• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

4
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران در باره مراسم مسلمیه مطرح کرد:

این بی نظمی در اجرا، نتیجه مدیریتی است که تعطیلی مراسمات مذهبی را اولین گزینه می داند

  • کد خبر : 19404
  • 29 تیر 1400 - 14:50
این بی نظمی در اجرا، نتیجه مدیریتی است که تعطیلی مراسمات مذهبی را اولین گزینه می داند
حجت‌الاسلام علی اصغر سهرابی: علی‌رغم مصوبه وزارت کشور مبنی بر اجازه برگزاری مراسم در فضای باز، متاسفانه به دلیل بی تدبیری در مدیریت مراسم مسلمیه و عدم هماهنگی مناسب در نظم‌دهی برنامه و شانه خالی کردن از مسئولیت، این برنامه با بی‌نظمی برگزار شد.

به گزارش صدای حوزه، حجت‌الاسلام علی اصغر سهرابی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران اظهار داشت: علی‌رغم مصوبه وزارت کشور مبنی بر اجازه برگزاری مراسم در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، متاسفانه به دلیل بی تدبیری در مدیریت مراسم مسلمیه و عدم هماهنگی مناسب در نظم‌دهی برنامه و شانه خالی کردن از مسئولیت، این برنامه با بی‌نظمی و عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران، با انتقاد از این وضعیت گفت: اصلی‌ترین شرط برگزاری هیأت که برپایی مجلس در فضای باز است، در این برنامه رعایت شده بود ولی متاسفانه هیچ نهادی، حاضر نشد وظیفه ساماندهی و برقراری نظم را به عهده بگیرد، در این شرایط طبیعی است که پروتکلهای بهداشتی رعایت نشود.

سهرابی ضمن انتقاد به بسته بودن درب‌های حرم حضرت عبدالعظیم(ع) افزود: در آستانه محرم و در شرایطی که رسانه‌های معاند کمر به تعطیلی هیأت‌ها بسته‌اند، انتظار می‌رود همه نهادهایی که دغدغه ترویج شعائر حسینی دارند، با احساس مسئولیت برای برقراری نظم و کمک به هیئت‌ها برای برقراری پروتکل‌های بهداشتی وارد میدان شوند، نه آنکه با فرار از مسأله موضوع را به حال خود رها کنند.

تعهد به رعایت پروتکل های بهداشتی

وی افزود: در ایام کرونا خصوصاً در مراسم‌های محرم سال گذشته، هیأت‌ها در میدان عمل، ثابت کردند که از متعهدترین اقشار در رعایت پروتکل‌ها هستند. در فضای اطراف حرم حضرت عبدالعظیم(ع) نیز فضای باز موسّع برای برگزاری مراسم سنتی و ریشه دار مسلمیه وجود داشت.

سهرابی ادامه داد: برآورد سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران، این بود که امکان برگزاری طبق پروتکل ها فراهم است و سازمان تبلیغات، هم طرح اجرایی داشت و هم نسبت به عواقب تعطیلی این مراسم، تحلیل و تحذیر خود را به مسئولان ارائه کرده بود. با این حال، تدبیر مسئولان ذی ربط، متاسفانه به تعطیلی مراسم تعلق گرفت. 

اعتماد به هیأتی ها

وی در پایان تاکید کرد: اگر در برگزاری این مراسم، مانند محرم سال گذشته، به هیأتی‌ها و اقامه کنندگان عزای سیدالشهدا علیه السلام اعتماد می‌شد، و زمینه میدان داری برای هیأت‌ها فراهم می‌شد، قطعاً شاهد برگزاری مراسم با رعایت حداکثری پروتکل‌ها، می‌بودیم. شاید بتوان بروز چنین اتفاقاتی را اعتراض به نوع مدیریت عزیزانی دانست که تعطیل کردن برنامه های مذهبی را به عنوان اولین انتخاب مدیریتی خود، برمی‌گزینند.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=19404
  • منبع : خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط

15اسفند
مهمتر از رفع تحریم، به دنبال خنثی کردن تحریم ها هستیم
رئیس جمهور در پایان سفر به استان گلستان مطرح کرد؛

مهمتر از رفع تحریم، به دنبال خنثی کردن تحریم ها هستیم

26دی
نسخه‌های قرآن را به قفسه‌های خالی مساجد بازگردانید
درخواست فعالان مراکشی از وزارت وقاف و امور اسلامی مراکش:

نسخه‌های قرآن را به قفسه‌های خالی مساجد بازگردانید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.