• امروز : شنبه - ۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 28 September - 2024
کل اخبار 6298اخبار امروز 0
7
گزارشی از یک کانون فرهنگی با فعالیت های متنوع برای کودکان و نوجوانان؛

کانونی تربیت محور با کارپردازی دهه نودی ها

  • کد خبر : 45040
  • 03 تیر 1403 - 16:48
کانونی تربیت محور با کارپردازی دهه نودی ها
هدف ما این است که نوجوانان در فضای کار مسجدی و جهادی قرار بگیرند و در این بستر فرصت رشد و پرورش و کادرسازی آنها نیز فراهم شود.

به گزارش صدای حوزه، سیداحمد میرموسوی، مدیر کانون فرهنگی هنری «آدینه طریق القدس» وابسته به ستاد نماز جمعه بخش کوهساران شهرستان دوزین از توابع استان گلستان، درباره برنامه های این کانون فعال مسجدی، گفت: حدود ۴-۵ سال است که مدیر این کانون هستم و کانون ما جزو کانون‌های تربیت محور است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی ما در تمام مناسبت‌های تقویمی برگزار می‌شود، گفت: ما با اعضای گروه جهادی «شهید مرتضی قلی فرامرزی»، مرکز نیکوکاری آدینه و مرکز خادم یاران رضوی شهر دوزین گروه واحدی را تشکیل دادیم و در تمام مناسبت‌های تقویمی و مراسمات مذهبی ایستگاه‌های صلواتی برپا می‌کنیم و در اعیاد به پخش شیرینی و شربت و شکلات و در عزاداری‌ها به توزیع خرما و چایی می‌پردازیم.

وی افزود: در ایستگاه‌های صلواتی ما غرفه‌های کودک برپا می‌شود و ‌نقاشی کودک داریم ضمن اینکه غرفه‌های روانشناسی و غرفه‌های مذهبی نیز برپا می‌کنیم که از شخص امام جمعه برای پاسخگویی به سوالات مذهبی و دینی استفاده می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های تابستانه این کانون گفت: ما تابستان گذشته کلاس‌های آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن برگزار کردیم و اکثر اعضای کانون ما دانش آموزان ابتدایی هستند و ان‌شاء الله امسال مثل سال‌های قبل کلاس‌های آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن و کرسی تلاوت‌های قرآن را برای آنان برگزار می‌کنیم.

میرموسوی خاطرنشان کرد: تاکنون بالغ بر ۶۵ کرسی تلاوت داشتیم و کماکان هم این برنامه ما ادامه دارد و در این کرسی‌ها قاری‌های معروف نیز حضور داشته‌اند.

مدیر کانون آدینه طریق القدس ادامه داد: تاکنون ماهی دوبار این کرسی تلاوت برگزار می‌شد ولی اکنون به دلیل نزدیکی به ایام محرم و برنامه ریزی برای برنامه‌های این ماه، کرسی‌های تلاوت یکبار در ماه برگزار می‌شود.

وی همچنین بیان داشت: اکنون به دلیل قرار گرفتن در دهه ولایت ایستگاه صلواتی برپا کردیم و غرفه‌های مختلفی ذیل این ایستگاه شامل غرفه مذهبی، روانشناسی، خیاطی، کفاشی تشکیل دادیم و با توزیع آش و شام پذیرای مردم هستیم.

میرموسوی اعلام داشت: در طول سال چون دانش آموزان بیشتر درگیر مدرسه و تحصیل هستند استقبال از برنامه‌ها کمتر است اما در تابستان برنامه‌های ما با استقبال خوبی از سوی نوجوانان مواجه می‌شود.

وی افزود: درطول سال این برنامه‌ها به صورت هفتگی وجود دارد و معمولا صبح‌های جمعه برنامه می‌گذاریم و بعد از برنامه بچه‌ها در نماز جمعه شرکت می‌کنند و برنامه هفتگی ما بیشتر برای پسران است که بنا داریم امسال این کلاس‌ها را برای دختران نیز برگزار کنیم.

میرموسوی همچنین از فعالیت گروه سرود این کانون خبر داد و اظهار داشت: این گروه با نظارت ما اما با مدیریت یک روحانی فعال است

مدیر کانون آدینه طریق القدس با اظهار ناامیدی از دیده نشدن کارها و موفقیت این کانون در سطح شهر و استان گفت: ما اصلا دیده نمی شویم که کسی از ما برای حضور در مسابقات دعوت کند چراکه فاصله ما از استان و شهرستان بسیار زیاد است و همین موجب شده کارهای ما دیده نشوند.

وی همچنین از برگزاری برنامه برای بیان آسیب‌های تک فرزندی خبر داد و عنوان کرد: از روانشناسان دعوت می‌کنیم در رابطه با آسیب‌های اجتماعی تک فرزندی با خانواده‌ها صحبت کنند تا علاقه خانواده‌ها به داشتن فرزندان بیشتر افزایش یابد.

میرموسوی با اشاره به فعالیت گروه جهادی کانون گفت: گروه جهادی ما به نام شهید مرتضی قلی فرامرزی است که مسئولیت رسانه این گروه را خودم عهده دار هستم و از بهمن ماه تاکنون ۶ سرویس حمام و دستشویی کامل برای نیازمندان ساختیم که نیمی از هزینه‌های آن توسط مردم و نیمی دیگر توسط سپاه و کمیته امداد تامین شده است.

کانونی با حضور خادمان امام رضا (ع)

وی تصریح کرد: در قالب گروه خادم یاران رضوی اختیاراتی ازطرف حرم امام رضا به ما واگذار شده به طور مثال در بحث ایستگاه صلواتی پای کار ما خادمان امام رضا(ع) هستند که ضمن کمک مالی، کمک حضوری و فیزیکی هم به ما می‌کنند.

میرموسوی با اشاره به دیگر اقدامات کانون مطرح کرد: مرکز نیکوکاری ما تاکنون کمک‌های معیشتی زیادی انجام داده مثلا در ماه رمضان امسال شبی ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ افطاری ساده و در وعده سحر ۷۰۰ بسته توزیع می‌شد که تمام صفر تا صد بسته بندی غذا به دست همین دانش آموزان ابتدایی صورت گرفت که در ماه مبارک رمضان شب تا صبح کنار ما بیدار بودند که البته اینکار فقط برای امسال نبوده از سالی که بنده مدیر کانون شدم این اقدام صورت می‌گیرد.

وی افزود: هدف ما این است که نوجوانان در فضای کار مسجدی و جهادی قرار بگیرند و در این بستر فرصت رشد و پرورش و کادرسازی آنها نیز فراهم شود.

میرموسوی با اشاره به برنامه های آتی کانون «طریق القدس» گفت: کلاس‌های مختلفی در زمینه خطاطی و نقاشی برای بچه‌ها داریم و هر کاری در توانمان باشد برای افزایش مهارت بچه‌ها انجام می‌دهیم و در تمام جلساتی که برای بچه‌ها می‌گذاریم اولین توصیه‌ای که به آنان داریم توجه به درس و علم و آموزی است.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=45040
  • منبع : شبستان

مطالب مرتبط

02مهر
درسی که تعطیل نشد!
به بهانه تعطیلی درس فقه و اصول استاد سیدمجتبی خامنه‌ای؛

درسی که تعطیل نشد!

01مهر
«گردن زنی» در میلاد پیامبر مهر و رحمت!
انتقادی به تبلیغات گستره یک فیلم؛

«گردن زنی» در میلاد پیامبر مهر و رحمت!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.