• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 6239اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

8
علی سلیمانی نوشت؛

تئوریزه کردن الیگارشی؛ از سرمایه داری ریش دار تا تطهیر آموزش پولی

  • کد خبر : 22981
  • 04 شهریور 1400 - 14:19
تئوریزه کردن الیگارشی؛ از سرمایه داری ریش دار تا تطهیر آموزش پولی
سرمایه داران ریش دار مبادرت به ایجاد مدارس خصوصی می کنند و دیگر سرمایه داران چه از نوع ریش دار و چه بی ریش فرزندان خود را به این مدارس میفرستند؛ این چرخه باعث میشود فرزندان آنها بتوانند کرسی های بهترین رشته های بهترین دانشگاه ها را تصاحب کنند و وارد چرخه قدرت شوند و آنهایی که توان ورود به این چرخه را ندارد خود به خود در طول زمان از دایره قدرت حذف خواهند شد.

به گزارش صدای حوزه، علی سلیمانی کارشناس ارشد علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی در کانال عقل سرخ خود در پیام رسان ایتا نوشت:

وقتی چندسال پیش حاج آقای پناهیان در بالای منبر عزاداری محرم به تئوریزه کردن سرمایه داری ریش دار پرداخت اولین‌واکنش ها از جانب امثال ما پامنبری های ثابت ایشان بود تا اثبات کنیم با لیبرالیسم در هرلباسی ستیز داریم و نشان دهیم در راه مبارزه با اسلام‌مرفهین بی درد با هیچکس عقد اخوت نبسته ایم که این اعتراضات باعث شد در محرم بعد و در اولین منبر ایشان‌توضیحاتی در این خصوص بدهند، این‌ماجرا گذشت وامسال داماد ایشان به تئوریزه کردن مدارس خصوصی پرداخت و به دفاع وتطهیر آموزش پولی مبادرت ورزید، آموزشی که طبق قانون اساسی وظیفه حکومت است تا رایگان امکانش را فراهم سازد.

حالا ارتباط این دو موضوع و وجه اشتراک آنها که باعث خطرناک شدن‌ ماجرا میشود چیست؟

اولی به توجیه و تطهیر وتبلیغ سرمایه داری ریش دار می پردازد و دومی هم مدارس خصوصی و آموزش پولی و نقطه اتصال آنها این است که آن سرمایه داران ریش دار مبادرت به ایجاد مدارس خصوصی می کنند و دیگر سرمایه داران چه از نوع ریش دار و چه بی ریش فرزندان خود را به این مدارس میفرستند و اصولا هم این طبقه امکان استفاده از این امکانات را دارند. همین چرخه باعث میشود فرزندان آنها در بهترین شرایط وامکانات بتوانند کرسی های بهترین رشته های بهترین دانشگاه ها را تصاحب کنند و وارد چرخه قدرت شوند و این سیکل معیوب را ادامه دهند وآنهایی که توان ورود به این چرخه را ندارد خود به خود در طول زمان از دایره قدرت حذف خواهند شد و مناصب حکومتی به واسطه این امکانات دراختیار یک طلقه محدود قرار میگیرد که در ظاهر از طریق دموکراسی به قدرت میرسند اما عملا در مراحل پایین تر حلقه را تنگ کرده اند.

از این رو برای بقای نظام‌مقدس جمهوری اسلامی نیاز است تمام معتقدان به انقلاب اسلامی همه قوای خود را برای مقابله با این جریان به کار گیرند و اجازه ندهند سنگر مستضعفان یعنی انقلاب اسلامی توسط این جریان استحاله شود.

ومن‌الله التوفیق

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=22981

مطالب مرتبط

30بهمن
پارتی رفتن و عرق خوردن جزو فرهنگ اندونزی نیست
گزارشی از دستگاه کپی، فیلم قابل تامل اندونزیایی؛

پارتی رفتن و عرق خوردن جزو فرهنگ اندونزی نیست

25بهمن
ساحل‎‌داری سرمایه داران، مهمتر از ساحل خواری های برجسته شده
روایتی از وضعیت ویلاسازی های بی حد و حصر؛

ساحل‎‌داری سرمایه داران، مهمتر از ساحل خواری های برجسته شده

03بهمن
وزیر ارشاد باید به مساله دلالی در بحث حراج آثار هنری ورود کند
در برنامه هفت و در پی برگزاری حراج تهران و حاشیه های آن مطرح شد؛

وزیر ارشاد باید به مساله دلالی در بحث حراج آثار هنری ورود کند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.