• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
کل اخبار 6293اخبار امروز 0
1
حجت الاسلام ملکی در نشست صمیمی با ائمه جماعات و فعالین فرهنگی منطقه سه شهر مقدس قم مطرح کرد؛

امام جماعت باید مردم دار و مردم نهاد باشد

  • کد خبر : 45164
  • 20 شهریور 1403 - 16:06
امام جماعت باید مردم دار و مردم نهاد باشد
مسئولین محترم در جلسات هم افزایی همیشه حضور به موقع داشتند و ظرفیت‌های خود در این جلسات بیان کردند که من تشکر می‌کنم؛ بنده جلساتی را با حجت الاسلام علی اکبری و سایر مسئولان مرتبط در این امر داشتم و با وجود حدود ۴۰ سال فعالیت در راستای دغدغه‌های مسجدی که داشتم و حضور فعالانه داشتم این را می‌گویم که روحانی باید مردم‌دار باشد و مردم نهاد باشد و امام جماعت باید جامعیت کامل را دارا باشد.

به گزارش خبرنگار صدای حوزه، نشست صمیمی حجت الاسلام و المسلمین حمید ملکی، قائم مقام مدیر حوزه علمیه قم با ائمه جماعات و فعالین فرهنگی منطقه سه شهر مقدس قم و با حضور تعدادی از مسئولین و نمایندگان سازمان های استانی در مسجد امام سجاد علیه السلام (خیابان امام خمینی ره) برگزار شد.

حجت الاسلام ملکی در این نشست بیان کرد مسئولین محترم در جلسات هم افزایی همیشه حضور به موقع داشتند و ظرفیت‌های خود در این جلسات بیان کردند که من تشکر می‌کنم؛ بنده جلساتی را با حجت الاسلام علی اکبری و سایر مسئولان مرتبط در این امر داشتم و با وجود حدود ۴۰ سال فعالیت در راستای دغدغه‌های مسجدی که داشتم و حضور فعالانه داشتم این را می‌گویم که روحانی باید مردم‌دار باشد و مردم نهاد باشد و امام جماعت باید جامعیت کامل را دارا باشد.

روحانیت و مساجد

وی تأکید کرد اوایل انقلاب شهید مطهری می گفت انقلاب اسلامی زمانی می‌ماند که روحانیت بتواند ۱۰ برابر امروز کار کند و ۱۰ برابر امروز مطالعه کند.

مدیر حوزه علمیه قم در ادامه خاطر نشان کرد بیان تجربه‌ها و آزموده‌ها از نکاتی است که باید به آن اشاره کنم؛ ما سالیان خیلی دورتر در استان قم و در حوزه و مساجد به حدود ۲ الی ۳ ساعت جلساتی را داشتیم و از آن جلسات خیلی استفاده کردیم و حال این جلسات را برگزار کردیم تا تجربه‌ها منتقل شود و بشناسانیم آنها را و یاد بگیریم و یاد دهیم.

در این نشست چهره های مختلفی به ابراز نظرات خود پرداختند که بدین شرح می باشد:

مساجد محله

محور کلیدی هر مسجد امام جماعت آن مسجد است

حجت الاسلام هاشمی امام جماعت مسجد امام سجاد منطقه ۳: بحث دغدغه ائمه جماعت بحث کلیدی است و توسط امام جماعت مسجد، محورهای مسجد می‌چرخد فلذا اوست که مدیریت می‌کند و در واقع این دغدغه که از طرف ستاد راهبری مساجد صورت گرفته و این جلسات را برپا کردن به فال نیک می‌گیریم تا در راستای بهتر اداره شدن و هم افزایی و انتقال تجربیات در این محافل ادامه پیدا کند.

حجت الاسلام زهرایی امام جماعت یکی از مناطق منطقه ۳: مدارس امین، پایگاه‌های بسیج، حضور بانوان و مادرها و خانواده ها، این موارد دست به دست هم داده اند تا حضور جوانان و نوجوانان را در مسجد پررنگ‌تر کنند.

مدیر و محور بودن اما جماعت یک حرف تشریفاتی شده است!

حجت الاسلام نوروزی امام جماعت یکی از مساجد منطقه ۳: به واسطه نقش مسلم و جایگاه امام جماعت به عنوان نقش محوری که دارد باید مورد حمایت بیشتری قرار گیرد اما در واقع این حرف‌ها تشریفاتی است و با استناد به قول آقای علی اکبری که در نماز جمعه گفتند هر کس هر کجا مسئولیت دارد وقتی وارد مسجد می‌شود امام جماعت مسئولیت آن مسجد را بر عهده دارد و او محور است؛ ولی این نقش کلیدی و بزرگ را کوچک می‌شمارند و نمی‌گذارند که امام جماعت این نقش و جایگاه خود را داشته باشد و در واقع این حرف فقط تشریفاتی شده است.

مسجد امام سجاد

امام جماعت باید صدای مردم باشد

حجت الاسلام حقیقی یکی از ائمه جماعت مساجد منطقه ۳: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های امام جماعت باید شنیدن صدای مردم و مسجدی‌ها و اهالی محل باشد زیرا به واسطه شنیدن و دغدغه‌ها و مشکلاتشان خیلی از مسائل حل خواهد شد.

حجت الاسلام هاشمی یکی از ائمه جماعت مساجد منطقه ۳: به واسطه ساماندهی طلاب و روحانیت و حضورشان ر روستاها و مدارس و ادارات می‌توان یک برنامه خوبی را تدوین کنیم زیرا هدف اصلی ما که آن هم جذب جوانان و بزرگترها در این وهله هست با این ظرفیت موجود باید به نحو درستی و با یک برنامه مدون برای حضور در مساجد استفاده نماییم.

باید مساجدمان را به جایگاه مساجد تراز انقلاب اسلامی برسانیم

حجت اسلام مردان پور، معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه: هدف از تشکیل این جلسات در راستای رساندن مساجد به جایگاه مساجد تراز انقلاب اسلامی البته با حمایت مسئولین شهری و ساختار دقیق در زمینه‌های مختلف سیاسی فرهنگی اقتصادی و تبلیغی به واسطه هماهنگی‌های شورای راهبری مساجد حوزه می باشد.

آقای کلانترزاده مسئول روابط عمومی شهرداری استان قم: ما همواره برای تسهیل در امورات فرهنگی مساجد و پایگاه‌های فرهنگی و مذهبی شهر تسهیلات قابل توجهی را قرار داده‌ایم و سعی کردیم برنامه‌های فرهنگی و مذهبی را در سطح شهر و مساجد برپا کنیم و حمایت کنیم از آنها و قصد داریم در روز ۲۳ ربیع الاول که مصادف است با ورود حضرت معصومه سلام الله علیها به شهر قم و در واقع روز قم، جشنی را برگزار کنیم و یکی از مواردی که در این جشنواره قرار است برگزار کنیم با حضور ائمه جماعات مساجد استان در راستای تجربه نگاری آنها و هم افزایی و انتقال تجربیات از جانب آنها می باشد.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=45164

مطالب مرتبط

20اسفند
گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است!
01اسفند
حلقه‌های میانی و فناوری امروز روحانیت؛ از کابل تا پاریس!
07آذر
مسجد گره‌گشای روستای زندآباد
اشتغال، ازدواج و حل مشکلات جوانان دغدغه این امام محله است؛

مسجد گره‌گشای روستای زندآباد

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.