• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

10
دکتر مصطفی خوش‌چشم در مصاحبه با خبرنگار صدای حوزه:

با روش مماشات هشت سال گذشته، آمریکا دست از ماشه تحریم برنمی دارد/ استفاده درست از اهرم های موشکی و انرژی هسته ای برای عقب نشینی آمریکا

  • کد خبر : 34484
  • 08 دی 1400 - 12:17
با روش مماشات هشت سال گذشته، آمریکا دست از ماشه تحریم برنمی دارد/ استفاده درست از اهرم های موشکی و انرژی هسته ای برای عقب نشینی آمریکا
خوش‌چشم:‌با روش 8 سال گذشته که سیاست مماشات دنبال می‌شد، امریکا هیچگاه اسلحه تحریم را زمین نمی‌گذاشت اما در دوره جدید و دولت انقلابی، ابزار و راهبرد مورد نیاز برای برخورد مناسب در میز مذاکره وجود دارد، یعنی استفاده از "اهرم‌های فشار علیه طرف امریکایی"

کارشناس مسائل سیاسی و امور بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار صدای حوزه، درباره کارشکنی فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی در روند مذاکرات گفت: از قدیم یک تقسیم کاری بین طرف‌های مذاکره وجود داشته به این صورت که اروپا مسئول بخش‌های هسته‌ای مذاکرات، و امریکا هم مسئولیت بخش‌های تحریمی علیه ایران بوده است؛ بنا بر اقتضاء ۳ کشور اروپایی خصوصا فرانسه بیشترین میزان تقابل در حوزه هسته‌ای را با ایران داشته که بخشی از آن به دلیل ایفای نقش پلیس بد، بخشی به دلیل جلب رضایت رژیم صهیونیستی، بخش دیگر آن برای به گروگان گرفتن مذاکرات با هدف امتیازگیری از ایران است.

دکتر خوش‌چشم افزود: از طرفی بخشی از این کارشکنی و بهانه‌تراشی‌ها به آن دلیل است که فرانسه و انگلیس از طرف اتحادیه اروپا برای تسریع در روند مذاکرات تحت فشار قرار دارند.

وی درباره همراهی اروپا با سیاست‌های امریکا گفت: قطعا طرف اروپایی در چهارچوب جبهه غربی رفتار می‌کند و با امریکا، تقابل نسبتا متحدالشکلی علیه ایران خواهد داشت و توقع جدا شدن ۳ کشور اروپایی از امریکا نداریم.

با رویکرد فعلی دولت، امید رفع تحریم‌ها وجود دارد 

این کارشناس مسائل سیاسی و امور بین الملل در پاسخ به سوال خبرنگار صدای حوزه که پرسید با توجه به دشمنی آمریکا و همراهی اروپا در اعمال فشار به کشور، آیا امیدی به رفع تحریم‌ها وجود دارد؟ تأکید کرد: هیچ چیز در دنیای سیاست سیاه و سفید نیست؛ طرف آمریکایی تحریم را به مثابه اسلحه استفاده می‌کند تا به زعم خود ایران را کنترل کند. با روش ۸ سال گذشته که سیاست مماشات دنبال می‌شد، آمریکا هیچگاه این اسلحه را زمین نمی‌گذاشت اما در دوره جدید و دولت انقلابی، ابزار و راهبرد مورد نیاز برای برخورد مناسب در میز مذاکره وجود دارد، یعنی استفاده از “اهرم‌های فشار علیه طرف آمریکایی”.

وی افزود:‌ البته طرف ایرانی باید از همه ابزارهای هسته‌ای، موشکی، منطقه‌ای و دیگر ابزارهای فشار طی یک نقشه راه برنامه‌ریزی شده استفاده کند تا آمریکای در حال افول را به عقب براند. البته کاهش تأثیرگذاری تحریم‌ها با راهبرد تقویت اقتصاد مقاومتی، با توجه ویژه به بسته‌های زودبازده ۱ تا ۲ ساله همچنین گسترش روابط با کشورهای منطقه، چین و روسیه باید مدنظر باشد؛ اگر این سلسه اقدامات آفندی و پدافندی کاهش تأثیرگذاری تحریم‌ها به همراه استفاده از اهرم‌های فشار درست اجرا شود، می‌توان توقع داشت طرف آمریکایی دستش را از روی ماشه تحریم بردارد.

پیام سیاسی رزمایش پیامبر اعظم ۱۷

دکتر خوش‌چشم درباره رزمایش موشکی و پهپادی سپاه پاسداران که در روزهای گذشته برگزار شد گفت: این رزمایش در ادامه سلسه رزمایش‌های پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله بوده که به صورت سالیانه برگزار می‌شود و امسال یک وجه دیگری به آن افزوده شد تا جواب تهدیدات توخالی رژیم صهیونیستی داده شود و این پالس ارسال شود که ایران در مذاکرات وین، تحت تأثیر تهدیدات پوشالی، به هیچ وجه عقب نشینی نخواهد کرد؛ البته به نظر می‌رسد درباره اهرم فشار موشکی، این گام اول بوده و باید به سمت آزمایش موشک‌های جدید تهاجمی برویم.

وی درباره خبر غیررسمی تهدید طرف ایرانی در دور قبلی مذاکرات به خروج از NPT در صورت ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت گفت: البته درباره اعتبار این خبر اطلاعی ندارم اما این یک موضوع طبیعی در روند مذاکراتِ رو به جلو می‌باشد.

خبر دیدار روحانی و رهبری ربطی به مذاکرات ندارد

او با اشاره به  درباره انتشار خبر دیدار حسن روحانی با رهبر معظم انقلاب همزمان با آغاز دور جدید مذاکرات عنوان کرد: این دیدار ۱ ماه پیش انجام گرفته اما برخی با اغراض سیاسی در روزهای گذشته خبر آن را منتشر کردند؛ رهبر معظم انقلاب به صورت دوره‌ای با روسای جمهور ادوار گذشته دیدار دارند که این دیدار نیز یک جلسه معمول و روتین در دیدارهای رهبر معظم انقلاب بوده و ارتباطی به مذاکرات ندارد.

خوش چشم درمورد حاشیه‌سازی اخیر برخی رسانه‌ها درباره برگشت برخی محصولات کشاورزی صادراتی توسط همسایگان گفت: با توجه به دشمنی امریکا و رژیم صهیونیستی با ایران، احتمال خرابکاری در هر بخشی وجود دارد از جمله بخش‌های اقتصادی و یا رسانه‌ها و افکار عمومی؛ اما این فقط یک احتمال است. در حالی که یکی از کشورهای آسیای میانه مدعی شده آلودگی برای سیب‌زمینی ایرانی نبوده بلکه آلودگی از سیب‌زمینی‌های کشور افغانستان بوده و در انبار و گمرگ به کالاهای ایرانی سرایت کرده لذا منشا این آلودگی هنوز مشخص نیست.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=34484

مطالب مرتبط

30فروردین
در مذاکرات وین۶، برجام هم نادیده گرفته شد
گزارشی از عملکرد دولت روحانی برای احیای برجام؛

در مذاکرات وین۶، برجام هم نادیده گرفته شد

15اسفند
طولانی ترین دور مذاکرات؛ آخرین دور مذاکرات؟!
گزارشی از سفر رافائل گروسی به ایران در حساس‌ترین روزهای مذاكرات وین؛

طولانی ترین دور مذاکرات؛ آخرین دور مذاکرات؟!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. با سلام لطف کنید تجدید نظر کنید برای بازگشایی حضوری امتهان هاااا
    امروز من امتهان دادم هیچ یک از پروتکل ها رعایت نشد
    بعظی کشور ها با اومیگرون وارد بحران شدند
    من یک طلبه خانمم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.