به گزارش خبرنگار فضای مجازی صدای حوزه، شیخ علی امیری در کانال ایتای بدون سانسور نوشت:
اینکه در روز غدیر همه امت اسلامی باید شادی کنند جشن بگیرند اطعام کنند و … شکی نیست، اما این مسائل ظاهر قضیه است و تمام این کارها برای این است که در هر دوره ای مسلمین از خودشان سوال کنند که این همه توصیه، فضیلت، جشن، شادی و سر و صدا برای چیست؟
از مسئولیت بزرگان، علما و اندیشمندان جامعه اسلامی این است که اولا این پرسش را برای همه بوجود بیاورند و بعد به آن پاسخ هم بدهند؛
بگویند ما شادی نمی کنیم که شادی کرده باشیم
عید را تبریک نمی گوییم چون عید است باید تبریک گفت!
بلکه این همه ظواهر و شعائر و نشانه ها برای
توجه و اهتمام به متن و محتوا و باطن غدیر است.
باطن غدیر امتداد یافتن حاکمیت انسان کامل و معصوم بر جامعه اسلامی و تبلور این امتداد،
کارویژه های است که توسط اولیاء الله و راهنمایی های آنها به بشریت ارزانی شده است و تعظیم واقعی این یوم الله التفات امت اسلامی به این مولفه هاست.
کارویژه های مثل؛
_گسترش تمام عیار و همه جانبه عدالت
_ صلح پایدار در سراسر هستی
_رشد معرفتی و علمی بشریت
_پاکسازی دنیا از ظلم و تبعیض و فقر و خودخواهی ها و استکبارها و استبدادها
_ قرار گرفتن بشیریت در مسیر سعادت دنیا و آخرت
و…
باید ایستگاه صلواتی زد ولی باید باطن غدیر را هم برای مردم گفت و بر طبق آن عمل کرد، تا وقتی اسم عید غدیر می آید اول عدالت علوی به ذهن همه بیاید تا ایستگاه صلواتی
اول نسخه زندگی مترقی علوی به ذهن بیاید تا نقل و نبات …
برای نمونه یکی از نسخه های امیرالمومنین(ع) را یادآور می شوم که نیاز امروز مردم و وظیفه مغفول مانده مسئولین حکومت اسلامی ماست؛ حضرت در نهج البلاغه در مانیفستی که به مالک می دهند که بر طبق آن بر مصر حکومت کند، می فرمایند: “مالک افکار عمومی را دریاب. نگذار سوال، شبهه و ابهام ذهن مردمت را فرا بگیرد. هرگاه مشکلی پیش می آید و مردم را دچار ابهام می کند فورا به میان مردم برو و به آنها پاسخگو باش و رفع سوال و نگرانی کن …
اصل پاسخگویی مسئولین
اصل توجه به افکار و دغدغه ها و مطالبات مردم
اصل توجه جدی حاکمیت به کار رسانه ای و رها نکردن ذهن و روح و روان مردم که دیگران بیایند و با هزار نیرنگ هر دروغی را به خورد آنها بدهد و روز به روز بین حکومت اسلامی و مردم فاصله بی افتد.
اینها دستاوردهای غدیر است
ای مسئولین جمهوری اسلامی به میان مردم بروید و طرح ها و برنامه ها را تبیین کنید و حرف مردم را بشنوید قبل از اینکه دیگران با ابزار رسانه به میان مردم شما بیایند و کار خودشان را جلو ببرند.