• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 1

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

7
یادداشت؛

دلیل وحشت دشمن از «حجاب»

  • کد خبر : 26786
  • 10 مهر 1400 - 15:03
دلیل وحشت دشمن از «حجاب»
پر واضح است که دشمن کینه‌توز و بدذات ایران اسلامی، حیازادایی و مقابله با حجاب اسلامی را یک روش پرسود و پرمنفعت برای در هم شکستن مقاومت این ملت می‌داند و به خوبی درک کرده است که ریشه‌ی تسلیم‌ناپذیری این مردم در پایبندی به اعتقادات اصیل دینی از جمله حجاب و عفاف است.

به گزاش خبرنگار فضای مجازی صدای حوزه، حجت الاسلام رستمی طی یادداشتی به بررسی دلیل وحشت دشمن از «حجاب» پرداخته است که در ادامه ملاحظه می نمایید:

در طول سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی، شاید هیچ موضوعی به اندازه‌ی «حجاب» مورد هجمه‌ی دشمنان و بدخواهان قرار نگرفته است. البته حساب سوالات و شبهاتی که برخی افراد مخصوصاً در نسل جوان در این زمینه مطرح می‌کنند از این دایره، جدا است که باید با حوصله و بردباری به آنها پاسخ داد اما مقصود این نوشتار، معاندان و مغرضان نسبت به این واجب حکیمانه‌ی الهی هستند و اینکه چرا دشمن با صرف هزینه‌های سنگین و ایجاد شبکه‌های ماهواره‌ای متعدد، تخریب حجاب و زنان محجبه را در دستور کار قرار داده و برای این هدف، هر روز به ترفند و شگرد جدیدی روی می‌آورد و شیطنت جدیدی را ارائه می‌کند؟

حجاب برای زنان و دختران یک اجتماع، مانند پناهگاهی مطمئن در برابر حملات شدید فرهنگی به حساب می‌آید

حقیقت این است که حجاب برای زنان و دختران یک اجتماع، مانند پناهگاهی مطمئن و سپری کارآمد در برابر حملات شدید فرهنگی به حساب می‌آید که اجازه نمی‌دهد گوهر ناب موجود در جنس لطیف، تخریب یا ربوده شود و آنان را در برابر سیل آفت‌های مادی و معنوی، خلع سلاح نماید. همین کارایی عالی و خصوصیت ممتاز در حجاب است که زن مسلمان انقلابی را تبدیل به یک قلعه‌ی غیرقابل نفوذ کرده و اشک دشمنان را به دلیل عدم تأثیرپذیری او در برابر تهاجم فرهنگی، درآورده است و به همین دلیل، شاهد بروز و ظهور ترفندهای شیطانی متنوع و متعدد برای درهم شکستن این قلعه‌ی استوار هستیم که در عصر کنونی به وضوح قابل درک و مشاهده است. مطالعه‌ی تاریخ این واقعیت را نشان می‌دهد که قدرت‌های فاسد جهانی همواره برای پیشبرد اهداف شوم خود به جنس زن به عنوان یک ابزار جنسی و شهوترانی برای به فساد کشاندن جامعه نگاه می‌کنند و معتقدند با فساد زن، می‌توان یک جامعه را به فساد کشاند.

استاد شهید مرتضی مطهری (رحمه‌الله) در این باره می‌گوید: «تاریخ بشر نشان می‌دهد که هر گاه قدرت‌های حاکم می‌خواهند جامعه‌ای را تحت سلطه خود قرار دهند و آن را استثمار کنند، تلاش می‌کنند تا روح جامعه را فاسد کنند و برای این منظور تسهیلات شهوت‌رانی را برای مردم مهیا می‌کنند و آن ها را به شهوت‌رانی ترغیب می‌کنند. نمونه‌ی عبرت‌انگیزی از این شیوه کثیف، فاجعه‌ای بود که در اسپانیای مسلمان برای مسلمانان اتفاق افتاد. مسیحیان برای خارج‌کردن اسپانیا از چنگ مسلمانان، از راه فاسدکردن روحیه و اخلاق جوانان مسلمان واردعمل شدند؛ تا آن جا که توانستند وسایل لهو لهب و شهوت‌رانی را به سهولت در اختیار مسلمانان قرار دادند و در این کار تا آن جا پیش رفتند که حتی سرداران و مقامات دولتی را نیز فریفتند و آنان را آلوده ساختند و به این ترتیب توانستند عزم، اراده، نیرو ، شجاعت، ایمان و پاکی روحِ مسلمین را از میان بردارند؛ آن ها را به آدم‌هایی زبون،ضعیف، شهوت‌ران، شراب‌خوار و زن‌باره مبدل کنند و پرواضح است که غلبه و پیروزی بر چنین مردمی، کار دشواری نیست.»[۱]

در دوران پهلوی و به دلیل سرسپردگی حاکمان ایران، روند حیازدایی و مبارزه با حجاب در دستور کار حکومت قرار گرفت و اغراض پلید استکبار جهانی به دست شاهان فاسد پهلوی در حال انجام بود. پس از انقلاب شکوهمند اسلامی و با ایجاد وقفه‌ی جدی در سیاست حجاب‌ستیزی، دشمن خیلی دست و پا زد تا اصل این نظام را سرنگون کند ولی حتی با تحمیل یک جنگ هشت ساله نیز نتوانست به هدف خود دست یابد. از آن پس، بدخواهان این ملت بر روی فرهنگ و تهاجم فرهنگی متمرکز شدند و در این میان، حمله به حجاب و عفاف زنان و دختران این سرزمین به عنوان یک اولویت اصلی در دستور کار قرار گرفت تا به عنوان یک بستر اصلی و اثرگذار، به تضعیف و تخریب دیگر بنیان‌های اساسی این انقلاب و این ملت منجر شود و به عنوان یک ابزار کارآمد مورد سوءاستفاده قرار بگیرد. هشدار این حرکت‌های شیطانی از اوایل دهه‌ی هفتاد با تعابیری پرمعنای رهبر معظم انقلاب نظیر «تهاجم فرهنگی»، «شبیخون فرهنگی» و کمی بعد با عبارت «ناتوی فرهنگی» به مسئولان و مردم داده شد و اگر آن روز، برخی افراد مخصوصا در طیف مسئولان رده بالای کشور، اهمیت چندانی برای این سخنان، قائل نبودند و اقدامات لازم را انجام ندادند اما این حقیقت غیر قابل انکار تا به امروز با بروز جلوه‌های نامطلوب خود در سطح اجتماع، به وضوح قابل مشاهده شده است.

پر واضح است که دشمن کینه‌توز و بدذات ایران اسلامی، حیازادایی و مقابله با حجاب اسلامی را یک روش پرسود و پرمنفعت برای در هم شکستن مقاومت این ملت می‌داند و به خوبی درک کرده است که ریشه‌ی تسلیم‌ناپذیری این مردم در پایبندی به اعتقادات اصیل دینی از جمله حجاب و عفاف است. به همین خاطر است که نخست وزیر سابق و جنایتکار رژیم صهیونیستی در یک گستاخی آشکار می‌گوید: «باید از طریق برنامه‌های سکسیِ ماهواره‌ای به ایران حمله کنیم.»[۲] و فلان شخصیت فرانسوی معتقد است برای نابودی مسلمانان، به‌جای بمب باید «دامن‌کوتاه» بر سر آنان ریخت[۳] و همه‌ی این شواهد نشان از عصبانیت و نگرانی شدید دشمنان این کشور نسبت به حجاب و حیای زنان و دختران ایران عزیز است که مثل سد محکمی در برابر نیت شوم و غرض نامشروع آنها ایستاده و ان‌شاءالله از این پس هم خواهد ایستاد.

پی‌نوشت:
[۱] مطهری، مرتضی، آشنایی با قرآن، ج۱، ص۷۲
[۲] یونایتدپرس اینترنشنال (https://b2n.ir/u67971)
[۳] دانا (https://b2n.ir/x20206)

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=26786

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.