• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

4
مدیر حوزه علمیه استان فارس مطرح کرد:

حجاب، نماد دینمداری جامعه است و مخالفت با آن نباید گناه کوچکی شمرده شود

  • کد خبر : 27831
  • 21 مهر 1400 - 20:12
حجاب، نماد دینمداری جامعه است و مخالفت با آن نباید گناه کوچکی شمرده شود
حجاب مسئله ای صرفا شخصی نیست، بلکه موضوعی دو بعدی است که هم بعد اجتماعی و هم بعد شخصی دارد.

به گزارش صدای حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی در مراسم تجلیل از فعالان امر به معروف و نهی از منکر و حجاب که در سالن کوثر سپاه فجر استان فارس برگزار شد، با اشاره به اینکه خدمت به فرهنگ حجاب یک وظیفه است، اظهار کرد: اگرچه امر به معروف و نهی از منکر عرصه وسیعی دارد و منحصر در یک، دو و سه محور نمی شود اما هنگامی که به اولویت ها نگاه می کنیم مشاهده می کنیم که برخی از مسائل ریشه ای است.

وی در ادامه، خوردن لقمه حرام را یک موضوع ریشه ای برشمرد و اظهار کرد: اگر فساد اقتصادی و مالی در جامعه ای به وجود آمد به دنبال آن فساد اخلاقی، سیاسی و امنیتی نیز خواهد آمد، در خصوص امر به معروف و نهی از منکر نیز باید هم مسئولان مورد مراقبت عمومی قرار گیرند و هم خود مردم باید مورد مراقبت قرار گیرند.

به گفته مدیر حوزه علمیه استان فارس، اینکه گاهی اوقات در پرداختن به امر به معروف و نهی از منکر یک جنبه را مشاهده کنیم و یک جنبه را مشاهده نکنیم، خطای استراتژیک است.

وی خاطرنشان کرد: هنجارهای دینی و اخلاقی جامعه نماد تشرع و دین مداری جامعه دینی است؛ یکی از هنجار های رفتاری پوشش، ادبیات گفتاری و نوع مراوده مردم با یکدیگر است، بنابراین موضوع عفاف در جامعه مهم است اما متاسفانه برخی آن را انکار می کنند که یک خطای راهبردی است، لذا گاهی اوقات میان مسئولان و نخبگان اشتباه محاسباتی به وجود می آید.

اهمیت پرداختن به مقوله حجاب

مدیر حوزه علمیه استان فارس در خصوص علت اهمیت پرداختن به مقوله حجاب، افزود: اگر به عرصه هایی که نماد دین مداری جامعه دینی است توجه نکنیم شاهد اتفاقات ناخوش آیندی خواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین استوار میمندی تصریح کرد: جامعه ای که نماد های تشرع در آن ضعیف شود، دچار مشکل خواهد شد، لذا هنجار ها و پوشش ها مهم است، همچنین حجاب یکی از محورهای شاخص است. نکته مهم دیگر این است که حجاب مسئله ای صرفا شخصی نیست، بلکه موضوعی دو بعدی است که هم بعد اجتماعی و هم بعد شخصی دارد.

وی ادامه داد: حجاب بعد اجتماعی بسیار پررنگی دارد، نباید این گناه کوچک شمرده شود، چراکه گناه کبیره است همچنین کوچک شمردن گناه هم یک گناه کبیره است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه فارس ابراز کرد: در خصوص فریضه امر به معروف به اصلاح برخی از زیرساخت ها نیاز داریم، همچنین در موضوع حجاب نیز دو مقام داریم یکی از آن حکم شرعی است به این معنا که خداوند فرموده حجاب و پوشش واجب است، مقام دوم که گاهی اوقات مسئولان متوجه آن نیستند این است که آیا در زمان تشکیل حکومت دینی حاکم اسلامی مجاز است که این حکم فردی را در گستره جامعه تبدیل به قانون و الزام کند، که قطعا این کار واجب است.

وی ادامه داد: متاسفانه عده ای از فضای مردم سالاری دینی سوءاستفاده کرده و فرهنگ عفاف و حجاب را به مسلخ رقابت های سیاسی برده اند. ضرورت دارد همه گروه ها و جریان های سیاسی میثاق ملی به پایبندی به ارزش های فرهنگی و دینی داشته باشند.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=27831
  • منبع : خبرگزاری حوزه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.