• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6239اخبار امروز 1

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

2
در همایش سالیانه مبلغان فضای مجازی در مدرسه معصومیه قم مطرح شد؛

پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها

  • کد خبر : 44460
  • 19 اسفند 1402 - 18:34
پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها
معاون تبلیغ حوزه: اینطور فکر نکنید که امکانات هست و ما درست مدیریت نمی کنیم، همین مبلغ ناچیزی هم که به مبلغان مجازی پرداخت شده، دو سوم آن از ردیف بودجه های دیگر تأمین شده است و البته بعد هم متهم به انحراف بودجه خواهیم شد که درست هم هست!

به گزارش خبرنگار صدای حوزه همایش سالیانه مبلغان فضای مجازی در سالن همایش های مدرسه علمیه معصومیه، امروز برگزار شد. در این همایش که با حضور مبلغان و فعالان مجازی برگزار شد حجت الاسلام ملانوری، معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه و حجت الاسلام قربانی، مدیر هنر و تبلیغ نوین حوزه و حجت الاسلام استوار، مدیر مجتمع آموزشی تبلیغ قم به ایراد صحبت هایی پرداختند.

ملانوری

تصویب نظام جامع تبلیغ حوزه های علمیه

در ابتدای این نشست حجت الاسلام قربانی ضمن خیر مقدم به مهمانان این همایش درباره عملکرد حوزه در امر تبلیغ مجازی اشاره کرد در سالی که گذشت اتفاق مهمی در حوزه اتفاق افتاد تصویب و ابلاغ نظام جامع تبلیغ مجازی به عنوان سند بالادستی بوده است که با پیگیری های حجت الاسلام ملانوری به ثمر نشست و بعد از این طرح های مربوط به حوزه مجازی مستند به این نظام جامع خواهند بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد طرح جامع تبلیغ مجازی حوزه های علمیه در حال نهایی شدن است و بزودی توسط مدیر حوزه های علمیه ابلاغ خواهد شد و در این طرح به گونه های مختلف تبلیغی رسمیت داده است.

مدیر هنر و تبلیغ نوین در ادامه به بهینه سازی اشل های پرداختی به مبلغان مجازی اشاره کرد و گفت الان هفت مرکز تبلیغ مجازی در استان هایی مانند اصفهان، کرمان و خراسان رضوی و … مشغول فعالیت هستند و در حال بیشتر شدن هم هستند مانند استان های آذربایجان غربی، گلستان و مرکزی و … که در حال فعال شدن هستند.

وی در پایان اشاره کرد در سال جاری طرح حمایت از گروه های تخصصی مختلف تبلیغ مجازی فعال شد و در ادامه به عناوین این گروه های مورد حمایت اشاره کرد و گفت از جمله این گروه های مورد حمایت معاونت تبلیغ، گروه حکمرانی مجازی، گروه اساتید سواد رسانه، گروه ذوالفقار با رویکرد نقد نواخباریگری در حوزه، گروه مبین، گروه اندیشه کوثر با رویکرد جمعیت، گروه مخبتین با رویکرد توئیتری، گروه تبلیغ جهادی و گروه پایگاه خبری، تحلیلی صدای حوزه با هدف انعکاس اخبار مساجد و فعالیت های مبلغین فعالیت می کنند.

مسئول تحقیق و توسعه معاونت تبلیغ

مصادره به مطلوب محصولات رسانه ای دشمن

در ادامه این نشست مسئول تحقیق و توسعه معاونت تبلیغ نیز به ایراد نکاتی پرداخت و اظهار داشت در جشنواره امسال حتی می توان با هوش مصنوعی محصول ساخت و به جشنواره فرستاد، محصولاتی مثل گرافیک، سناریو و پادکست و … و مساأله مهمتر مشخص کردن رده سنی و مخاطب هدف هر محصول است. وی ادامه داد همانطور که در زمانی که حتی سیم خاردار هم نداشتیم تانک به غنیمت می گرفتیم و الان هم می توانیم محصولات رسانه ای غرب را مصادره به مطلوب کنیم و تغییر جهت بدهیم به آنها و طلاب بدانند که محصولات آنها در شبکه توزیع واحدی که طراحی کرده ایم می توانند در صدها هزار صفحه و پلتفرم دیده شوند.

استوار میمندی

چهار رکن جامعه پردازی

حجت الاسلام استوار میمندی، مدیر مجتمع آموزشی تبلیغ قم نیز در این همایش با اشاره به مفهوم جامعه پردازی که در منویات رهبر انقلاب نیز به آن توصیه شده است گفت جامعه پردازی امام ره باعث شد جوان تربیت یافته در زمان طاغوت در انقلاب و جنگ تحمیلی میدان را خالی نکند. وی اضافه کرد امروز در فرآیند جامعه پردازی ما حداقل به چهار رکن نیاز داریم، آموزش و پرورش، دانشگاه، حوزه های علمیه و رکن مکمل این سه رکن یعنی رسانه؛ در جامعه پردازی رسانه نقش محوری دارد و امروز دشمن هم از این ابزار برای جامعه پردازی به شکل حداکثری از این ابزار استفاده می کند.

مدیر مجتمع آموزشی تبلیغ حمایت مدیر حوزه های علمیه و همچنین معاون تبلیغ حوزه های علمیه از امر تبلیغ نوین را مهم خواند و گفت با همه موانع و مشکلاتی که هست دلسردی نباید وجود داشته باشد و بنده هم با اینکه مثل شما مبلغ مجازی نیستم اما در حد خودم در این جهت فعالیت می کنم.

 

ملانوری

رسالت اصلی حوزه علمیه نیروسازی است نه حمایت مالی

در ادامه این نشست حجت الاسلام ملانوری به عنوان سخنران اصلی این همایش به ایراد نکاتی پرداخت و اشاره کرد به شهدای مقاومت در غزه، یمن، فلسطین و لبنان درور می فرستیم و ایستادگی آنان را در آستانه ماه مبارک رمضان می ستاییم. وی همچنین درباره انتخابات اخیر گفت مشارکت مردم در این انتخابات، ضدانقلاب داخل و خارج را که پیش بینی هفت تا بیست درصدی داشتند رفوزه کرد و رهبر انقلاب هم این مشارکت مردمی را جهاد توصیف کردند و مبلغان حوزه علمیه هم در این جهاد امتحان خوبی پس دادند. وی اضافه کرد رقابت در این انتخابات مشهود بود و اصلاح طلبان و جریان مختلف دیگری هم رأی آوردند و از طرفی امنیت انتخابات هم به خوبی تأمین شد در حالی که بنا بود این انتخابات را ناامن کنند و لذا رهبر انقلاب از نیروهای امنتی و وزارت کشور بخاطر این برگزاری امن تقدیر کردند. معاون تبلیغ حوزه های علمیه همچنین عنوان کرد ما در انتخابات فساد سیستمی نداریم اما تخلفات موردی داریم.

وی در مورد نظام جامع تبلیغ حوزه که به تازگی تصویب شده است نیز گفت محور ما در تبلیغ دینی، قرآن و سنت و فرموده های امامین انقلاب است و اگر غیر از این بود، او از ما نیست؛ وی افزود در مواجهه با جنگ فرهنگی دشمن دفاع کافی نیست و لازم است به مواضع و بنیادهای فکری دشمن حمله کنیم و از جدیدترین ابزارهای تبلیغی و امکان های هوشمند استفاده کنیم؛ ما سه سال قبل فکر نمی کردیم به چنین جایی برسیم که محصولاتی باکیفیتی مثل تولیدات امروز طلاب هنرمند را شاهد باشیم.

حجت الاسلام ملانوری در واکنش به اعتراض یکی از طلاب حاضر در جلسه مبنی بر مشکلات طلاب فعال در عرصه تبلیغ مجازی، گفت ما از کمبودها مطلعیم اما طلبه ای نبوده که بخاطر این کمبودها کار تبلیغی خود را کنار بگذارد و وظیفه همه نهادهاست که از شما طلاب مومن و کاربلد حمایت کنند، کار حوزه علمیه در اصل پشتیبانی مالی نیست و رسالت اصلی حوزه نیروسازی است که امروز شاهد خیل طلاب متقی، باسواد، انقلابی و هنرمند هستیم و هر کجا از من پرسیده اند شما چه دارید گفته ام ما نیروی انسانی انقلابی، فاضل و متخصص داریم در حوزه علمیه و از حقوق شما دفاع کرده ام.

وی در ادامه از مبلغین و مهمانان حاضر در جلسه خواست پرسش های خود را مطرح نمایند و به سوالات طلاب پاسخ داد.

خراسان تی وی

آقای حسن پور از فعالان تیم خراسان تی وی با حضور در جایگاه خطاب به معاون تبلیغ حوزه های علمیه گفت محصولات ما فقط در تلگرام ماهانه نزدیک به ۳۰ میلیون بازدید می گیرند و در فضای سیاسی و فرهنگی کاملا اثرگذار هستند؛ وی ادامه داد امروز پرچم عدالت خواهی از حوزه علمیه گرفته شده است و این حاصل ضعف ما در کار رسانه ای است و به نظر می رسد رهبری واحدی در امر رسانه در حوزه علمیه نداریم و این درحالیست که نیروهای قوی و اثرگذاری در حوزه وجود دارند و همچنین در پشتیبانی مالی نیز طلاب فعال در تبلیغ مجازی که دائم باید فعالیت کنند و آنلاین باشند آنطور که لازم است مورد توجه قرار نگرفته اند.

آقای مبلغی از فعالان عرصه کار دانش آموزی نیز گفت ما به جاهای مختلفی که کار دانش آموزی می کنند مراجعه می کنیم و می بینیم هیچ علاقه ای به هم افزایی ندارند و محصولات مشابه زیادی در حال تولید هست و این عدم کار شبکه ای و تشکیلاتی در میان طلاب موج می زند!

یکی دیگر از فعالان رسانه ای خطاب به معاون تبلیغ حوزه گفت شما اشاره کردید که هیچ گروهی بخاطر مسائل مالی تعطیل نشده و این در حالیست که تعطیل شده؛ همچنین بد نیست بدانید که ما در حوزه، یواشکی و پنهانی تولید محصول رسانه ای داشتیم و عملا اجازه نمی دانند برای کار و تولید از مدرسه بیرون برویم؛ ما مشغول فعالیت هستیم و قبلا گفته بودید اوضاع درست خواهد شد اما عملا هیچ چیزی درست نشد و با ساعتی سی هزار تومان هم واقعا دیگر جایی کار نمی کنند اما مسأله ما این هم نیست؛ ما را در مرکز تبلیغ مجازی اذیت می کردند با اینکه ما با ابزارها و سیستم های شخصی خودمان کار می کردیم و گلایه مالی نداشتیم و در واقع بیشتر گلایه های ما از جنس مدیریتی بوده نه مالی و لذا از آنجا رفتیم…

حوزه وقتی می تواند رهبر تبلیغ مجازی باشد که قوی شود

حجت الاسلام ملانوری در ادامه و در پاسخ به سوالات و گلایه های مطرح شده گفت نبود رهبر در فضای مجازی حرف درستی است اما رهبر این کار ما نیستیم و مرکز ملی فضای مجازی عهده دار این کار است و در حوزه هم شورایی داریم که پیگیر چنین اموری است و حل این مسأله الان دست ما نیست مگر اینکه به قدرتی برسیم که همه به ما ارجاع بدهند و در آنصورت می توانیم بگوییم که حالا رهبری این کار را به ما بدهید.

توان کم حوزه برای حمایت از مبلغان و خیل نیازهای بی پاسخ!

وی ادامه داد مسأله بعدی مربوط به امور مالی می باشد، اشل ها و امکانات کم است و این را می پذیریم، اینطور فکر نکنید که امکانات هست و ما درست مدیریت نمی کنیم، همین مبلغ ناچیزی هم که به مبلغان مجازی پرداخت شده، دو سوم آن از ردیف بودجه های دیگر تأمین شده است و البته بعد هم متهم به انحراف بودجه خواهیم شد که درست هم هست!

معاون تبلیغ حوزه خاطرنشان کرد حمایت بیش از این واقعا در توان ما نبوده است و در واقع نباید به یک مبلغ مجازی ساعتی سی هزار توان پرداخت کرد و از طرفی هم نباید به مبلغی که در سیستان کار می کند آن هم زیر خطر و گرما ساعتی ۲۵ هزار تومان داد؛ پیشنهاد ما دو برابر این چیزی بوده که الان هست اما تأمین نشده و به ما گفته اند می توانید مبلغان خود را نصف کنید!

وی افزود بنده بابت برخی امکاناتی که اخیرا برای مراکز تبلیغ مجازی خریداری شده است بنده همچنان مقروضم و شما هر وقت موردی را به یکی از ما مسئولین گفتید که فایده نکرد به یکی دیگر بگویید و طرح کنید مشکلات خودتان را.

وی در ادامه نسبت به لزوم افزایش ساعت کازری مبلغین مجازی گفت اگر بودجه فراهم شد بله می توان ساعت ها را هم افزایش داد!

سعید عبداللهی

در پایان این همایش از برگزیدگان عرصه تبلیغ مجازی با اهدای لوح یادبود تقدیر شد.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=44460

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.