ،تکرار شدن و ارزشمند شدن سخنان تان تلاش میکنید که سخنان شما بعد از اینکه میان مخاطبان نفوذ پیدا کرد نیز منجر به نفوذ فیزیکی شما در جمع باشد.

بنابراین چه راه بهتری برای درک رسانه های اجتماعی ،جز مطالعه مقاله اصول پایه ای از نفوذ اثر دکتر رابرت سیالدینی ، پروفسور رشته روانشناسی و بازاریابی در دانشگاه آریزونا آمریکا وجود دارد ؟ سیالدینی در کتاب اولیه اش ، اصول نفوذ ، از ۶ سلاح قدرتمند برای نفوذ صحبت میکند که به ضمیر خودآگاه و اجتماعی ما به سختی متصل شده است. به معنای دیگر ما نمیتوانیم بی تفاوت باشیم اما بهرحال مطابق با این قوانین، تعامل های اجتماعی رفتار خود را تنظیم می کنیم.

آیا این بدان معناست که چیزی مفید درون رسانه های اجتماعی وجود داردمه ما را برای یادگیری در تعامل ها فرا می خواند؟

خب ، به سراغ تکنیک  تعهد و ثبات درمبحث اقناع میرویم :

زمانی که ما یک انتخاب یا یک موضع را اتخاذ کرده ایم ، برای اینکه بتوانیم با تعهد و با ثبات رفتار کنیم ،تحت یک فشار شخصی و بین فردی قرار خواهیم گرفت.پروفسور سیالدینی بیان کرده است که آن فشارها به این منجر می شود که ما راه هایی را که برای اثبات تصمیم قبلی ما اخذ شده ، برای پاسخ گو بودن به کار خواهیم گرفت.

به طور تصادفی ، شما افراد بسیاری را در توئیتر دنبال می کنید و بسیاری از خبرنامه ها و خوراک های خبری را بی آنکه بتوانید همه ی آنها را مطالعه کنید ، ثبت نام میکنید. عینا ، پاکسازی لیست دنبال کنندگان و همچنین لغو ثبت نام می تواند عوامل حاشیه ای را از بین برده و نرخ امواج به پارازیت یا نویز را در رسانه اجتماعی شما افزایش دهد .

اما اغلب مردم این پاکسازی را انجام نداده و به سختی از آن موارد لغو ثبت نام می کنند . بخشی به مقابله به مثل کردن باز میگردد ، اما بخش اعظمی از این جریان از ثبات نشات می گیرد ، شما در شبکه غرق می شود و قبول میکنید که دنبال کردن و ثبت نام در فید ان افراد و خبرنامه ها یک اشتباه بوده است.

در طرف مثبت این جریان ، شما چقدر مایل هستید که در وبلاگی که قبلا نظر گذاشته اید بازهم اقدام به نشر نظرات خود کنید ؟ به خصوص اینکه وقتی که شما برای گذاشتن این کامنت و نظر در این سایت عضو شده و لوگین کرده اید و اگر آواتار یا عکس شما در کامنت های بعدی نیز نمایش داده شود  قطعا در آینده نیز از این وب سایت بازدید می کنید .

با توجه به قانون ثبات ، شما می خواهید به مخاطبان تعهد قبلی شان را از طریق قدرت ، نمایش عمومی و از بین بردن اصطکاک ،که برای افزایش تعهد آنها بکار رفته، یاداوری کنید .این مورد هم برای آمازون پرایم ، سفارش آمازون با یک کلیک و سیستم بازبینی آمازون به کار رفته است و هم برای کامنتهای یک وبلاگ رو به رشد و یک بلاگ اجتماعی .

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=37080
  • منبع : http://nasrakurd.ir/

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.