• امروز : پنج شنبه - ۱۵ آبان - ۱۴۰۴
  • برابر با : Thursday - 6 November - 2025
کل اخبار 6599

صدای حوزه امروز

نظام آموزشی و منابع درسی حوزه علمیه نجف تبیین تفاوت‌های میان استنباط فقهی رایج و استنباط معارف تبلیغی وقتی تبلیغ دین، اولویت اول یک روحانی می شود! افتتاحیه گردهمایی آموزشی-توجیهی معاونین تبلیغ استان‌ها و رابطین خواهر مدارس امین بیانیه ی حوزه علمیه کرمان جهت برخورد قانونی با عوامل و مسببان این هنجارشکنی امتدادهای کلامی و الهیاتی غزه! آگهی انجام نماز و روزه و نوشتن وصیت نامه و خواندن زیارت عاشورا و خواندن اذکار مخصوص برای رسیدن به حاجات و انجام مشاوره توسط یک امام جماعت! بحران جذب در حوزه؛ وقتی ۱۶۰ هزار طلبه، سفیران خاموش‌اند اعتراض صریح مداح معروف به موازی کاری نهادهای تبلیغی و لزوم طرحی نو! مسجدی که با ورزش و معنویت جوانان را جذب کرد جایگاه روحانیت در حال و آینده نظام مرجعیت جامعه ایران/ روحانیت تقاص مسئولیت‌پذیری را می‌دهد! جای خالی علمای بزرگ مسجدی در شهر مقدس قم! تأملی در سیستم مدیریتی رسانه گریز، نظارت گریز و غیرشفاف حوزه! نشست خبری همایش بین المللی علوم انسانی اسلامی و روز بزرگداشت علامه مصباح یزدی(ره) برگزار گردید

12
یک خبر و ضرورت بیش از پیش وجود قوانین فضای مجازی؛

جریمه سنگین ۲۰۰ میلیون یورویی ایتالیا علیه آمازون و اپل

  • کد خبر : 32015
  • 03 آذر 1400 - 14:43
جریمه سنگین ۲۰۰ میلیون یورویی ایتالیا علیه آمازون و اپل
در بیانیه نهاد ناظر بر فعالیت شرکت‌ها در ایتالیا آمده است که آمازون ۶۸ میلیون و ۷۰۰ هزار یورو و اپل ۱۳۴ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو جریمه شدند. ایجاد محدودیت در فروش محصولات شرکت اپل از طرف فروشنده‌های دیگر در پایگاه اینترنتی آمازون دلیل جریمه این دو غول دنیای دیجیتال عنوان شده است.

به گزارش خبرنگار صدای حوزه، یورونیوز نوشت:‌ایتالیا شرکت‌های آمازون و اپل را به دلیل نقض مقررات مبارزه با انحصار در کسب و کارها ۲۰۰ میلیون یورو جریمه کرد.

این جریمه سنگین از سوی نهاد ناظر بر رقابت تجاری شرکت‌ها با یکدیگر در ایتالیا وضع شده است. این در حالی است که کشورهای عضو اتحادیه اروپا طی ماه‌های گذشته جریمه‌های مالی متعددی را علیه شرکت‌های آمریکایی و چینی فعال در عرصه فناوری‌های نوین در نظر گرفتند.

در بیانیه نهاد ناظر بر فعالیت شرکت‌ها در ایتالیا آمده است که آمازون ۶۸ میلیون و ۷۰۰ هزار یورو و اپل ۱۳۴ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو جریمه شدند. ایجاد محدودیت در فروش محصولات شرکت اپل از طرف فروشنده‌های دیگر در پایگاه اینترنتی آمازون دلیل جریمه این دو غول دنیای دیجیتال عنوان شده است.

آمازون در واکنش به جریمه این شرکت در ایتالیا اعلام کرد که درخواست تجدیدنظر در این تصمیم را ارائه خواهد کرد. آمازون این تصمیم را «غیرقابل توجیه» و «نامتناسب» توصیف کرده است. شرکت اپل نیز اعلام کرد که درخواست تجدیدنظر در تصمیم اتخاذشده را ارائه می‌کند. این در حالی است که یک انجمن حمایت از مصرف‌کنندگان در ایتالیا از جریمه وضع‌شده علیه آمازون و اپل استقبال کرد.

نهاد ناظر بر رقابت شرکت‌ها در ایتالیا پیش از این در ماه مه (اردیبهشت/خرداد) نیز شرکت گوگل را به دلیل سوءاستفاده از موقعیت برترش در مقایسه با دیگر شرکت‌ها ۱۰۲ میلیون یورو جریمه کرده بود.

ضرورت دو فوریتی وجود قوانین فضای مجازی

وضع قوانین و پیگیری آن یک مسأله معقول، متعارف و پذیرفته شده است که کشورهای دیگر بنا بر قوانین داخلی خود تنظیم و اجرا می‌کنند که این خبر نمونه‌ای از این دست می‌باشد.

به نظر می‌رسد فارغ از طرح پرحاشیه «صیانت از فضای مجازی»، برای صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی، وجود قوانین محکم و منطقی در این حوزه بسیار ضروری است. فضایی که به تعبیر رهبر معظم انقلاب  کاملا رها شده و هیچ یک از پلت‌فرم‌های داخلی و خارجی، درباره حقوق مادی و معنوی کاربران پاسخگو نبوده و نیستند.

 

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=32015

مطالب مرتبط

28بهمن
۶۴ کانال تلگرامی در آلمان بدلیل نفرت پراکنی مسدود شد
پیام رسان جنجالی پس از ماه ها فشار از سوی آلمان تسلیم شد

۶۴ کانال تلگرامی در آلمان بدلیل نفرت پراکنی مسدود شد

28دی
روسیه دوباره گوگل را جریمه کرد
به علت عدم حذف دسترسی به محتوای غیرقانونی؛

روسیه دوباره گوگل را جریمه کرد

28دی
مسئولان یاد بگیرند!
یادداشتی به بهانه تعلیق توییتر توسط دولت نیجریه؛

مسئولان یاد بگیرند!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.