• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

10
در نشست اول از سلسله نشست‌های موافقان و مخالفان واکسن مطرح شد؛

قاسمی: امروز مردم با پزشکی مدرن مفاهمه ندارند/دشتی: در ماجرای واکسن از رهبری مایه نگذارید/حاجی آقازاده: مخالفت با واکسن باید مستدل و با مدرک علمی باشد

  • کد خبر : 25266
  • 27 شهریور 1400 - 16:10
قاسمی: امروز مردم با پزشکی مدرن مفاهمه ندارند/دشتی: در ماجرای واکسن از رهبری مایه نگذارید/حاجی آقازاده: مخالفت با واکسن باید مستدل و با مدرک علمی باشد
در این نشست که به بیان، نقد و بررسی دلایل مخالفان واکسیناسیون گذشت هرکدام از کارشناسان نقطه نظرات خود را بیان کردند.

به گزارش خبرنگار صدای حوزه، نشست اول از سلسله نشست‌های موافقان و مخالفان واکسن با موضوع بررسی دلایل واکسیناسیون اجباری با حضور حجت الاسلام محمدمهدی قاسمی (مخالف واکسن اجباری)، حجت الاسلام روح الله دشتی (مخالف واکسن انحصاری) و حجت الاسلام وحید حاج آقازاده (مجری و کارشناس) در پایگاه خبری تحلیلی صدای حوزه برگزار شد؛ آنچه در ادامه می آید مشروح مباحث مطرح شده در این نشست است:

حجت الاسلام محمدمهدی قاسمی:

مسئله واکسیناسیون صرفاً یک مسئله پزشکی نیست؛ این مسئله ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، امنیتی و سیاسی دارد؛ علاوه بر آن مسائل ژئوپلیتیکی، تاریخی و جغرافیایی نیز در آن دخیل است؛ تنها کسانی می‌توانند در این زمینه اظهار نظر کنند که ترکیبی از این تخصص‌ها را داشته و به اجزای مختلف مسئله آگاهی داشته باشند؛ بنابراین اظهارنظر یک گروه پزشکی کفایت نمی‌کند.

کارشناسان حوزه پزشکی جدید هیچکدام نمی تواند پاسخگوی اضلاع مختلف بحث واکسیناسیون باشند؛ علاوه بر این در مکاتب مختلف پزشکی و فلسفه های فکری بحث واکسیناسیون وجود دارد؛ بنابراین واکسیناسیون حوزه تخصصی پزشکی حاکم نیست.

مردم امروز مفاهمه ای با پزشکی مدرن ندارند و زیر بار واکسیناسیون نمی‌روند؛ نشانه آن نیز الزامی کردن واکسیناسیون است؛ در حال حاضر ۲۰ الی ۳۰ درصد مردم در پارادایم فکری خود کاملاً همراه با تصمیمات مسئولین هستند اما ۷۰ درصد از آن ها زیر بار واکسن نمی روند که تهدید به بلوکه شدن حساب های بانکی شده اند.

باید با مردم مفاهمه داشت؛ اینکه گفته شود ما حاکم هستیم و شما نیز باید از دستورالعمل ها تبعیت کنید و هرکس مخالفت کند متحجر شمرده شود، شیوه خوبی نیست؛ اگر امور به همین شکل جلو برود همانطور که در فرانسه اردوکشی خیابانی به راه افتاده، کار به خونریزی کشیده می شود.

واکسیناسیون آخرین عملیات برای تضعیف امپراتوری ایران است اما در ایران نمی‌توان مسئله واکسیناسیون را با اجبار پیشبرد هرچه جلوتر برویم مسئله سخت تر خواهد شد.

طب اسلامی

ما ذیل جریان طب سنتی ایرانی اسلامی با وجود اجتهادات مختلف پیش خواهیم رفت؛ از تهمت های مشهور باید احتراز کرد اینکه گفته شود واکسن از قرن ۱۸ میلادی بنیان نهاده شده تحریف تاریخ است؛ تاریخ واکسن به حضرت آدم برمی‌گردد؛ انبیا به طور کامل واکسن را معرفی کردند؛ ایمن سازی بدن از طریق تقویت قلب، تغییر توابع و صحت جوارح تامین می شود.

می‌خواهند خودشان را در زمینه واکسن حاکم جهان نشان دهند و دیگران را متهم به بی موالاتی نسبت به سلامت مردم کنند در حالی که واکسن در طب ایرانی اسلامی سنتی موجود داشته و سابقه تاریخی دارد؛ اگر در زمینه واکسن اجبار مطرح شود هر مکتب فکری پزشکی می تواند سبک خودش را حق بداند اما مسلماً ایمن سازی از طریق سبک مدرن آسیب زاست و این سبک به جایی نخواهد رسید.

حجت الاسلام روح الله دشتی:

انتظار می رود که در مورد واکسن به صورت علمی بحث شود؛ عده ای تلاش دارند با متحجران خواندن منتقدان باب نقد را بسته و دیدگاه منتقدان واکسیناسیون اجباری یا واکسیناسیون انحصاری را در نطفه خفه کنند؛ این دسته منتقدین را متهم به ضدیت با ولایت و انقلاب می‌کند؛ خصوصاً ماهایی را که در برجام، سند بیست سی، اف ای تی و غیره در مقابل دولت واداده قبلی ایستاده و سابقه انقلابی روشنی داریم.

برخی فکر می کنند چون دولت غربگرای روحانی رفته و دولت جدید انقلابی روی سر کار آمده، دیگر نباید انتقاد کرد یعنی چون وزیر بهداشت آقای عین‌اللهی، مسئله واکسن اجباری را در دولت انقلابی مطرح می‌کند، حتماً کار درستی است؛ خیر مسئله چیز دیگری است؛ امام خمینی(ره) فرمودند ما از شر رضا خان و پسرش خلاص شدیم اما به این زودی ها از شر تربیت یافتگان شرق و غرب نجات نخواهیم یافت.

ما در حال مبارزه با غرب زدگی هستیم؛ درست است که در راس حکومت، ولایت قرار دارد اما در بدنه شاهد حضور غربزدگان هستیم؛ گام اول انقلاب اسلامی تشکیل نظام اسلامی بود اما متاسفانه گام دوم یعنی تشکیل دولت اسلامی پس از گذشت ۴۰ سال محقق نشده البته ما در مسیر هستیم؛ دولت غربگرا عوض شده اما سیاست های بهداشتی همان سیاست‌های دولت قبلی است.

استاد خیراندیش تعریف می‌کردند که با یکی از اعضای تیم مذاکره کننده گفتگو کردم او می‌گفت خارجی ها در طی مذاکرات خواسته بودند در کنار برجام بساط طب سنتی نیز در ایران برچیده شود که این امر نشان دهنده هجمه های سازمان یافته علیه طب سنتی است.

گزارش های متقنی وجود دارد که به نظام پزشکی ها مأموریت داده شده تا با فشار به نمایندگان مجلس در هر استان و پخش کلیپ هایی در بین آنها سبب تاثیر روی رای نمایندگان در خصوص طب سنتی در مجلس شوند؛ در همین راستا نظام پزشکی کلیپ های سازمان یافته‌ای را در بین نمایندگان مجلس پخش کرده است.

بیاناتی که از بزرگواران در خصوص طب اسلامی و علیه آن پخش می شود با هدف ادامه دادن به حیات تفکر غربی در بهداشت کشور است؛ بسیاری از بزرگان از جمله آیت الله جوادی قائل به علوم اسلامی در همه عرصه ها هستند که اگر اینگونه نباشد مبتلا به سکولاریسم خواهیم شد.

آیت الله نوری همدانی می‌فرمایند اگر چه در جزئیات اختلافاتی داریم اما در اصل مشترک هستیم؛ باید این طب را قدر بدانیم؛ در سایت آیت الله مکارم شیرازی نیز مطالبی در خصوص طب اسلامی وجود دارد و فیلم پخش شده از ایشان در خصوص عدم وجود طب اسلامی تقطیع شده است‌.

از اول شیوع کرونا تا امروز ستاد ملی کرونا بر خلاف نظر رهبری عمل کرد این ستاد بر خلاف نظر رهبری و با ریاست رئیس دولت قبل تشکیل شد؛ بزرگان و فقهایی در حوزه علمیه داریم که اعتقاد دارند اگر قانون به سمت الزامی کردن واکسن برود به خلاف شرع بودن آن فتوا خواهند داد.

این ستاد سیاست های مختلفی را اعمال کرده که بعدها این سیاست‌ها رد شده است؛ همه این سیاست‌ها را با سو استفاده از حرف رهبری بر مردم تحمیل کردند اما در خصوص واکسن مراجع نخواهند پذیرفت که حقوق اولیه انسانی ضایع شده و گفته شود شما حتماً روش درمانی ما را باید بپذیریم.

بستن حرم های مطهر، سم پاشی خیابان ها اعلام ناقل بودن سطوح همه سیاست‌هایی هستند که آقایان بعدا اعتراف به اشتباه بودن آن کردند؛ از کجا معلوم که در قضیه واکسن نیز مردم موش آزمایشگاهی نیستند؟ از کجا معلوم واکسن انحصاری نیز باعث ضرر به مردم نباشد؟ اگر می‌خواهید کاری انجام بدهید از رهبری و بزرگان مایه نگذارید و اجازه دهید مخالفان حرفشان را بزنند.

حجت الاسلام وحید حاج آقازاده:

بنده نمی توانم بگویم موافق واکسن هستم چون تخصصی در این زمینه ندارم تنها از باب سوال وارد بحث با بزرگواران می شوم.

گفته شد که واکسن جنبه‌های تاریخی، امنیتی، ژئوپلتیکی، سیاسی و غیره دارد؛ آیا شما متخصص علم سیاست، ژئوپولوتیک هستید که در این زمینه صحبت می‌کنید استراتژی های کلان کشور در اختیار رهبری است و همچنین مسایل کلان توسط نهادهای امنیتی، وزارت اطلاعات و سپاه رصد می شوند نباید برای تطهیر خودمان تلاش ها را زیر سوال ببریم.

رهبر انقلاب در این قضیه موضع خود را وارد اعلام کردند که نشان‌دهنده نگاه استراتژیک ایشان بود؛ سایرین باید نقطه گذاشته و اجازه دهند که تصمیم رهبر انقلاب در این زمینه جلو برود.

می گویید ۷۰ درصد جامعه قبول نمی کند که واکسن بزند اصلا نمی دانید ۷۰% چقدر میشود پس این آدم هایی که واکسن زدن از کره مریخ آمده اند؛ در بیان اعداد مراقبت کنیم.

آنچه مهم است اجباری بودن یا نبودن واکسن نیست؛ مسئله مهم درست بودن یا نبودن آن است؛ اگر واکسن‌زدن درست باشد، باید اجباری شود که اگر نشود کارایی جمعی و مصونیت اجتماعی نخواهد داشت.

گفتید واکسن آخرین نقشه برای فروپاشی امپراتوری ایران است! واکسن کجای داستان فروپاشی ایران است؟

طب ایرانی-سنتی-اسلامی؛ شما در کدام یک متخصص هستید؟ چون بین این طب های مختلف اختلاف و دعوا وجود دارد؛ واکسن را از نظر سنتی یا اسلامی معرفی کنید؛ می گویید واکسن طبیعی باشد، واکسیناسیون طبیعی چیست؟ چه واکسنی است؟ آیا قابل استناد است یا خیر؟

گفته شد پیشانی سفید انقلابی‌گری در حوزه هستم؛ نباید یومن بیعض و یکفر ببعض باشیم در جایی که آقا سکوت می‌کند مجاز هستیم حرف بزنیم شاید حرف درستی بیان کردیم اما در جایی که سیره آقا مشخص است و رهبری حتی در دولت لیبرال فرمودند که من تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستم و وقتی مراجع تقلید خودشان را ملزم به تبعیت می دانند، حجت برای ما تمام شده است مگر اینکه بخواهیم پروژه مظلوم سازی‌ آقا را کلید بزنیم.

بله بحران غرب‌زدگی داریم اما مسئله امروز غرب‌زدگی نیست اولویت امروز سلامت مردم است و دولت اسلامی نیز در همان مسیر حرکت می کند.

می گویید نظام پزشکی با چهار تا کلیپ می خواهد نظر نمایندگان مجلس را تغییر دهد؛ توجه داشته باشید که کسی که از مردم رای می گیرد، دارای قدرت مفاهمه است و منطقی نیست که بگوییم با دیدن یک کلیپ نظر خود را تغییر دهد؛ گذشته از آن امروز دنیا، دنیای رسانه است و آنچه می گویید با این دنیا منافات دارد.

گفته شد که مراجع و فقهایی در حوزه علمیه هستند که حاضرند که به خلاف شرع بودن واکسن فتوا بدهند؛ این فقها را به آقا معرفی کنید که یک دوره هم به حضرت آقا درس بدهند‌.

می گویید آقا به سردار باقری دستور داد که ستاد ملی کرونا را تشکیل دهد لازمه این حرف آن است که سردار باقری به حرف رهبری اعتنا کرده در حالی که باید ماجرا را دوباره بازخوانی کنیم؛ در ایام عید حسن روحانی به گشت و گذار رفته بود، سردار باقری می‌خواست ستاد ملی مبارزه با کرونا را تشکیل دهد که حسن روحانی برگشت و روی آن موج سواری کرد و مدیریت ستاد را به دست گرفت.

گفته شد راه نقد علمی را نبندیم بسیار خوب اما به شرطی که علمی حرف بزنیم؛ اکنون یک سری از اختلافات اساسی پرده‌برداری شده است بله باید به صورت بنیادین و در سطح کلان این اختلافات حل شود اما آنچه در حال حاضر مهم است جان شیعیان است‌.

می‌گویید ستاد ملی کرونا دائماً حرف خود را عوض کرده ابتدا گفتند ویروس در سطوح وجود دارد بعدا تکذیب کردند؛ در دوره ای زدن ماسک را بی اثر دانستند ولی دوباره به زدن ماسک توصیه کردند؛ باید توجه داشته باشیم که کرونا بلای ناشناخته و جدیدی در کره زمین است و ستاد ملی کرونا تنها یک ذره بیشتر از ما در رابطه با این بیماری اطلاعات دارد؛ فکر نکنید که حرف عوض کردن های آنها از روی خباثت است.

همین حرف عوض کردن ها را اساتید طب سنتی و اسلامی هم داشتند وقتی گفته شد که ویروس کرونا روی سطوح وجود دارد اساتید طب سنتی راهکار آن را گلاب دانستند با تغییر موضع پزشکان، اطبای سنتی و اسلامی نیز تغییر موضع داد؛ اگر طب سنتی واقعاً می‌توانست چاره‌ای داشته باشد، همان اول اعلام می‌کرد که کرونا روی سطوح نیست نه اینکه تجویز گلاب کند.

شما باید برای کسانی که طب سنتی را قبول ندارند تحلیل قابل دفاع و روشمند داشته باشید؛ حفظ جان در منطق شیعه واجب است حتی مراجع غیر انقلابی نیز قبول کردند که حج در شرایط کرونایی تعطیل شود چون مراجع میزان اهمیت حفظ جان را می دانند؛ باید مواظب باشیم که حرف های ما سبب به خطر افتادن جان کسی نشود.

فرق و ادیان

حجت‌الاسلام قاسمی:

در پاسخ به این سوال که در چه حوزه‌ای متخصص هستیم باید بگویم که حرف مهم در این زمینه آن است که تخصصی شدن علوم مفید است یا نه؟ شهید آوینی تخصصی شدن علوم را قتلگاه آن می داند؛ امروز برای جبران افتضاح علمی حاصل از تخصصی شدن علوم، میان‌رشته‌ ها را مطرح کرده‌اند که مجموعه این تخصص‌ها، باعث به چالش کشیدن شدن زندگی مردم خصوصاً در حوزه سلامت شده است؛ ما امروز با جامعه روبرو هستیم که ۱۰۰% آن بیمار است در ایران حدود ۳ میلیارد آزمایش در طول سال انجام می شود؛ شما یک نفر سالم در یک خانه نمی توانید پیدا کنید.

آمار ۷۰ درصدی امتناع از زدن واکسن که گفته شد، آمار رسمی وزارت بهداشت است؛ شما فقط دور و اطراف خود را می‌بینید و مانند رئیس جمهور سابق به صورت چشمی آمارگیری می کنید؛ البته وزارت بهداشت هم‌چشمی آمار می گیرد و می گوید صدای پای ویروس می آید؛ مثلا الان پشت دیوارهای پاکستان است.

صحبت های اعضای علمی ستاد ملی کرونا را دنبال کنید تا ببینید چگونه آمارگیری فله ای و چشمی می کنند؛ بله ۷۰% استان قم زیر باره واکسن نرفته اند؛ مسئولان با استفاده از تکنیک انفجار اطلاعات و با تکثیر اطلاعات ناقص و غلط می خواهند مردم را تابع تبلیغات کنند تا مردم خسته از همه جا نهایتاً حرف جریان حاکم را قبول کنند.

چطور میشود دو استان مجاور یکی قرمز و دیگری سفید باشد؛ به جای نوشتن نامه های عاشقانه و گریه کردن باید نگران حفظ جان مردم بود؛ جواب این جان ها را چه کسی می دهد؟؛ ۲۵۰۰ پزشک ایرانی خود اعلام کردند که واکسن های ژنتیکی وارداتی می تواند فاجعه بیافریند و به هیچ وجه صلاح نیست این اتفاق بیفتد.

اما در خصوص واکسن، مسئله اصلی این است که آیا واکسیناسیون درست است یا نه؟ لازم است یا نه؟ اگر تعریف واکسن معلوم شود الزام و اجبار نیز منطقی خواهد شد تا این موضوع حل نشده باشد، نباید سریع گفت که نباید به نظر مردم اهمیت داد و سریع کار واکسناسیون را به اتمام رساند؛ یک سال و نیم فرصت داشتند و این مسئله از ۱۵ سال پیش مطرح است و حالا که این فاجعه به وجود آمده، آمارهای اولیه از کشته شدن ۱۱ هزار نفر در ماه های اول واکسیناسیون حکایت دارد؛ کسانی که راهکارشان در مورد سلامت مردم به بن بست رسیده باید سکوت کنند.

این که واکسن در کجای فروپاشی امپراتوری ایران نقش آفرینی می کند، نیاز به مقداری مطالعه دارد؛ به عنوان مثال امپراتوری اسپانیا از قدرت ویروس هراسی استفاده کرده و امپراطوری التقاطی اسلامی یعنی بنی عباس را با بهانه طاعون از بین برد در حالی که اساساً بیماری وجود نداشت و این دارو ها بودند که سبب آشفتگی، قرنطینه و قحطی شدند.

همچنین انگلیسی ها پس از جنگ جهانی اول برای فروپاشی امپراتوری عثمانی مسئله ویروس هراسی را پیگیری کردند که امروز مقالات آن در سایت های آمریکایی مثل voa موجود است؛ در ایران نیز با ایجاد ویروس هراسی قحطی مصنوعی به وجود آورده و داروهایی را به مردم تزریق کردند که منجر به نسل کشی بزرگ شد؛ پس بهتر است تاریخ را بخوانیم و در حالی که اطلاعات نداریم نگویم که همه ساکت باشند تا ببینیم چه می‌شود.

کرونا به صورت بیولوژیک وارد کشور شده و حضرت آقا اولین نفری بودند که از تعابیر تندی در این زمینه استفاده کردند؛ تعابیری که بسیاری از انقلابی ها جرات بیان آن را ندارند.

در حال حاضر مردم از طریق آب و هوا بیمار می شوند و اسم آن را ویروس گذاشته اند؛ ادله فراوانی وجود دارد که آب و غذای مردم در حال حاضر کاملا مسموم است؛ سونامی سرطان کشور را فرا گرفته و سالانه ۸۵ هزار کشته بر اثر سرطان داریم این خروجی همان آلودگی غذایی، آبی و هوایی است.

آلودگی هوا جدای از آلودگی سوخت های فسیلی توسط پدافند غیرعامل در حال پیگیری است اما به جایی نرسیده است؛ سردار جلالی نیز اعلام نگرانی کرده و اعتقاد دارد که این مسئله می‌تواند بیولوژیک باشد؛ حتی آقای نمکی وزیر بهداشت سابق نیز در روزهای پایانی وزارت خود نامه زد که حتماً قرارگاه بیولوژیک تشکیل شود.

بر اساس نامه ای که ۲۵۰۰ پزشک ایرانی از جمله آقای مرندی رئیس فرهنگستان علوم پزشکی، شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت، آقای زاکانی رئیس کمیسیون طب سنتی مجلس، آقای عین اللهی وزیر بهداشت و برادر او امضا کرده اند، بیوتروریسم توهم نیست؛ ما از واکسن های ژنتیکی می ترسیم و احتمال تجزیه ایران از طریق ویروس هراسی وجود دارد همچنان که در گذشته این تجربه را در ایران، عراق و افغانستان داشته ایم؛ حتی اگر احتمال آن نیز وجود داشته باشد، نباید غفلت کنیم.

گفتید میان طب سنتی و اسلامی اختلاف و دعوا وجود دارد، چطور در پزشکی جدید این همه حرف متناقض هست، همه تناقض ها علمی است اما نوبت به طب سنتی که می رسد، اختلاف و دعوا است؛ مگر در اجتهاد فقها حرفهای واحد می زنند؟ خروجی رساله ها با یکدیگر متفاوت نیست؟

من در گذشته طب سنتی کار کرده و سپس به طب اسلامی استبصار پیدا کرده‌ام در این حوزه نیز چند کتاب دارم البته کار اصلی ما فقه و اصول و کار طلبگی رایج است اما از همان خاستگاه به سراغ پزشکی نیز رفتیم.

حوزه انقلابی

حجت الاسلام دشتی:

فرمودند چون دستگاه های امنیتی مانند سپاه اشراف دارند پس ما چیزی نگوییم؛ در بحث های فقهی نیز می فرمایند چون رهبری هستند شما حرف نزنید؛ هرکجا خواستیم به صورت علمی صحبت کنیم گفت شما حرف نزنید.

ستاد کرونا تصمیمات غربی گرایانه می‌گیرد، می گویند آقایان را نقد نکنید چرا که کرونا بلای تازه‌ای است و آقایان بیش از این درباره آن نمی دانند؛ این سخن ها ما را یاد امام خمینی(ره) می‌اندازد که می فرمود تا علیه شاه حرف میزدیم تا می خواستیم بگوییم شاه خائن است میگفتند شاه شیعه است؛ خون دلی که پدر پیرتان از این دسته متحجر خورده از دیگران نخورده است؛ شعیه بودن شاه دلیل نمی شود که مخالفت نکنیم؛ امام شاه را نقد کرد و فرمود چون آمریکایی است باید برود و برای گام بعدی نیز ماموریت تعریف کرد که باید از دست تربیت یافتگان غرب و شرق در بهداشت، اقتصاد، آموزش و پرورش و غیره رهایی پیدا کنیم؛ تا میخواهیم بگوییم سیاست های آقایان عین اللهی و نمکی غلط است می‌شنویم که اینها وزیر مملکت هستند چرا این حرف‌ها را می‌زنید و همه چیز را نهایتاً به ولایت ختم می کنند.

گفتید مسئله، مسئله حفظ جان است و نباید صحبت کرد اما دقیقاً ما بر همین اساس صحبت می کنیم؛ یک چیز بالاتر از حفظ جان داریم و آن هم حفظ نظام اسلامی است.

 واکسن زدن رهبری معنای توصیه مردم به تبعیت از ستاد است و دفتر آقا هیچ الزامی را در این زمینه منتشر نکرده بلکه این کار از باب تذکر است.

رفتار رهبر انقلاب تابع مساله ای است که بر اساس آن نباید نظام اسلامی از هم بپاشد؛ رهبری معظم همان ابتدای شیوع کرونا، ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی را ممنوع اعلام کردند اما داروی آمریکایی وارد کشور شد و عامل نیمی از کشته ها هم بود حتی ستاد اجرای فرمان امام آن را تولید کرد؛ خوب رهبری در چنین شرایطی چه کار می تواند بکند؟

رهبری می گوید واکسن انگلیسی ممنوع اما آسترازنکای انگلیسی را وارد کرده و خودشان را ابر تحلیلگر می دانند و می گویند که رهبری تنها ورود واکسن از خاک انگلیس را ممنوع کردند.

می گویند نگویید رهبری تنهاست این حرف باعث تضعیف می شود؛ در باب ظهور ادله وجود دارد که اگر امام زودتر از زمان لازم ظهور کند، کشته خواهد شد یا امام، زمانی ظهور میکند که زیر بار بیرق باطل نرود این نشان می دهد که در زمان قبل از ظهور رهبران الهی بارها مجبور می شوند که زیر بار بیرق باطل بروند؛ چرا که در چنین موقعیتی حفظ نظام اسلامی واجب است.

وقتی با کشته سازی ها آمارها بالا می‌برند و رهبری و نظام متهم می شوند که به دلیل عدم ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی عامل کشتار ها هستند در چنین شرایطی وظیفه رهبری حفظ نظام است و همانند برجام مجبور به پذیرش برخی خواسته ها میشود.

بنابر گفته علما، مبارزه با تفکر غلط چند مرحله دارد؛ اولین مرحله روشنگری است در این مرحله رهبر انقلاب، ورود واکسن از انگلیس و آمریکا را ممنوع کردند ولی وقتی خلاف آن عمل شد و حتی داروی آمریکایی در داخل تولید شد، رهبری با میدان دادن به باطل سبب شدند تا مردم در میدان تجربه قرار گرفته و غلط بودن سیاست های ستاد ملی کرونا برای آنها آشکار گردد.

آیا رهبری با بسته شدن حرم ها موافق بودند؟ قطعاً موافق نبودند ولی برای آگاه شدن جامعه دستور تبعیت دادند و دیدیم که پس از مدتی ورق برگشت؛ در قضیه واکسن نیز رهبری فرصتی داده‌اند تا این آگاهی برای مردم به وجود بیاید.

 

حجت الاسلام حاج آقا زاده:

من متاسفانه در حرف های شما عزیزان بحث علمی ندیدم؛ در بحث علمی باید ادله بیشتر از مدعا باشد من برهانی ندیدم؛ گناه من این بود که سوال پرسیدم و حرف‌هایی شنیدم که مصداق رمی جمرات بود؛ با اینکه من از ابتدا موضع خود را اعلام کردم که سوال کننده هستم.

لطفاً استدلال قابل دفاع بیاورید؛ اصلاً وزارت بهداشت لانه جاسوسی؛ شما بگویید چه نسخه بدلی دارید؟ به چه دلیلی واکسن کرونا باید کنار گذاشته شود و به چه دلیلی باید نسخه شما روی کار بیاید؟ مخاطب به دنبال این است که ادله شما را بشنود چون ادعا کرده اید که صاحب ادله هستید.

حجت الاسلام دشتی:

واکسیناسیون اجباری تازگی ندارد و در گذشته نیز تحصیل دانش آموزان منوط به تزریق برخی از واکسن ها شده اما تجربه این واکسن ها به کجا انجامید؟ در حال حاضر واکسیناسیون اجباری اطفال در دنیا مورد سوال جدی و محل درگیری است؛ یک سناتور آمریکایی در این خصوص حرف زد و ترور ناموفق شد؛ حتی شعار ترامپ در انتخابات جلوگیری از واکسن اجباری بود این در حالی است که در آمریکا تنها یک قلم واکسن اجباری وجود دارد و در ایران حدود ۴۹ قلم.

در حال حاضر دو مبنا در پزشکی جهان وجود دارد مبنای اول می‌گوید آثار بیماری را از بین ببر اما مبنای دوم به دنبال قوی کردن بدن است؛ صاحب مبنای اول در آخر عمر اعتراف کرد که این کار اشتباه است؛ وقتی سیستم ایمنی بدن با ویروس کرونا درگیر می شود میزان تب در بدن بالا می‌رود؛ برای پایین آوردن آن هم بر اساس این دونظر یا می توان بدن را تقویت کرد یا اینکه نه، می‌توان به گلبول های قرمز از طریق داروی کورتون مرخصی داد این دارو در حال حاضر یکی از پر مصرف ترین داروهای اصلی در جهان است که با هدف درآمدزایی تولید می شود.

همچنین واکسن های اجباری در دنیا محل تردید جدی برای کاهش جمعیت است؛ بیماری کزاز را جا انداختند بعد واکسن آن وارد کردند و پس از مدتی بیماری کزاز جمع شد اما واکسن آن همچنان باقی مانده و باعث عقیمی می شود.

طبق گفته پزشکی جدید اثربخشی واکسن ها ۵ تا ۷ سال است و بعد از آن زمان، دوباره باید تزریق شود؛ سوال اینجاست چرا کسانی که بعد از واکسن اول و گذشت ۷ سال دیگر واکسن نمی زنند مبتلا به بیماری نمی شوند؟

خانم هایی که واکسن کزاز را زدند تا چند سال دچار عقیمی می شوند؛ در حال حاضر هم روی خانم ها اصرار ویژه دارند که دختران در اول دبیرستان این واکسن را دریافت کنند؛ در گذشته که بهداشت و درمان به شکل کنونی وجود نداشت عقیمی تقریبا نزدیک به صفر بود اما الان خانواده ای نیست که درگیر این مسئله نباشد؛ یک چهارم زوج های کشور نابارور هستند؛ نباید شک کرد؟

واکسن هایی نیز در گذشته استفاده شده که هدف از آنها مقطوع النسل کردن بوده است؛ مثلاً واکسن های استفاده شده برای مقطوع النسل کردن سرخ پوستان آمریکایی، که این جنایت سبب شده تا غرب در این زمینه حساس شود اما تنها جایی که بی توجه میکند، ایران است.

امروز فرزندان ما که با تبعیت از طب اسلامی واکسن نزده اند، بچه های سالم تری هستند در حالی که بچه های واکسینه شده مشکلات روانی پیدا کردند؛ آمارهای رسمی در فرانسه می‌گوید که ۵۰ درصد مردم از زدن واکسن اطفال پرهیز می کنند؛ گزارش هایی از واکسن فلج اطفال وجود دارد که سبب فوت کودکان شده است؛ چرا این آمارها بیرون نمی آید؟ در ایران موضوع واکسن تحت یک خفقان قرار گرفته؛ سیاست های بهداشتی منحصر در سیاست‌های وزارت بهداشت است؛ هر چقدر هم که آقایان وزارت بهداشت حزب اللهی باشند، درنهایت تربیت یافته غرب هستند.

استعمار فرانو از راه نفوذ جریانی به دنبال آن است که ما تنها قضایا را از دریچه تفکر آن ها ببینیم و با دست خود سیاست‌های آنها را اجرایی کنیم؛ رهبر انقلاب چند وقت پیش فرمودند که به نام علم خواهند سلطه خود را به جهان ادامه دهند؛ دهان مخالف را به نام علم می بندند؛ آیا ماجرای واکسن نمی‌تواند مصداقی برای استعمار فرانو باشد؟

صحبت هایی از برژینسکی وجود دارد که می‌گوید برای جلوگیری از فروپاشی آمریکا باید ساختارهای جدید تعریف شود چرا که به زودی سلطه دولت‌ها از بین خواهد رفت و نقش اصلی را ساختارهای جهانی ایفا خواهند کرد؛ آیا سازمان جهانی بهداشت نمونه‌ای برای این صحبت ها نیست؟

رهبر انقلاب برای اینکه متهم نشوند در بعضی مواقع مجبور به عقب نشینی می شوند تا مردم آگاه شوند چرا که رهبران الهی موظف هستند در سطح عقول مردم جامعه حرف بزنند.

نشست کرونا

حجت‌الاسلام قاسمی:

اگر مردم از واکسن استقبال می‌کنند چرا زدن واکسن اجباری شده است؟ آقای عین‌اللهی بلافاصله بعد از دریافت رای اعتماد از مجلس در بیمارستان مسیح دانشوری مصاحبه کرد و بدون برگزاری یک جلسه علمی، گفت واکسیناسیون اجباری می شود.

مرگ و میر در بیمارستان ها بسیار بالاست و برخی منابع تعداد کشته ها را ۳ تا ۷ برابر کشته های اعلامی قلمداد می کنند؛ گفته می شود که آمار کرونا کاملاً سری است؛ چرا از روز اول کرونا، ثبت احوال آمار مرگ و میر را فیکس کرد؟ چرا اجازه نمی دهد که مردم از آن خبردار شود؟ در همان روزها یکی از نمایندگان مجلس مصاحبه کرد و گفت آیا می خواهید مهندسی آمار کنید؟

اصلاً منطقی نیست که در ایام نزدیک به انتخابات به یک باره شهرها سفید شوند و در نزدیکی محرم رنگ شهرها دوباره قرمز شود یا بلافاصله پس از اینکه قم، پایگاه واکسن هراسی می شود آمارها یک مرتبه بالا برود.

اجازه نمی‌دهند که کارشناسان و تحلیلگران در این زمینه صحبت کنند؛ یک تیم درست کرده و جامعه را پمپاژ اطلاعاتی می کنند.

مرگ و میرها بالاست و دلیل آن نیز بیولوژیک است؛ ادله ای برای مرگ و میر به دلیل کرونا وجود ندارد؛ اگر قرار بود اجتماعات باعث مرگ و میر شود، الان باید عراق با خاک یکسان شد.

در تشییع جنازه مارادونا و تجمع مردم پاکستان میلیون ها نفر شرکت می کند اما آمار بالا نرفت؛ کشته ها دلایل دیگری دارد که مربوط به هوا، آب و غذای مردم می‌شود؛ در حال حاضر تنها دو و نیم درصد از مرگ ها در تهران طبیعی است و بقیه مردم با بیماری های انسان ساخته از دنیا می‌روند.

امروز مردم به بیماری شبیه به ذات الریه، سفید شدن ریه و خشکی ریه دچار شده اند و وقتی به بیمارستانها مراجعه می کنند، بلافاصله درصدد درگیری آنها از ۳۰ به ۹۰ درصد می‌رسد.

جایگزین ما برای داروهای واکسن کرونا دارای روش تحقیق متفاوت است که بازخورد بیرونی خوبی داشته است؛ در درمان بیماری هم طب سنتی و هم طب اسلامی موفق بوده و در حوزه دارویی و واکسیناسیون مواردی دارند که در خارج پاسخ مثبت داده است.

در این روشها واکسن باید از طریق بینی، چشم، دهان و سایر منافذ انسان وارد بدن شود؛ یکی از دلایل شدت گرفتن بیماری تزریق واکسن در خون است که سبب لخته شدن آن میشود.

سخنگوی سابق وزارت بهداشت تمام تلاش خود را کرد تا یک کشته کرونایی از میان معتقدین به طب سنتی پیدا کند ام نتوانست؛ حرف های پزشکی جدید در خصوص ویروس کرونا نقد شده است چرا تلویزیون اجازه نمی دهد، کسانی که پزشکی نوین خوانده‌اند و منتقد روش های امروز هستند، در تلویزیون صحبت کنند؟

 

حجت‌الاسلام حاج آقا زاده:

حرف هایی که ما شنیدیم ادعاهای عاری از استدلال بود؛ لطفاً نسخه جایگزین بدهید و برای اثبات خودتان شواهد ارائه کنید.

لازمه اینکه گفته شود آمار ها بالا و پایین می‌شود آن است که صدها خائن در بیمارستان ها وجود داشته باشد؛ گفتید برای نسخه جایگزین کار مستند علمی شده است؛ مستند شما را می‌خواستیم تنها استدلالی که آوردید این بود که سخنگوی سابق شب و روز وقت گذاشته و نتوانسته از میان معتقدین به طب اسلامی مورد فوتی کرونایی پیدا کند.

 

حجت‌الاسلام قاسمی:

واکسن در ابتدا بر اساس بیماری آبله ساخته شد تا اگر بیماری به بدن انتقال داده شود بیمار در برابر آن ایمن شود چرا که او می‌گفت دیدم کسانی که در روستاها و با گاو ها زندگی می کنند نسبت به بیماری ایمن هستند؛ چرا ما نباید همین رفتار طبیعی را تکرار کنیم مثلاً آلرژی  به این خاطر ایجاد می شود که سیستم ایمنی ما مشکل دارد، اگر اجازه دهیم که سیستم ایمنی بدن با بیماری روبه رو شود، ایمنی پیدا می‌کند؛ در دنیا بسیاری از پزشکان موافق این روش هستند؛ معانقه، مصافحه، ثور مومن و غیره همگی دارای خواص اینچنینی هستند؛ در این روش بدن خود با بیماری درگیر شده و آن را درمان می کند؛ تنظیم طبایع، تقویت قلب و تنظیم اعضا و جوارح به صورت ماکروسکوپی سبب درمان میشود؛ باید قلب از ترس عاری شده و عضو خاص با دارو هدف قرار داده شود.

 

حجت‌الاسلام حاج آقا زاده:

روزانه خبر صدها فوتی را می‌شنویم چطور می توانیم قلب مان را از ترس عاری کنیم؟ روش کل نگرانه برای زمانی است که ترسی وجود نداشته باشد.

 

حجت‌الاسلام قاسمی:

۷۵ درصد بیماری ها با تقویت سیستم ایمنی از بین می‌رود و در حال حاضر انجمن روانپزشکان ایران اعلام کردند که ایجاد وحشت، ۷۵ درصد احتمال بیماری را بالا میبرد.

 

حجت‌الاسلام حاج آقا زاده:

یعنی به مردم نگویم روزی چند صد نفر می میرند؟

 

حجت‌الاسلام قاسمی:

لزومی ندارد؛ مسئولین به جای خبر بد، بروند راه چاره را پیدا کنند؛ درمان کنند؛ چرا باید مردم را ترساند؟ خود ترساندن عامل مرگ و میر است.

 

حجت الاسلام حاج آقا زاده:

من در ادبیات دوستان تنها ادعا را شنیدم؛ گفته شد در گذشته هیچ عقیمی وجود نداشت در حالی که صلوات بر بی وارث از صلوات های رایج در قدیم است.

با این حال اینکه بتوان از طریق طب سنتی و اسلامی از ابتلا به کرونا پیشگیری کرد، قابل مفاهمه است اما امروز که مردم به صورت جدی درگیر بیماری هستند نمی توان با این ادبیات صحبت کرد که شما کنار بروید تا ما نسخه جایگزین خودمان را اجرایی کنیم.

واکسن کرونا با همه‌ی نقایصی که دارد در حال حاضر خیرالموجودین است و باید به خاطر ایران و مردم کشور خللی در روند آن ایجاد نشود؛ علم بهداشت جدید نیز قطعاً نشتی دارد اما الان وقتی دعوا نیست؛ اگر حرف مخالف داریم هم به خاطر مردم این بحث‌ها را عاری از هیجانات پیگیری کنیم.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=25266

مطالب مرتبط

21اردیبهشت
عواملی که باعث کنترل کرونا شد
وزیر بهداشت مطرح کرد؛

عواملی که باعث کنترل کرونا شد

30فروردین
واکسن‌های ایرانی در مجلات معتبر دنیا می‌درخشند
علی‌رغم هجمه‌ رسانه‌های بیگانه علیه دانشمندان ایرانی؛

واکسن‌های ایرانی در مجلات معتبر دنیا می‌درخشند

27فروردین
برگزاری حضوری کلاس های سطوح عالی برای فقط ۴ هفته!
نگرانی طلاب و ضرورت توجه مسئولین حوزه علمیه؛

برگزاری حضوری کلاس های سطوح عالی برای فقط ۴ هفته!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴
  1. چه حوصله ای دارید با این مدعیان بی عقل دو ساعت حرف می‌زنید!
    الکی به این خود متخصص پندارهای ضد ولی فقیه تریبون ندید آقایان رسانه شناس!!

  2. اشتباه تایپی داره متن
    از شر رضاخان نه شهر رضاخان!

  3. سلام
    در بیانات آقای دشتی یک اشتباه املایی هست
    از بیان ایشون نوشته شده به این مضمون که دو نظریه هست و صاحب نظریه دوم اشتباه مرده، در حالیکه توضیحات بعدی می‌گوید صاحب نظریه اول اشتباه کرده ولی این مطلب را هر کسی متوجه نمی‌شود، مگر کسی که بداند ماجرا چیست

    این رو حتماً اصلاح کنید
    یک بخش کلیدی است که اشتباه نوشته شده

  4. از چه زمانی آقای دشتی، رهبری و کلام رهبری را کنار گذاشته اند و ما خبر نداریم ؟
    ایشان تا کنون اگر لازم بود، درا کلام رهبری جستجو می کند تا با فهم خود، اگر لازم شد، متنی پیدا کند تا دیگران را محکوم و محاکه کند. اگرچه آن دیگران از بزرگان دین و دانش و انقلاب باشدو آن حکم را با فهم خود مستند به کلام رهبری، می کند،
    حالا در موضوعی که رهبری هم در دیدار با دولت سیزدهم به صورت صریح و با بیانی شفاف و نصّ، دستور به پیگیری تزریق عمومی واکسن داده اند، و هم معظّم له، در یک اقدام عملی تزریق واکسن را انجام داده اند،
    اونوقت این آقا به خودش اجازه جسارت می دهد و با سوء استفاده از کلمه « از رهبری مایه نکذارید» ، خودش مایه می گذارد.
    نه؛
    این حرف از هر کسی مورد قبول باشد از آقا دشتی اصلا مورد قبول نیست .
    در هر کوی برزن و شبکه های اجتماعی، پر است از حمله ی ایشان به: چپ و راست و میانه و اصول گرا و اصلاح طلب، به علماء و به دانشگاهیان حتی به نیروهای امنیتی، با استناد ناصواب خودش از کلام رهبری،
    حالا به خود اجازه جسارت می دهد و اوامر صریح مقام معظم رهبری و اقدام عملی رهبری را کنار می گذارد.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.