• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 6237اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد

6
حجت‌الاسلام محمد کیانی، مسئول امور طلاب و روحانیون استان خوزستان:

پاسخ به چند سوال پیرامون درخواست خروج طلاب از کشور

  • کد خبر : 26316
  • 04 مهر 1400 - 11:19
پاسخ به چند سوال پیرامون درخواست خروج طلاب از کشور
مسئول امور طلاب و روحانیون خوزستان، به چند سؤال مهم طلاب در رابطه با مجوز خروج از کشور، پاسخ داد و گفت: اگر طلبه‌ای هم‌اکنون «درخواست مجوز خروج از کشور» را در سامانه پیشخوان و یا سایت نظام‌وظیفه ثبت کند، حداقل ۲۴ و نهایتاً ۷۲ ساعت طول می‌کشد تا پلیس گذرنامه در مرز، خروج شما را مشاهده کند.

به گزارش صدای حوزه، حجت‌الاسلام محمد کیانی، مسئول امور طلاب و روحانیون خوزستان، اظهارداشت: اگر طلبه‌ای هم‌اکنون «درخواست مجوز خروج از کشور» را در سامانه پیشخوان و یا سایت نظام‌وظیفه ثبت کند، حداقل ۲۴ و نهایتاً ۷۲ ساعت طول می‌کشد تا پلیس گذرنامه در مرز، خروج شما را مشاهده کند.

عدم امکان خروج فوری

وی با تأکید بر اینکه امکان خروج فوری طلاب پس از ثبت درخواست طلاب در سامانه وجود ندارد، گفت: به‌طورمعمول زیر ۴۸ ساعت امکان مشاهده ثبت مجوز خروج از کشور توسط پلیس گذرنامه در مرز وجود دارد.

مسئول امور طلاب و روحانیون خوزستان، در پاسخ به این سؤال که «اگر طلبه‌ای قبلاً درخواست خروج از کشور داشته، به سفر خارجی هم رفته، اما خروج قبلی آن باطل نشده باشد، یا اینکه سال قبل مجوز خروج از کشور را اخذ کرده اما به هر دلیلی از کشور خارج نشده و مجوز خود را باطل نکرده، چه اقدامی باید انجام دهد!؟» گفت: اگر طلبه‌ای هم‌اکنون خروج فعال در سامانه پلیس گذرنامه داشته باشد، لازم است با در دست داشتن گذرنامه به اداره نظام‌وظیفه شهرستان خود مراجعه کرده و خروج قبلی را باطل و سپس اقدام به ثبت خروج جدید کند.

وی افزود: برای هر پروسه، یعنی هم برای لغو خروج از کشور قبلی و هم برای ثبت درخواست جدید، بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت زمان طول می‌کشد تا درخواست آن‌ها در سیستم ثبت نهایی شود و بدون باطل کردن خروج قبلی، امکان ثبت خروج جدید برای طلبه مهیا نیست.

طلاب سرباز

حجت‌الاسلام کیانی، در رابطه با وضعیت سرباز طلبه‌ها گفت: این عزیزان نمی‌توانند بهروش‌های مرسوم اقدام به ثبت درخواست خروج از کشور کنند؛ لاکن اخیراً روشی تعریف شده که سرباز طلبه‌ها می‌توانند به امور روحانیون نمایندگی ولی‌فقیه سپاه مراجعه کرده و از آنجا برای تیپ امام صادق(ع) نامه‌نگاری کنند و بدین ترتیب برای خروج اقدام کنند؛ البته این روش زمان‌بر بوده و حداقل باید یک ماه قبل این فرایند را آغاز کنند.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=26316
  • منبع : خبرگزاری حوزه

مطالب مرتبط

05دی
سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد
مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش مطرح کرد؛

سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد

19آذر
حس جهاد در جنگ کنونی هنوز به طلبه‌ها دست نداده است‌!
حجت الاسلام ناصر میر محمدیان مدیرعامل بنیاد هدایت مطرح کرد؛

حس جهاد در جنگ کنونی هنوز به طلبه‌ها دست نداده است‌!

06شهریور
اولین دوره مهارتی اربعین ویژه استادان و طلاب زبان‌دان برگزار می‌شود
به همت مرکز آموزش زبان و آموزش‌های تخصصی بین‌الملل؛

اولین دوره مهارتی اربعین ویژه استادان و طلاب زبان‌دان برگزار می‌شود

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.