• امروز : دوشنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۴
  • برابر با : Monday - 19 May - 2025
کل اخبار 6490

صدای حوزه امروز

تصمیم های خردی که به وقتش اتخاذ نشده اند! روحانیت در خط مقدم خدمت/ روحانی و مداح رامشیری نماد خدمت شدند روایت شیخ اسماعیل رمضانی از عصر هوش مصنوعی و لزوم تغییر سبک آخوندی! نقش علما در دفاع از امت اسلامی بی‌همتاست/ غزه هرگز شکست نخواهد خورد انتقاد معاون تهذیب حوزه های علمیه از کیفیت برگزاری کمیسیون اخلاق و تربیت در همایش صدسالگی بازتأسیس حوزه حوزه پیشرو و سرآمد| تکنولوژی‌شناسی یا تکنوکراسی، کدام؟ فقط رهبری می‌توانست چنین پیام تمدن‌سازی بنویسد! «حوزه» نهاد فرا ساحتی با درون‌مایه و رویکرد تمدنی و وظیفه‌مند در برابر جامعه، جهان معاصر و انقلاب/ حوزه پیشرو و سرآمد در کنار ملت است حوزه پیشرو و سرآمد حوزه های علمیه؛ حافظان دین‌داری مردم در طوفان مدرنیته مشکلات حوزه و روحانیت در نگاه استاد علی صفایی حوزه علمیه قم از تأسیس تا صدسالگی؛ فرازها، فرودها، چالش‌ها و راهکارها رمزگشایی از اهداف آیت‌الله شیخ عبدالکریم حائری در تأسیس حوزه قم حوزه، قدیمی‌ترین، ماناترین و مردمی‌ترین نهاد اجتماعی/ نمونه‌ای برای پیاده‌سازی موفق مردمی‌سازی در جامعه اسلامی

12
حجت‌الاسلام والمسلمین حسین درودی معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش مطرح کرد؛

پیشنهاداتی برای بهبود وضعیت آموزش و پرورش

  • کد خبر : 15411
  • 22 خرداد 1400 - 15:44
پیشنهاداتی برای بهبود وضعیت آموزش و پرورش
وزیر آموزش و پرورش باید از نظر علمی و عملی به مانند شهید رجایی و از نظر جهادی و عملیاتی مانند شهید نواب صفوی باشد.

به گزارش صدای حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین درودی معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش درباره وضعیت آموزش و پرورش، اظهار کرد: وضع فعلی آموزش و پرورش از نظر آموزش معلق میان آسمان فضای مجازی و کف مدارس است و کلاس‌های درس هم  از نظر  بینش در خواب خرگوشی و از نظر منش در حال خود فراموشی است.

وی به مشکلات آموزش پرورش اشاره کرد و گفت: عدم نیروی انسانی مرتبط، عدم جایگاه شایسته معلمی، قیاس مقام معلمی با کارمندی، عدم پرداخت حق‌الزحمه عادلانه و محسنانه، انفعال در برابر قوانین به ظاهر بین‌المللی، تمرکز خدمات در کلانشهرها، رفتار ارباب و رعیتی وزارت علوم با آموزش و پرورش، استفاده مصرفی از آموزش و پرورش توسط سایر وزراتخانه‌ها، دستگاه‌ها و سازمان‌ها، استفاده تجاری از نیاز و استعداد دانش‌آموزان توسط هشت پای کنکور، تحقیر مربیان و متربیان توسط برخی از مدارس غیردولتی، خصوصی‌سازی ناپیوسته و ناپیدا در برخی از دوره‌های تحصیلی و برخی رشته‌های فنی و مانند آن و  برگزاری نمادین برخی از رشته‌های هنری و فرهنگی از جمله مشکلات آموزش و پرورش است.

ویژگی‌های وزیر آینده آموزش و پرورش

حجت‌الاسلام والمسلمین درودی به ویژگی‌های رئیس‌جمهور موفق پرداخت و افزود: رئیس جمهور موفق باید از نظر اعتقادی و محتویات قلبی در سطح اجتهاد و از نظر عبادی در سطح نیروهای جهادی و از نظر رفتاری در سطح رزمندگان شب عملیات باشد.

وی در خصوص ویژگی‌های وزیر آینده آموزش و پرورش گفت: وزیر آموزش و پرورش باید از نظر علمی و عملی به مانند شهید رجایی و از نظر جهادی و عملیاتی مانند شهید نواب صفوی باشد.

۱۵ اقدام برای بهبود وضعیت آموزش و پرورش

معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش به راه‌هایی برای بهبود وضعیت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: برای بهبود وضعیت آموزش و پرورش ۱۵ اقدام پیشنهاد می‌کنم.

۱- وزیر آموزش و پرورش از میان نخبگان جهادی باشد

۲- ارتقای دانشگاه فرهنگیان در سطح دانشگاه تهران بلکه فراتر

۳- پذیرش نیروی انسانی از نخبگان در کشور

۴- تأمین نیازهای نیروی انسانی آموزش و پرورش بدون قیاس با کارمندان دولت

۵- برخورداری مناطق کم برخوردار از مجتمع‌های آموزشی هم سطح مدارس برخوردار کلانشهرها

۶- احیای ساختار شکلی و محتوایی معاونت پرورشی

۷- الزام انتصاب تمام مدیران به ارائه برنامه جهت امور پرورشی دانش‌آموزان

۸- مکلف کردن قانون انتصاب وزیران، استانداران و فرمانداران به ارائه برنامه جهت آموزش و پرورش تراز انقلاب اسلامی

۹- بورسیه کردن دانش آموزان مناطق کم برخوردار توسط وزراتخانه ها و سایر دستگاه‌های اجرایی

۱۰-الزام مراکز پژوهشی و تحقیقاتی و هم چنین وزرات علوم جهت مهد کودک و مدارس پیش دبستانی و ابتدایی برای تهیه و تأمین محتواهای تراز انقلاب اسلامی

۱۱- تهیه و تنظیم و تدوین نظام تعلیم و تربیت ۶ ساحتی جهت خروجی‌های مدارس جهت اشتغال و اعتبار اخلاق اجتماعی متربیان

۱۲- ترمیم از هم گیسختگی زنجیره تحصیل در مناطق روستایی و آسیب پذیر

۱۳- ۶ ساحتی کردن برنامه‌های تربیتی آرمانی مانند راهیان نور و وفاداری به وصیت نامه‌های شهدا

۱۴- پیشگیری و ترمیم از زمینه‌های بی‌مهری درونی و مهرورزی دروغین خارجی جهت گرایش دانش‌آموزان نخبه به فریب‌های دشمنان و وعده‌های شیطانی آنها در داخل کشور و اختاپوس رسانه‌های غربی

۱۵- استفاده از دانش‌آموزان در احیای بدنه آموزش و پرورش در امور اندیشه‌ورزی و اندیشه‌سازی و اجرای اندیشه‌های تراز انقلاب اسلامی توسط آنان در سطوح مختلف

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=15411
  • منبع : خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط

05خرداد
معرفی جناب آقای اعرافی به‌عنوان گزینه ریاست‌جمهوری یک اشتباه راهبردی است
درباره دعوت از آیت‌الله اعرافی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری؛

معرفی جناب آقای اعرافی به‌عنوان گزینه ریاست‌جمهوری یک اشتباه راهبردی است

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.