• امروز : یکشنبه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۴
  • برابر با : Sunday - 19 October - 2025
کل اخبار 6594

صدای حوزه امروز

وقتی تبلیغ دین، اولویت اول یک روحانی می شود! افتتاحیه گردهمایی آموزشی-توجیهی معاونین تبلیغ استان‌ها و رابطین خواهر مدارس امین بیانیه ی حوزه علمیه کرمان جهت برخورد قانونی با عوامل و مسببان این هنجارشکنی امتدادهای کلامی و الهیاتی غزه! آگهی انجام نماز و روزه و نوشتن وصیت نامه و خواندن زیارت عاشورا و خواندن اذکار مخصوص برای رسیدن به حاجات و انجام مشاوره توسط یک امام جماعت! بحران جذب در حوزه؛ وقتی ۱۶۰ هزار طلبه، سفیران خاموش‌اند اعتراض صریح مداح معروف به موازی کاری نهادهای تبلیغی و لزوم طرحی نو! مسجدی که با ورزش و معنویت جوانان را جذب کرد جایگاه روحانیت در حال و آینده نظام مرجعیت جامعه ایران/ روحانیت تقاص مسئولیت‌پذیری را می‌دهد! جای خالی علمای بزرگ مسجدی در شهر مقدس قم! تأملی در سیستم مدیریتی رسانه گریز، نظارت گریز و غیرشفاف حوزه! نشست خبری همایش بین المللی علوم انسانی اسلامی و روز بزرگداشت علامه مصباح یزدی(ره) برگزار گردید راه بازکن های خیره‌سر و سازمان‌های فرهنگی بی‌ثمر! پاسخ مرکز خدمات به برخی سوالات درباره بیمه تکمیلی بعد از پایان مهلت ثبت نام!

10
یادداشت:

خبرگزاری زرد و مدیریت افکار عمومی با چاشنی سیاست

  • کد خبر : 8764
  • 18 فروردین 1400 - 11:37
خبرگزاری زرد و مدیریت افکار عمومی با چاشنی سیاست
رسانه می تواند با کلمات جنایت کند. جنایت که فقط خشونت فیزیکی و کلامی نیست. بی درد و التهاب هم ممکن است؛ اینگونه سرگرم کردن جامعه با مسائل پیش پا افتاده و هجو سیاسی، مثل دینامیت رفته رفته عقلانیت و جدیت یک جامعه را متلاشی می کند و از رشد می اندازد.

به گزارش صدای حوزه، چندی‌پیش روزنامه‌ دنیای اقتصاد در سایت خود ویدئویی از سیدهادی خامنه‌ای را منتشر کرد که در آن از وی پرسیده می شود: آیا همسرتان را در منزل با نام کوچک صدا می زنید؟!

به دنبال انتشار این ویدئو خانم رها عبدالهی طی یادداشتی کوتاهی به نقد این کار رسانه ای پرداخته است که در ادامه تقدیم شما می گردد.

خبرگزاری یعنی گزینش. می توان امری بی اهمیت را برای برجسته کردن برگزید تا مهم ها خود به خود نادیده گرفته شوند. مدیریت افکار عمومی یعنی همین؛ بستگی دارد عقلانیت چراغ راه آن باشد یا شیطنت!

رسانه می تواند با کلمات جنایت کند. جنایت که فقط خشونت فیزیکی و کلامی نیست. بی درد و التهاب هم ممکن است؛ اینگونه سرگرم کردن جامعه با مسائل پیش پا افتاده و هجو سیاسی، مثل دینامیت رفته رفته عقلانیت و جدیت یک جامعه را متلاشی می کند و از رشد می اندازد.

 در بزنگاهی که باید عقلانیت و هشیاری جامعه تقویت شود، می شود با شطحیات و امور سخیف سرگرمشان کرد تا راحت تر اسیر دوقطبی و اولویت های دست چندم شوند و بار دیگر نادان‌ها و ناواردها را به آنان غالب کرد.

این بعد ماجرا را که ببینیم، دیگر برایمان عجیب نمی آید یک خبرنگار مدعی حرفه ای گری و تجربه، چنین سوال زرد بی محتوا و مبتذلی بپرسد و خبرگزاری ها هم آن را تیتر کنند!

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=8764
  • نویسنده : رها عبداللهی
  • منبع : کانال ایتا روبه‌راه

مطالب مرتبط

31فروردین
مالک رسانه پیام رسانه را انتخاب می‌کند نه بازیگران و عوامل
نقد همکاری یکی از روحانیون با شبکه آرته فرانسه؛

مالک رسانه پیام رسانه را انتخاب می‌کند نه بازیگران و عوامل

26اسفند
نقش آفرینی رسانه‌های حوزوی در عرصه راهبری و سیاستگذاری
در اولین نشست صمیمی مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه‌های علمیه با رسانه‌های حوزوی مطرح شد؛

نقش آفرینی رسانه‌های حوزوی در عرصه راهبری و سیاستگذاری

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.