بیایید صادق باشیم ، شما صرفا برای افزودن طنین صدای خود به مکالمات تلاش نمیکنید ، شما برای شنیده شدن ،تکرار شدن و ارزشمند شدن سخنان تان تلاش میکنید که سخنان شما بعد از اینکه میان مخاطبان نفوذ پیدا کرد نیز منجر به نفوذ فیزیکی شما در جمع باشد.
بنابراین چه راه بهتری برای درک رسانه های اجتماعی ،جز مطالعه مقاله اصول پایه ای از نفوذ اثر دکتر رابرت سیالدینی ، پروفسور رشته روانشناسی و بازاریابی در دانشگاه آریزونا آمریکا وجود دارد ؟ سیالدینی در کتاب اولیه اش ، اصول نفوذ ، از ۶ سلاح قدرتمند برای نفوذ صحبت میکند که به ضمیر خودآگاه و اجتماعی ما به سختی متصل شده است. به معنای دیگر ما نمیتوانیم بی تفاوت باشیم اما بهرحال مطابق با این قوانین، تعامل های اجتماعی رفتار خود را تنظیم می کنیم.
آیا این بدان معناست که چیزی مفید درون رسانه های اجتماعی وجود داردمه ما را برای یادگیری در تعامل ها فرا می خواند؟
خب ، به سراغ تکنیک قدرت درمبحث اقناع میرویم :
سیالدینی در مورد علاقه شدید بزرگسالان برای هر مفهومی در راستای قدرت ، صحبت میکند .وی در کتابش بررسی می کند که چگونه قدرت می تواند ( و همچنین توسط اینها بوجود آمده است ) توسط تیترها ، ظواهر و یا دام ها به کسی اعطا شود .
در رسانه اجتماعی ، قدرت به نسبت تیتر ها و ظواهر بیشتر در تله های مجازی موجود است .در گزارش ( افسانه ای ) وی ، نقش های قدرت ،برایان کلارک در مورد اینکه چگونه تخصص درک شده غالباً با تخصص واقعی متفاوت است صحبت می کند.این بدین معنی است که فردی که به عنوان بلاگر درمورد و ارائه دهنده تفسیر هوشمند بر روی موضوعی شناخته شده است ، بیشتر به عنوان متخصص قلمداد می شود ( و علاوه بر ان نفوذ به عنوان یک قدرت عمل می کند ) تا یک نابغه که در زمینه ی بلاگ و ارسال پست ناشناخته است .
اما شاید بیشتر اندازه گیری مستقیم قدرت توسط افرادی سنیجده می شود که ، منبع پیشنهادی مبتنی بر اندکی بیشتر از تأییدیه یک مقام مورد توجه قرار گرفته شده است.چه تعداد از مردم یک کتاب با مجوز کپی رایت را به سادگی خریداری می کنند فقط به دلیل اینکه برایان کلارک گفته است که این کتاب را حتما بخوانید . چند نفر از مردم یک پی دی اف ( کتاب الکترونیک ) را به جز نظر ارزیابی ست گودین که حاوی موارد مهمی است ،را دانلود میکنند ؟
اما یک چیزی که به نظر می رسد این جرقه رسانه های اجتماعی شعله ور می شود که درک درخشان که قدرت (باید ،یا حداقل باید باشد) محدود به یک حوزه دانش قانونی است.