• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

3
در گفت‌وگو با متخصص طب سنتی مطرح شد؛

تشنگی در ماه مبارک رمضان را چگونه کنترل کنیم؟

  • کد خبر : 41214
  • 29 فروردین 1401 - 17:13
تشنگی در ماه مبارک رمضان را چگونه کنترل کنیم؟
متخصص طب سنتی گفت: به روزه‌داران توصیه می‌شود در ماه مبارک رمضان از مصرف غذاهای شور، پر ادویه و سرخ کردنی پرهیز شود.

به گزارش صدای حوزه، علیرضا یارقلیدر خصوص تشنگی در ماه مبارک رمضان گفت: یکی از معضلات روزه داران در ماه مبارک رمضان احساس تشنگی زیاد است که ناشی از افزایش حرارت و خشکی بیش از حد اندام‌های داخلی بدن مانند معده، مغز، کبد، قلب و ریه است.

وی افزود: به روزه داران توصیه می‌شود در ماه مبارک رمضان از خوردن غذاهای شور، سرخ کردنی، پر ادویه، تند و کنسروی و همچنین فست‌فودها پرهیز کنند.

این متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه غذاهای گرم و خشک و همچنین پرخوری و درهم خوری نیز می‌تواند باعث تشنگی شود، خاطرنشان کرد: در خوردن مواد غذایی شیرین و قندهای مصنوعی باید پرهیز شود و روزه داران فعالیت بدنی سنگین، استرس و عصبانیت نیز نداشته باشند.

غذاهای کم چرب و همچنین ترش،مانع تشنگی

یارقلی با تأکید بر اینکه غذاهای کم چرب و همچنین ترش می‌تواند مانع تشنگی شود، اظهار داشت: در پختن غذاها از چاشنی‌هایی مانند آب نارنج، آلو بخارا، آبلیموی تازه و رب انار در وعده سحری (برای افرادی که مزاج گرم دارند) استفاده شود و مصرف میوه‌جات و سبزیجات نیز به میزان کافی با توجه به مزاج و دو ساعت بعد از افطار به روزه داران توصیه می‌شود.

به گفته وی، آب و نوشیدنی‌هایی مانند ماءالشعیر طبیعی در فاصله بین افطار و سحر و همچنین فالوده سیب با فاصله از افطار و تخم خرفه نیم کوب خیسانده در دوغ نیز توصیه می‌شود.

نداشتن تحرک بدنی از جمله دلایل یبوست در روزه داران

این متخصص طب سنتی به دلایل یبوست در روزه داری اشاره و تصریح کرد: کاهش حرکت روده‌ها و مصرف کم مایعات و استفاده کم از مواد غذایی فیبر دار و نداشتن تحرک بدنی از جمله دلایل یبوست در روزه داران است.

متخصص طب سنتی گفت: بهترین میوه‌ها از افطار تا سحر، خیار، سیب و آب سیب است که با توجه به مزاج روزه داران توصیه می‌شود.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=41214
  • منبع : مهر نیوز

مطالب مرتبط

18اردیبهشت
جای خالی “رمضان” در سریال های ماه رمضان ۱۴۰۱
نگاهی به سریال‌های رمضان ۱۴۰۱؛

جای خالی “رمضان” در سریال های ماه رمضان ۱۴۰۱

12اردیبهشت
جامعه کبیره؛ عملی که اثرش از عقول ما خارج است
توصیه آیت‌الله فاطمی‌نیا در شب پایانی رمضان؛

جامعه کبیره؛ عملی که اثرش از عقول ما خارج است

07اردیبهشت
می‌توان آیدوس روزه‌داری را حضور و مراقبه و تسلیم دانست

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.