• امروز : پنج شنبه - ۲۴ مهر - ۱۴۰۴
  • برابر با : Thursday - 16 October - 2025
کل اخبار 6593

صدای حوزه امروز

افتتاحیه گردهمایی آموزشی-توجیهی معاونین تبلیغ استان‌ها و رابطین خواهر مدارس امین بیانیه ی حوزه علمیه کرمان جهت برخورد قانونی با عوامل و مسببان این هنجارشکنی امتدادهای کلامی و الهیاتی غزه! آگهی انجام نماز و روزه و نوشتن وصیت نامه و خواندن زیارت عاشورا و خواندن اذکار مخصوص برای رسیدن به حاجات و انجام مشاوره توسط یک امام جماعت! بحران جذب در حوزه؛ وقتی ۱۶۰ هزار طلبه، سفیران خاموش‌اند اعتراض صریح مداح معروف به موازی کاری نهادهای تبلیغی و لزوم طرحی نو! مسجدی که با ورزش و معنویت جوانان را جذب کرد جایگاه روحانیت در حال و آینده نظام مرجعیت جامعه ایران/ روحانیت تقاص مسئولیت‌پذیری را می‌دهد! جای خالی علمای بزرگ مسجدی در شهر مقدس قم! تأملی در سیستم مدیریتی رسانه گریز، نظارت گریز و غیرشفاف حوزه! نشست خبری همایش بین المللی علوم انسانی اسلامی و روز بزرگداشت علامه مصباح یزدی(ره) برگزار گردید راه بازکن های خیره‌سر و سازمان‌های فرهنگی بی‌ثمر! پاسخ مرکز خدمات به برخی سوالات درباره بیمه تکمیلی بعد از پایان مهلت ثبت نام! دو ویژگی اساسی روحانیت موفق / تمجید از برپایی درس‌های اخلاق در مساجد قم

14
سواد رسانه ای؛

نقش تکنیک عمل متقابل در اقناع مخاطب

  • کد خبر : 37085
  • 05 بهمن 1400 - 16:18
نقش تکنیک عمل متقابل در اقناع مخاطب
اگر شما بر روی آغاز روابط متقابل با فراهم کردن ارزش های غیر مرتبط متصل به مخاطب شما (آنان که در رسانه های اجتماعی هستند) متمرکز شوید ، به صورت نامحدودی از نفوذ استفاده کرده اید. نه به خاطر اینکه هدایای اقتصادی و فیزیکی در بازاریابی امروز به مد و روال تبدیل شده اند ، بلکه به خاطر این که اغلب روابط متقابل به ما نشان می دهد که چگونه به عنوان یک فرد اجتماعی به هم متصل شویم.

بیایید صادق باشیم، شما صرفا برای افزودن طنین صدای خود به مکالمات تلاش نمیکنید ، شما برای شنیده شدن ،تکرار شدن و ارزشمند شدن سخنان تان تلاش میکنید که سخنان شما بعد از اینکه میان مخاطبان نفوذ پیدا کرد نیز منجر به نفوذ فیزیکی شما در جمع باشد.

بنابراین چه راه بهتری برای درک رسانه های اجتماعی ،جز مطالعه مقاله اصول پایه ای از نفوذ اثر دکتر رابرت سیالدینی ، پروفسور رشته روانشناسی و بازاریابی در دانشگاه آریزونا آمریکا وجود دارد ؟ سیالدینی در کتاب اولیه اش ، اصول نفوذ ، از ۶ سلاح قدرتمند برای نفوذ صحبت میکند که به ضمیر خودآگاه و اجتماعی ما به سختی متصل شده است. به معنای دیگر ما نمیتوانیم بی تفاوت باشیم اما بهرحال مطابق با این قوانین، تعامل های اجتماعی رفتار خود را تنظیم می کنیم.

آیا این بدان معناست که چیزی مفید درون رسانه های اجتماعی وجود داردمه ما را برای یادگیری در تعامل ها فرا می خواند؟

خب ، به سراغ تکنیک عمل متقابل درمبحث اقناع میرویم :

در نوشته های سیالدینی ، قانون مقابله به مثل کردن این گونه معنا می شود که « ما باید سعی کنیم مواردی را ،که شخصی برای ما فراهم کرده است را به نوعی تلافی یا بازپرداخت کنیم » اگر یک بانو در حق ما لطفی کرد ، ما باید در حق وی یک لطف متقابل داشته باشیم ، اگر یک مرد برای ما یک هدیه تولد ارسال کرد ، ما نیز باید روز تولدش را با یک هدیه از طرف خودمان به وی یادآوری کنیم ;  اگر دوست خانوادگی ما ، ما را به مهمانی خانوادگی دعوت کرد ما نیز وی و همسرش را به یکی از مهمانی های خودمان دعوت کنیم .

سپس به طور متقابل در رسانه های اجتماعی ; همانطور که ما دوست داریم کسی را که توئیت ما را در توئیتر ریت زده است توئیت وی را ریتوئیت کنیم . کسانی که پستهای ما را لایک می کنند متقابلا لایک میکنیم و همچنین تمایل داریم که از اینکه ارزش ها و خدمات رایگان بسیاری در اختیار ما گذاشته شد به یک کسب و کار خاص ،بیشتر اعتماد کنیم.

اما به صورت شخصی شده یا اختصاصی ، این یک جریان رباتیک دنبال کردن خودکار است که به شما ،برای جذب هزاران مخاطب در زمان بسیار کوتاه کمک می کند ، بدون آنکه شما مجبور باشید واقعا به پروفایل کسی اهمیت بدهید !!!

استفاده ی سازنده تر و مثبت تر آن این است که ، اگر شما بر روی آغاز روابط متقابل با فراهم کردن ارزش های غیر مرتبط متصل به مخاطب شما (آنان که در رسانه های اجتماعی هستند) متمرکز شوید ، به صورت نامحدودی از نفوذ استفاده کرده اید. نه به خاطر اینکه هدایای اقتصادی و فیزیکی در بازاریابی امروز به مد و روال تبدیل شده اند ، بلکه به خاطر این که اغلب روابط متقابل به ما نشان می دهد که چگونه به عنوان یک فرد اجتماعی به هم متصل شویم.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=37085
  • منبع : http://nasrakurd.ir/

مطالب مرتبط

17بهمن
سواد رسانه‌ای یا زندگی مبارزاتی؟!
نوشته ای برای بیداری راویان جهاد دور از جهاد؛

سواد رسانه‌ای یا زندگی مبارزاتی؟!

24آذر
پوکر کی حلال میشه؟!
موقعیت های برساخته رسانه ای علیه تصویر روحانیت:

پوکر کی حلال میشه؟!

13آذر
خانواده مقاوم و کنشگری فرهنگی در فضای مجازی؛ فرصت همزبانی در عصر جدید!
در پیش نشست همایش بین‌المللی خانواده مقاوم، مطرح شد؛

خانواده مقاوم و کنشگری فرهنگی در فضای مجازی؛ فرصت همزبانی در عصر جدید!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.