• امروز : پنج شنبه - ۶ شهریور - ۱۴۰۴
  • برابر با : Thursday - 28 August - 2025
کل اخبار 6544

صدای حوزه امروز

پاسخگویی به روش مرکز خدمات! شروع فعالیت های فرهنگی با دختران اغتشاشگر/ یک سال در مسجد ممنوع‌المنبر شدم موسیقی عرفانی یا عرفان موسیقی؛ مسأله اینست! پاسخ انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم به بیانیه تسلیم جبهه اصلاحات نقدی بر نقد بی پرده خانم اسماعیل زاده به صحبت های استاد پناهیان در باب امر به معروف و نهی از منکر طلبه خبرنگاری که شیفته آموختن بود / روزت مبارک محمد جان! عدالت آموزشی و چالش‌های ساختاری در حوزه علمیه از منظر استاد وکیلی آیا انبیای الهی مشاهده این همه رنج و مصیبت مردم مظلوم غزه را تحمل می کردند؟ کانون‌های عظیم تبلیغی؛ مأموریت‌های سه‌گانه و واقعیت امروز خطر جایگزینی اجتماعی در کمین روحانیت حوزه علمیه و تابلوی ایست پست‌مدرنیسم جامعه از کارِ حوزه بی‌خبر است تجلیل مدیران حوزه‌های علمیه کشور از حماسه‌آفرینی ملت ایران و تاکید بر حمایت تام از نظام و رهبری گردهمایی خانوادگی برگزیدگان گروه‌های تبلیغی استان آذربایجان شرقی

10
یادداشت:

خبرگزاری زرد و مدیریت افکار عمومی با چاشنی سیاست

  • کد خبر : 8764
  • 18 فروردین 1400 - 11:37
خبرگزاری زرد و مدیریت افکار عمومی با چاشنی سیاست
رسانه می تواند با کلمات جنایت کند. جنایت که فقط خشونت فیزیکی و کلامی نیست. بی درد و التهاب هم ممکن است؛ اینگونه سرگرم کردن جامعه با مسائل پیش پا افتاده و هجو سیاسی، مثل دینامیت رفته رفته عقلانیت و جدیت یک جامعه را متلاشی می کند و از رشد می اندازد.

به گزارش صدای حوزه، چندی‌پیش روزنامه‌ دنیای اقتصاد در سایت خود ویدئویی از سیدهادی خامنه‌ای را منتشر کرد که در آن از وی پرسیده می شود: آیا همسرتان را در منزل با نام کوچک صدا می زنید؟!

به دنبال انتشار این ویدئو خانم رها عبدالهی طی یادداشتی کوتاهی به نقد این کار رسانه ای پرداخته است که در ادامه تقدیم شما می گردد.

خبرگزاری یعنی گزینش. می توان امری بی اهمیت را برای برجسته کردن برگزید تا مهم ها خود به خود نادیده گرفته شوند. مدیریت افکار عمومی یعنی همین؛ بستگی دارد عقلانیت چراغ راه آن باشد یا شیطنت!

رسانه می تواند با کلمات جنایت کند. جنایت که فقط خشونت فیزیکی و کلامی نیست. بی درد و التهاب هم ممکن است؛ اینگونه سرگرم کردن جامعه با مسائل پیش پا افتاده و هجو سیاسی، مثل دینامیت رفته رفته عقلانیت و جدیت یک جامعه را متلاشی می کند و از رشد می اندازد.

 در بزنگاهی که باید عقلانیت و هشیاری جامعه تقویت شود، می شود با شطحیات و امور سخیف سرگرمشان کرد تا راحت تر اسیر دوقطبی و اولویت های دست چندم شوند و بار دیگر نادان‌ها و ناواردها را به آنان غالب کرد.

این بعد ماجرا را که ببینیم، دیگر برایمان عجیب نمی آید یک خبرنگار مدعی حرفه ای گری و تجربه، چنین سوال زرد بی محتوا و مبتذلی بپرسد و خبرگزاری ها هم آن را تیتر کنند!

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=8764
  • نویسنده : رها عبداللهی
  • منبع : کانال ایتا روبه‌راه

مطالب مرتبط

31فروردین
مالک رسانه پیام رسانه را انتخاب می‌کند نه بازیگران و عوامل
نقد همکاری یکی از روحانیون با شبکه آرته فرانسه؛

مالک رسانه پیام رسانه را انتخاب می‌کند نه بازیگران و عوامل

26اسفند
نقش آفرینی رسانه‌های حوزوی در عرصه راهبری و سیاستگذاری
در اولین نشست صمیمی مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه‌های علمیه با رسانه‌های حوزوی مطرح شد؛

نقش آفرینی رسانه‌های حوزوی در عرصه راهبری و سیاستگذاری

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.