• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

10
گوشه ای از جنگ روایت ها؛

اینستاگرام و سانسور بدون هزینه؛ حذف محتواهای مرتبط با شهید سلیمانی

  • کد خبر : 35071
  • 15 دی 1400 - 8:39
اینستاگرام و سانسور بدون هزینه؛ حذف محتواهای مرتبط با شهید سلیمانی
هرچند رسانه های غربی در ظاهر شعار آزادی بیان را سر می دهند اما پایبندی ظاهری آن ها به این گونه شعار ها صرفا تا زمانی است که با سیاست های بالادستی دیکته شده توسط اربابانشان تعارض نکند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی صدای حوزه، فواد ایزدی عضو هیات علمی دانشگاه تهران در گفت‌وگویی با بیان اینکه اقدام اینستاگرام در حذف صفحات دارای محتوای حمایت از انقلاب اسلامی و مقاومت مسبوق به سابقه است، افزود: درگذشته ذهنیت غلطی میان برخی وجود داشت که مدعی بود در غرب آزادی بیان، رسانه، اندیشه و تفکر وجود دارد اما حذف صفحات دارای محتوای مرتبط با سردار سلیمانی در اینستاگرام غلط بودن ذهنیت آزادی رسانه و آزادی بیان  را در غرب اثبات کرد.

وی با بیان اینکه غربی ها شدیدترین سانسورها در رسانه را اعمال می کنند، ادامه داد: سانسور در رسانه‌های غربی از گذشته تاکنون وجود داشته است اما توانمندی آنان در سانسور به گونه‌ای است که در ظاهر خود را حامی آزادی بیان معرفی می کنند و در این زمینه نیز موفق هستند اما در عمل بالاترین سطح سانسورها را اعمال می کنند بدون اینکه هزینه آن را بپردازند.

این استاد دانشگاه، استفاد غرب از رسانه را بخشی از گفتمان حاکم بر آنان ارزیابی کرد و گفت: غرب با انتشار هر موضوعی که از آن احساس خطر کنند با شدیدترین روش ها برخورد و آن را سانسور می کنند تا صدایی بر خلاف میل و خواسته‌ای که دارند به گوش افکار عمومی نرسد.

اینستاگرام

صدای حوزه: هرچند رسانه های غربی در ظاهر شعار آزادی بیان را سر می دهند اما پایبندی ظاهری آن ها به این گونه شعار ها صرفا تا زمانی است که با سیاست های بالادستی دیکته شده توسط اربابانشان تعارض نکند و اگر این اتفاق روی دهد بدون کمترین سرافکندگی یا عذرخواهی، پیج و کانال مخاطب را محدود یا مسدود می کنند و به هیچ کس پاسخگو نیستند.

نمونه های متعددی از استاندارد دوگانه رسانه های غربی در برخورد حذفی یا مسدودسازی را می توان برشمرد؛

  • فیس‌بوک در ۲۷ مارس ۲۰۲۱ با ادعای “نقض اصول و مقررات” پلتفرم خود، صفحه رسمی پرس‌‌تی‌وی را با بیش از چهار میلیون عضو به طور دائم بست. فیس‌بوک که چندماه پیش از این تاریخ، صفحه پرس‌تی‌وی را به صورت موقت مسدود کرده بود اما این بار بسته شدن پرس‌تی‌وی را دائمی اعلام کرد.

          فیس‌بوک صفحه شبکه “پرس‌تی‌وی” را برای همیشه بست

  • شرکت آمریکائی گوگل نیز کانال یوتیوب شبکه PRESSTV را مسدود کرده است. در پیامی که این شرکت برای پرس تی‌وی فرستاده، علت بسته شدن این کانال “نقض مکرر قوانین یوتیوب” عنوان شده است.

          گوگل کانال یوتیوب شبکه پرس تی‌وی را مسدود کرد

  • شبکه اینستاگرام نیز روز چهارشنبه ۸ اکتبر ۲۰۲۱(۱۶ مهر) صفحه شبکه بین المللی پرس تی وی را به “دلایلی ناشناخته”، برای تیم شبکه‌های اجتماعی پرس تی وی بست.

         اینستاگرام صفحه پرس تی وی را مسدود کرد

  • کانال یک تلویزیون اسرائیل، تصمیم نایل ست مبنی بر توقف پخش شبکه المنار را در ادامه سیاست توقف پخش از عرب ست و مرتبط با سفر پادشاه سعودی به مصر خواند و تصریح کرد عبدالفتاح السیسی که در بدهی غرق شده در ازاء قطع پخش المنار، کمک چهار میلیارد دلاری را که قرار بود عربستان سعودی به ارتش لبنان بدهد دریافت کرد.

          رشوه سعودی ها و قطع المنار

  • دیمیتری پسکوف، سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهوری روسیه در گفت و گو با رسانه ها گفت:  علت کاهش سرعت شبکه اجتماعی توییتر در روسیه که از روز چهارشنبه ۱۰ مارس ۲۰۲۱ اعمال شد به دلیل این واقعیت بود که این سیستم عامل، از سال ۲۰۱۷ تاکنون، درخواست مسکو مبنی بر حذف اطلاعات و برنامه های ممنوعه، از جمله مطالب دارای پورنوگرافی کودکان را اعمال نکرده است. به علاوه روسیه در سالهای اخیر گوگل و فیس بوک را هم بخاطر نقض قوانین این کشور جریمه کرده است.

          خط و نشان روسیه برای یوتیوب و اینستاگرام

باید به این نکته توجه داشت که این موارد اتفاقی نیست و همگی تکه هایی از پازل جنگ تمام عیار رسانه ای غرب علیه رقیبان خود است؛ یک سر جنگ روایت ها امپریالیسم رسانه ای غرب با محوریت آمریکا قرار دارد و طرف مقابل آن هر ایدئولوژی ای است که قابلیت به چالش کشیدن او را داشته باشد.

هرچند که طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی درصدد پاسخگو کردن شبکه هایی مانند اینستاگرام، تلگرام، توئیتر و فیسبوک است اما با توجه به سابقه این پلتفرم ها و نیز سیاست رسانه ای آن ها، بعید است این شبکه ها به درخواست جمهوری اسلامی ایران تن در دهند.

سوال این است که با توجه به این محدود و مسدودسازی ها، راه چاره چیست؟ در جغرافیای مجازی داخلی، مناسب ترین راه کار، راه اندازی شبکه اینترنت ملی و ارائه خدمات اصلی در بستر اپلیکیشن های بومی است؛ اما در جغرافیای بین المللی، چاره ای نیست مگر اینکه در زیرساخت های ماهواره ای و شبکه ای مستقل شویم و تکنولوژی های لازم را بومی سازی نمائیم.

راه اندازی یک شبکه موازی در کنار شبکه اینترنت به دست کشورهای آسیب دیده یا در معرض آسیب رسانه ای آمریکا، خواهد توانست استکبار رسانه ای ایالات متحده را به چالش بکشد، همان گونه که در اقتصاد، پیمان های مشترک پولی، دلار را تحت الشعاع قرار داده است!

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=35071
  • نویسنده : عمار جوکار

مطالب مرتبط

02خرداد
پرداخت پول گاز روسیه به روبل
تسلیم اتحادیه اروپا در برابر روسیه؛

پرداخت پول گاز روسیه به روبل

21اردیبهشت
پیش‌بینی کمبود شدید غذا و خطر قحطی در اروپا و آفریقا
ترکش های آتش جنگ روسیه و اوکراین بر بازار مواد غذایی؛

پیش‌بینی کمبود شدید غذا و خطر قحطی در اروپا و آفریقا

15اردیبهشت
حذف و ترور مجازی اینبار نوبت نادر طالب زاده
در ادامه استعمار پلتفرمی اینستاگرام؛

حذف و ترور مجازی اینبار نوبت نادر طالب زاده

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. جا لبه، شبکه مجازی، مطا لب د باره حاج قاسم را حذف می کند، آن وقت، به اسم دفاع از دختر حاج قاسم، فضای زیادی افتصاص به دفاع از دختر حاج قا سم می دهد، در پو شش دفاع، ولی تخیر ب بیشتر!

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.