• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

9
در دیدار سردار اشتری با مراجع و علما مطرح شد؛

آیت الله مکارم: فضای مجازی بلای مهم عصر و زمان ماست/ آیت الله سبحانی: بایستی در راستای کاهش تصادفات و تلفات جاده ای اتاق فکری تشکیل داد/ آیت الله نوری: تعامل با مردم در راستای خدمت رسانی از نقاط قوت نیروی انتظامی است

  • کد خبر : 40123
  • 10 فروردین 1401 - 10:54
آیت الله مکارم: فضای مجازی بلای مهم عصر و زمان ماست/ آیت الله سبحانی: بایستی در راستای کاهش تصادفات و تلفات جاده ای اتاق فکری تشکیل داد/ آیت الله نوری: تعامل با مردم در راستای خدمت رسانی از نقاط قوت نیروی انتظامی است
سردار اشتری در سفری به قم با مراجع تقلید و علما دیدار کرد.

به گزارش صدای حوزه، حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار سردار اشتری فرمانده کل نیروی انتظامی کشور با تبریک آغاز سال جدید و اعیاد شعبانیه، تنوع در وظایف و تعداد بالای کادر را از علل اهمیت و سختی کار در نیروی انتظامی دانسته و گفتند: اینکه بتوان به تمام جنبه های نیروی انتظامی رسیدگی کرد، کار آسانی نیست اما بدون تردید با تلاش مؤثر واقع خواهد شد.

ایشان، مسألۀ حجاب را از موارد مهم در سطح جامعه و به ویژه قم دانسته و افزودند: وضع حجاب در مجموع خوب نیست به خصوص در مسافرت ها که گویا آزادی بیشتری احساس می کنند. باید برای معضل بی حجابی راهکار ارائه داد.

ایشان در ادامه به معضلات و مفاسد فضای مجازی اشاره کرده و بیان داشتند: همچنان که قبلا نیز گفته شد فضای مجازی بلای مهم عصر و زمان ماست و بسیاری از مفاسد، از فضای مجازی است و در واقع، فضای مجازی پایگاه شیطان شده است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی، بازشدن دانشگاه ها و مدارس را ضروری دانسته و گفتند: با کم شدن بیماری کرونا باید هر چه زودتر دانش آموزان و دانشجویان در کلاس های درس شرکت کنند. ما در حوزه علمیه نیز اصرار داریم که درس ها به صورت حضوری برگزار گردد.

معظم له در پایان این دیدار بر آموزش پرسنل و کادر اداری نیروی انتظامی نسبت به مسائل دینی و مذهبی تأکید کرده و افزودند: اگر خدای ناکرده میان پرسنل نیروی انتظامی افراد ضعیف الایمانی باشند، باعث می شود تا نسبت به وظیفۀ خود کوتاهی کرده و به جایگاه نیروی انتظامی خدشه وارد گردد.

آیت الله نوری همدانی

حضرت آیت الله نوری همدانی، صبح امروز در دیدار سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی با تقدیر از خدمات نیروی انتظامی در برقراری امنیت و ایجاد نظم در جامعه گفتند: آرامش و امنیت؛ نعمت بسیار بزرگی است که در سایه آن زمینه های رشد و تعالی جامعه فراهم و ارزش های اسلامی و انقلابی حفظ می شود و مقدمه ایجاد عدالت و ریشه کن شدن فساد و برخورد با هنجار شکنی ها است.

معظم له در ادامه با اشاره به روایات اهل بیت (علیهم السلام) افزودند: به فرموده اهل بیت (علیهم السلام) آرامش و امنیت از نعمت هایی هستند که تا انسان آن ها را از دست ندهد، متوجه اهمیت آن نمی شود و بحمدالله شما با توفیق خداوند و به برکت اخلاص پرسنل نیروهای انتظامی توانسته اید با قدرت و اقتدار خود امنیت را در سطح عالی در تمام نقاط ایران اسلامی برقرار کنید.

حضرت آیت الله نوری همدانی با تجلیل از تعامل و ارتباط سازنده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با مردم بیان کردند: ارتباط سازنده و تعامل با مردم در راستای خدمت رسانی از نقاط قوت نیروی انتظامی می باشد و همه ما شاهد زحمات ارزشمند شبانه روزی پرسنل نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی در تمام ایام سال هستیم تا مردم با آرامش و آسایش به امور زندگی خود رسیدگی کنند.

معظم له یکی از توفیقات بزرگ الهی را خدمت رسانی به مردم دانست و بر ضرورت توجه به مردم تاکید کرده و افزودند: هر کس به هر میزان خدمت او به جامعه بیشتر باشد، نزد خداوند از جایگاه بالاتری برخورددار است، از این رو کسانی که مسئولیت هایی مهمی دارند باید در این امر تلاش بیشتری کنند.

این مرجع تقلید با تاکید بر آگاهی نسبت به مسائل روز و شناخت زمان اظهار داشتند: متاسفانه ما در زمانی به سر می بریم که استکبار جهانی با فتنه انگیزی و ایجاد اختلاف بین ملت های محروم و مسلمانان به استثمار و چپاول مستضعفان می پردازد و تنها راه مقابله با این نقشه های شوم بیداری و آگاهی ملت ها و اتحاد مسلمانان بر اساس معارف اسلام ناب محمدی و معارف اهل بیت (علیهم السلام) می باشد.

حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفت در ایام نوروز توسط نیروی انتظامی خاطرنشان کردند: بحمدالله از وقتی که جنابعالی مسئولیت نیروی انتظامی را بر عهده گرفتید خدمات و برنامه های خوبی ارائه کردید و برای شما و همه پرسنل زحمت کش نیروی انتظامی آرزوی سلامت و موفقیت روز افزون داریم.

شایان ذکر است:در ابتدای این دیدار سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی کشور با بیان خدمات و اقدامات نیروی انتظامی به تشریح برنامه این نیرو در جهت حفظ و ثبات امنیت در جامعه پرداخت.

آیت الله سبحانی

حضرت آیت الله سبحانی در دیدار فرمانده نیروی انتظامی کشور ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و همچنین آغاز سال جدید اظهار داشتند :در این ۴۰ سال که از انقلاب می گذرد مردم خیلی نجابت به خرج داده‌اند شهید داده‌اند و همواره نیز در صحنه بوده اند، انشاءالله خداوند توفیق تان دهد تا بهترین خدمت به مردم ارائه شود.

ایشان افزودند:آنچه مسلم است اغلب مردم می‌خواهند در ایام نوروز سفر کنند بایستی فرهنگ سازی شود که سفرها در طول سال انجام شده تا شاهد تصادفات و تلفات کمتری باشیم.

حضرت آیت الله سبحانی با بیان اینکه حفظ جان مردم بر دوش پلیس است تصریح کردند: اقدامات انتظامی کشور بسیار مطلوب است، بایستی در راستای کاهش تصادفات و تلفات اتاق فکری تشکیل و با برنامه‌ریزی صورت گرفته و اطلاع رسانی دقیق از طریق رادیو و تلویزیون کاهش تصادفات صورت گیرد.

سردار “حسین اشتری” فرمانده کل انتظامی کشور نیز در سخنانی اظهار داشت: همکارانم از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا پایان پانزدهم فروردین ۱۴۰۱ در آماده باش نوروزی قرار دارند.

وی افزود: برای این ایام جلسه شورای عالی ترافیک با حضور ریاست محترم جمهور تشکیل و تصمیمات خوبی صورت گرفته است، همچنین هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های مربوطه برای ایام نوروز انجام شده است.

فرمانده‌کل انتظامی کشور با بیان اینکه در نوروز امسال حجم سفرها نسبت به ۲ سال گذشته بیشتر شده است تصریح کرد: گرچه ۵۰ درصد مسافرت‌ها در این ایام بیشتر شده اما خوشبختانه شاهد کاهش ۲۰ درصدی تلفات هستیم.

سردار اشتری افزود: با همکاری مردم تصادفات و تلفات کاهش محسوسی داشته اما حتی یک حادثه نیز زیاد است، پلیس تا پایان تعطیلات در آماده باش قرار داشته و توصیه ما به مردم این است که بازگشت سفر خود را به روزهای آخر موکول نکنند.

سردار اشتری با بیان اینکه در طول سال بیش از ۱۰۰ میلیون خدمت به مردم اعم از صدور گواهینامه، گذرنامه، کارت پایان خدمت و غیره ارائه می‌شود تصریح کرد: امسال موضوع هوشمند سازی پلیس و و ارائه خدمت الکترونیکی را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادیم تا شاهد سرعت و دقت بیشتری در امر خدمت رسانی به مردم باشیم

آیت الله اعرافی

آیت الله اعرافی امروز در دیدار نوروزی شهردار قم که در دفتر مدیر حوزه های علمیه برگزار شد در سخنانی ضمن بیان فرازهایی از عهدنامه مالک اشتر، به اهمیت و جایگاه شهر مقدس قم و خدمت رسانی به این شهر مقدس پرداخت و گفت: کار شما از این جهت مقدس است که آبادانی شهر را در پی دارد، شهری که قلب تپنده فکری و معرفتی برای ایران و جهان است.

وی ادامه داد: قم، دارای ظرفیت بسیار غنی و بالایی در پذیرا شدن از بزرگان علمی و ایجاد تحولات شگرف بوده است، تاریخ قم، هیچگاه از نورافشانی در حوزه علمیه و معرفت خالی نشده است.

آیت الله اعرافی با اشاره به جایگاه حوزه علمیه قم، گفت: این حوزه مقدسه در دوره امام(ره) و آیت الله العظمی گلپایگانی دوره رشد و کنشگری خود را سپری کرد و با حضرت امام (ره) و پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در عرصه های گوناگون کمی و کیفی به پیشرفت هایی دست یافت.

وی افزود: در یکصدسال گذشته و قرن اخیر، وقتی انسان وقایع را مرور می کند مشاهده می کند که همواره قم نقش موثری در ایران و منطقه داشته است.

مدیر حوزه های علمیه در ادامه ضمن بیان نکات و تشکراتی خاطرنشان ساخت: بحث تربیت نیرو و کادر سازی در شهردای قم خوب بوده است، سرعت و دقت در اجرای طرح ها و پروژه ها خوب و قابل قبول بوده است و امسال نیز باید با قوت بیشتر ادامه یابد.

وی با اشاره به لزوم همکاری مردم با مسئولین شهری قم، تصریح کرد: در حوزه مدیریت شهری هیچ طرح و پروژه ای به درستی پیش نمی رود، مگر اینکه شهروندان و مردم با شهرداری همراه باشند.

آیت الله اعرافی ضمن تاکید بر عدالت منطقه ای در ارائه خدمات به شهروندان گفت: من همواره از ابتدا به این نکته تاکید داشته ام و خوشبختانه نیز شهرداری قم در این مقوله اقدامات خوبی انجام داده است که جای تشکر و قدردانی دارد.

وی با تاکید بر بحث سبک معماری و شهرسازی خاطرنشان ساخت: توجه به سبک معماری و شهرسازی با نگاه سنتی و اسلامی ایرانی بسیار مهم است که البته این کار الگو می خواهد و در خصوص مبلمان شهری مبتنی بر شهرسازی اسلامی و ایرانی دقت روز افزون لازم دارد.

امام جمعه قم خاطرنشان ساخت: توجه به مسائل فرهنگی شهر نیز از مسائل بسیار مهمی است که وظیفه همه ماست و همه نیز در این زمینه کوتاهی هایی کرده ایم و باید شاهد یک اهتمام بیشتر در اصلاح فضای فرهنگی شهر داشته باشیم.

آیت الله اعرافی در پایان سخنان خود با انتقاد از ضعیف بودن زیرساخت های بین المللی بودن قم گفت: زیرساخت بین المللی قم با همه کارهایی که صورت گرفته است اما هنوز متناسب با قم نیست.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=40123
  • منبع : خبرگزاری حوزه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.