• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

6
احتمال سلب مالکیت سعودی ها در نیوکاسل؛

درخواست AVR برای اخراج بن سلمان از فوتبال

  • کد خبر : 29669
  • 08 آبان 1400 - 13:04
درخواست AVR برای اخراج بن سلمان از فوتبال
رئیس سازمان عفو بین الملل: از پذیرش سازمان لیگ برتر انگلیس برای بازنگری پرونده مالکیت نیوکاسل خوشحالیم.

به گزارش صدای حوزه، تقریبا یک ماه از مالکیت سعودی ها و به صورت ویژه صندوق سرمایه گذاری سعودی در نیوکاسل انگلیس می گذرد. محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در همان ابتدای سرمایه گذاری اش در فوتبال مورد هجمه های شدید از سوی سازمان های حقوق بشری قرار گرفت که تا امروز هم ادامه داشته است.

استارت شکست پروژه تطهیر چهره آل سعود

بسیاری از رسانه های معتبر اروپا از جمله نشریه «گاردین» انگلیس، این اقدام بن سلمان را با تعبیر «ورزشی شویی»، مثل پولشویی نام برد و به نقد جدی و سنگین آن پرداخت. رسانه های حامی حقوق بشر آل سعود را متهم کردند که با خرید این باشگاه لیگ برتری، به دنبال تطهیر جنایت های جنگی خود در یمن و سایر حوزه ها هستند.

علاوه بر جنایت های آل سعود در چند سال گذشته در یمن، پرونده قتل وحشتناک جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد سعودی از سال ۲۰۱۸ باز است. محمد بن سلمان متهم ردیف اول این پرونده قتل است.

ولیعهد عربستان از ۳ سال گذشته تلاش های زیادی کرد تا بتواند با خرید یک باشگاه فوتبالی شناخته شده در دنیا، چهره زشت خود را در جهان تطهیر کند و بتواند مسیر کارهای اقتصادی بزرگ را در اروپا هموار کند. او به دنبال آن بود تا صفت قاتل و جنایتکار را از خود دور کند و در این مسیر، فوتبال را مسیری سودمند می دانست.

بن سلمان زیر تیغ سازمان عفو بین الملل

اما با گذشت یک ماه از مالکیت صندوق سرمایه گذاری سعودی در نیوکاسل، به نظر می رسد شکایت های متوالی از سوی سازمان های حقوق بشر به سازمان لیگ برتر انگلیس پاسخ داده و اکنون پرونده بازنگری مالکیت سعودی ها در باشگاه انگلیسی کلید خورده است.

نشریه «گاردین» در این زمینه خبر داد: “سازمان لیگ فوتبال انگلیس با درخواست سازمان عفو بین الملل برای بازنگری در مالکیت نیوکاسل موافقت کرده است. هم اکنون پروژه بازنگری پرونده های مالکین جدید باشگاه انگلیسی استارت خورده است.”

موافقت سازمان لیگ برتر انگلیس با بازنگری در مالکیت جدید نیوکاسل به نظر می رسد پروژه تطهیر چهره زشت آل سعود را با مشکل بزرگی مواجه کرده و احتمال دارد این باشگاه از سعودی ها پس گرفته شود.

موافقت رئیس سازمان لیگ جزیره با درخواست عفو بین اللمل

بعد از دو هفته مکاتبه منظم از سوی سازمان عفو بین الملل برای بازنگری در پرونده مالکان جدید نیوکاسل، در نهایت ریچارد مسترز رئیس اجرایی این سازمان با این درخواست موافقت کرد.

فشارها برای بازنگری در مالکیت جدید در جایی اوج رسید که در بازی هفته گذشته نیوکاسل با کریستال پالاس، هواداران میزبان بنری را علیه بن سلمان ولیعهد عربستان به ورزشگاه آوردند که نشان می دهد این فرد اشاعه دهنده تروریسم است و جنایت های جنگی مرتکب شده است.

نکته جالب تر این است که پلیس هیچ اقدامی علیه هواداران کریستال پالاس انجام نداد تا در ورزشگاه این بنر برای کل دنیا مخابره شود. جمع نشدن این بنرها به نوعی تایید پلیس بر جنایت های آل سعود نیز به شمار می آید.

احتمال سلب مالکیت سعودی ها در نیوکاسل

ساشا دشموخ رئیس کمیته اجرایی سازمان عفو بین الملل در این زمینه، گفت: “خیلی واضح است که ما از پذیرش سازمان لیگ برتر انگلیس برای بازنگری پرونده مالکیت نیوکاسل خوشحالیم. آماده ارائه پیشنهادهایی هستیم که نقطه آغازی برای بهبودی وضعیت فوتبال خواهد شد.”

این مسئول بلندمرتبه سازمان عفو بین الملل ادامه داد: “قوانین فعلی در مورد اینکه چه کسی باشگاه‌های فوتبال انگلیس را مالکیت و اداره کند، کاملاً ناکافی است. هیچ محدودیتی برای مالکیت کسانی که در اعمال شکنجه، برده‌داری، قاچاق انسان یا حتی جنایات جنگی شریک هستند، وجود ندارد.”

گرفتاری بن سلمان در گوشه رینگ حقوق بشر

بدون شک نوک پیکان اتهام سازمان عفو بین الملل از جنایت های جنگی و قتل به سوی محمد بن سلمان نشانه رفته است. آل سعود همیشه برای تطهیر جنایت های خود به دنبال خرید باشگاهی در حد لیگ برتر انگلیس بود تا بتواند با استفاده از تریبون فوتبال، خودش را حامی حقوق بشر جلوه دهد ولی به نظر می رسد این پروژه عظیم در حال فروپاشی است.

رئیس سازمان عفو بین الملل در پایان به صراحت از احتمال پس گرفتن مالکیت نیوکاسل از سعودی ها اشاره کرد و گفت: “مشتاقیم که نظرات خود را با ریچارد مسترز (رئیس سازمان لیگ برتر انگلیس) در مورد تست از مالکان و مدیران منطبق با حقوق بشر که می تواند به حذف مالکان نامناسب که در نقض حقوق بشر شریک هستند، به اشتراک بگذاریم. با این اقدام می توانیم باعث کاهش «ورزشی شویی» و بهبود حاکمیت کلی فوتبال در دنیا شویم.”

باید منتظر جلسه سازمان لیگ برتر انگلیس با سازمان عفو بین الملل ماند تا درباره نتایج این جلسه سرنوشت ساز اظهارنظر کرد. به نظر می رسد پروژه چند صد میلیون دلاری سعودی ها در فوتبال برای تطهیر چهره زشت خودشان با چالش های جدی مواجه شده و سازمان های حقوق بشری یقه بن سلمان را گرفتند.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=29669
  • منبع : فارس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.