• امروز : جمعه - ۲ آذر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 22 November - 2024
کل اخبار 6317اخبار امروز 0
9
پرونده ویژه انتخابات | حوزه علمیه و حضور حداکثری 3:

روحانیت یکی از مهم‌ترین گروه‌های مرجع برای مردم در عرصه انتخابات

  • کد خبر : 11356
  • 19 اردیبهشت 1400 - 15:05
روحانیت یکی از مهم‌ترین گروه‌های مرجع برای مردم در عرصه انتخابات
دکتر خوشرو با بیان اینکه روحانیون در فعالیت‌های انتخاباتی خود بهتر است ابتدائا نام کاندیدای مورد نظر را مستقیما مطرح نکنند گفت: اگر روحانی به مردم بگوید که به فلان کس رای بده یا نده با گارد بسته مخاطب رو به رو خواهد شد.

دکتر سید محمدرضا خوشرو، مشاور معاونت سیما در گفت‌و‌گو با خبرنگار صدای حوزه ، با بیان اینکه کنشگران اصلی انتخابات به چند دسته تقسیم می شود، گفت: روحانیت یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین گروه‌های مرجع برای مردم در عرصه انتخابات محسوب می‌شود؛ روحانیون جزو فرهیختگان و نخبگانی هستند که می‌توانند در سطوح مختلف افکار عمومی تاثیرگذار باشند.

مردم متاثر از نخبگان جامعه هستند

مشاور معاونت سیما عنوان کرد: به تعبیر نظریه‌های مربوط به الگوی ارتباطات دومرحله‌ای، بسیاری از مردم پیام‌های خودشان را از نخبگان جامعه دریافت می‌کنند و از مهم‌ترین گروه‌های مرجع در سطح جامعه روحانیون هستند؛ این دسته در گردونه فعالیت‌های انتخاباتی بسیار می توانند تاثیر گذار باشند.

وی با اشاره به اهمیت شناخت جایگاه روحانیت در عرصه فعالیت‌های انتخاباتی، اظهار داشت: روحانیون باید جایگاه خود را به عنوان کنشگر در عرصه انتخابات شناخته و هدف خود را در این زمینه مشخص کنند.

حساسیت مردم نسبت به پیام‌های مستقیم تبلیغاتی

خوشرو ابراز کرد: اگر روحانیون پیام های انتخاباتی خود را به طور مستقیم به مخاطبان که انتقال دهند، طبیعتاً با گارد بسته مخاطب مواجه خواهند شد؛ یعنی اگر روحانی به مردم بگوید که به فلان کس رای بده یا نده، نتیجه مطلوب را نخواهد گرفت.

مشاور معاونت سیما با بیان اینکه بازیگران نخبه و فرهیخته عرصه انتخابات از جمله روحانیون باید جایگاه خود را بر اساس راهبردهای اساسی و اصلی در این عرصه تعیین کنند، گفت: راهبرد اصلی انتخابات حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای است و در کنار این راهبرد اصلی انتخاب اصلح نیز باید در تبلیغات مدنظر قرار بگیرد.

راهبرد اصلی حضور مردم در انتخابات

وی عنوان کرد: بهتر است روحانیون ۸۰ درصد انرژی خود را صرف راهبرد مشارکت حداکثری و ۲۰ درصد دیگر را برای انتخاب اصلح هزینه کنند؛ در زمینه انتخاب اصلح نیز بهتر است روحانیون، معیار و شاخص‌ها را به مردم معرفی کنند و از بیان نام پرهیز کنند. بیشتر تبلیغات باید روی مشارکت حداکثری مردم و آگاهی دادن آنها نسبت به حق رای و حق تعیین سرنوشت خود باشد و در صورت وجود مجال، ملاک های کاندیدای اصلح نیز بیان شود.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=11356

مطالب مرتبط

31خرداد
ایجاد نزاع و برجسته کردن نقاط ضعف نامزدهای جبهه انقلاب مصداق تفرقه و حرام شرعی است/ لزوم ایجاد تشکیلات ولایی جامع برای کادرسازی متناسب با انقلاب
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار اعضای انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم مطرح کرد؛

ایجاد نزاع و برجسته کردن نقاط ضعف نامزدهای جبهه انقلاب مصداق تفرقه و حرام شرعی است/ لزوم ایجاد تشکیلات ولایی جامع برای کادرسازی متناسب با انقلاب

16خرداد
رمی برئ!
مروری قرآنی از حجت الاسلام والمسلمین قنبریان بر "خط ترانزیت بهتان" در ایام نزدیک به انتخابات ریاست جمهوری؛

رمی برئ!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.