• امروز : دوشنبه - ۲۷ مرداد - ۱۴۰۴
  • برابر با : Monday - 18 August - 2025
کل اخبار 6539

صدای حوزه امروز

پاسخ انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم به بیانیه تسلیم جبهه اصلاحات نقدی بر نقد بی پرده خانم اسماعیل زاده به صحبت های استاد پناهیان در باب امر به معروف و نهی از منکر طلبه خبرنگاری که شیفته آموختن بود / روزت مبارک محمد جان! عدالت آموزشی و چالش‌های ساختاری در حوزه علمیه از منظر استاد وکیلی آیا انبیای الهی مشاهده این همه رنج و مصیبت مردم مظلوم غزه را تحمل می کردند؟ کانون‌های عظیم تبلیغی؛ مأموریت‌های سه‌گانه و واقعیت امروز خطر جایگزینی اجتماعی در کمین روحانیت حوزه علمیه و تابلوی ایست پست‌مدرنیسم جامعه از کارِ حوزه بی‌خبر است تجلیل مدیران حوزه‌های علمیه کشور از حماسه‌آفرینی ملت ایران و تاکید بر حمایت تام از نظام و رهبری گردهمایی خانوادگی برگزیدگان گروه‌های تبلیغی استان آذربایجان شرقی تصمیم های خردی که به وقتش اتخاذ نشده اند! روحانیت در خط مقدم خدمت/ روحانی و مداح رامشیری نماد خدمت شدند روایت شیخ اسماعیل رمضانی از عصر هوش مصنوعی و لزوم تغییر سبک آخوندی!

16
پرسشی از متولیان آموزش و پرورش و فرهنگ؛

«علی لندی» پرورش یافته کدام کتاب تست و کدام کلاس کنکور است؟

  • کد خبر : 26194
  • 03 مهر 1400 - 15:22
«علی لندی» پرورش یافته کدام کتاب تست و کدام کلاس کنکور است؟
دهه هشتادی ها تغییر نکرده اند و همان جوهره غیرت و مردانگی که در وجود حسین فهمیده بود، در رگهای آن ها امتداد دارد؛ این ما هستیم که تغییر کرده ایم؛ حوصله نداریم؛ به کارهای نمایشی رضایت می دهیم؛ زبان نسل جدید را نمی دانیم و گویا قرار نیست بدانیم!

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری – تحلیلی صدای حوزه، علی لندی، نوجوان فداکار ایذه ای، روز گذشته پس از ۱۰ روزبستری در بیمارستان، در اثر شدت سوختگی از میان ما پر کشید. علی لندی یک نوجوان دهه هشتادی بود. دهه هشتادی ها در ماه های اخیر، خبرساز شده اند و از این رو موضوع محافل کارشناسی مختلف قرار گرفته اند. 

در این نوشتار، نگاهی کوتاه به نوع مواجهه کارشناسان به مقوله دهه هشتادی ها خواهیم انداخت.

پرده اول: قمه کشی دختر دهه هشتادی

فیلم درگیری لفظی و فیزیکی چند دختر نوجوان در یک پارک که به قمه کشیدن یکی از آن ها می انجامد، به نام قمه کشی دختر دهه هشتادی فضای مجازی را در می نوردد و مورد تحلیل کارشناسان تربیتی و جامعه شناسان قرار می گیرد.

پرده دوم: علی لندی ، قهرمان دهه هشتادی

چندی بعد، خبر فداکاری علی لندی، نوجوان قهرمان دهه هشتادی که در پی آتش‌سوزی، با شجاعتی باورنکردنی، جان دو نفر را نجات داد و سرانجام به دلیل سوختگی زیاد پس از حدود ۱۰ روز بستری، آسمانی شد، در صدر اخبار و فضای مجازی قرار می گیرد.

پرده سوم: تحلیل گرانِ مبهوت

جماعت متولی آموزش و پرورش و فرهنگ و تربیت، گیج و مبهوت، نظاره گر این دو پرده می شوند و پدیده اول را از یک نگاه، نتیجه خشونت نسل جدید و نداشتن شادی و ابزار تخلیه هیجان و پدیده علی لندی را از نگاه دیگر به عنوان الگوی دهه هشتادی تحلیل می کنند.

علی لندی

اما آیا غافل هستیم که هر دو پدیده را باید از یک نگاه بنگریم و تحلیل کنیم؟

دهه هشتادی ها تغییر نکرده اند و همان جوهره غیرت و مردانگی که در وجود حسین فهمیده بود، در رگهای آن ها امتداد دارد؛ این ما هستیم که تغییر کرده ایم؛ حوصله نداریم؛ به کارهای نمایشی رضایت می دهیم؛ زبان نسل جدید را نمی دانیم و گویا قرار نیست بدانیم!

بر اینترنت و فضای مجازی و اینستاگرام بی در و پیکر لعنت؛ این ها همه ابزار جنگ نرم برای هجمه به باورها و اعتقادات نسل های جدید ماست؛ اما نقش ما در این میان چیست و چه کار کرده ایم؟ توپخانه ما در این جنگ کجاست و کدام هدف را نشانه رفته است؟

علی لندی

اکنون باید پرسید که آقای آموزش و [نه] پرورش؛ علی لندی پرورش یافته کدام کتاب تست و کدام کلاس کنکور است؟

آقای فرهنگ و ارشاد؛ علی لندی در کدام کلاس رقص و آواز، درس فداکاری گرفت؟

آقای بسیج؛ کدام همایش و گواهی فعالیت، به علی لندی شجاعت را آموخت؟

آقایان متولی تربیت و پرورش؛ کدام برنامه های صد رنگ و لعاب شما به طریق قاعده و نه استثنا، علی های دهه هشتادی را تربیت خواهند کرد؟

علی لندی، قهرمانانه از میان ما رفت اما خدا کند طنین جاودانه داستان او، مسئولان ما را از خواب غفلت بیدار کند؛ باشد که نرم افزار تربیتی آینده، همه دهه ی هشتاد و نودی ها را علی لندی پرورش دهد.

مطالب مرتبط:

تسلیت رهبر انقلاب به خانواده علی لندی قهرمان نوجوان ایذه‌ای

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=26194
  • نویسنده : عمار جوکار

مطالب مرتبط

05دی
سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد
مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش مطرح کرد؛

سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.