• امروز : یکشنبه - ۲۶ مرداد - ۱۴۰۴
  • برابر با : Sunday - 17 August - 2025
کل اخبار 6538

صدای حوزه امروز

نقدی بر نقد بی پرده خانم اسماعیل زاده به صحبت های استاد پناهیان در باب امر به معروف و نهی از منکر طلبه خبرنگاری که شیفته آموختن بود / روزت مبارک محمد جان! عدالت آموزشی و چالش‌های ساختاری در حوزه علمیه از منظر استاد وکیلی آیا انبیای الهی مشاهده این همه رنج و مصیبت مردم مظلوم غزه را تحمل می کردند؟ کانون‌های عظیم تبلیغی؛ مأموریت‌های سه‌گانه و واقعیت امروز خطر جایگزینی اجتماعی در کمین روحانیت حوزه علمیه و تابلوی ایست پست‌مدرنیسم جامعه از کارِ حوزه بی‌خبر است تجلیل مدیران حوزه‌های علمیه کشور از حماسه‌آفرینی ملت ایران و تاکید بر حمایت تام از نظام و رهبری گردهمایی خانوادگی برگزیدگان گروه‌های تبلیغی استان آذربایجان شرقی تصمیم های خردی که به وقتش اتخاذ نشده اند! روحانیت در خط مقدم خدمت/ روحانی و مداح رامشیری نماد خدمت شدند روایت شیخ اسماعیل رمضانی از عصر هوش مصنوعی و لزوم تغییر سبک آخوندی! نقش علما در دفاع از امت اسلامی بی‌همتاست/ غزه هرگز شکست نخواهد خورد

19

تجاری سازی، بسته بندی و قسط بندی امر دینی!

  • کد خبر : 44833
  • 27 اردیبهشت 1403 - 13:57
تجاری سازی، بسته بندی و قسط بندی امر دینی!
به نظر می رسد هیچ کسی به اندازه خود روحانیت نمی تواند به روحانیت صدمه بزند.

به گزارش صدای حوزه، حمید خیبری با انتشار نوسته ای به بررسی تبلیغات اعمال استیجاری با عنوان “تجاری سازی، بسته بندی و قسط بندی امر دینی!” پرداخته است که در ادامه مطالعه نمایید:

در یکی از کانالهای بالای پانصد کا در ایتا دیدم تبلیغی با این کلیپ و عنوان منتشر شده:

قــبــــــول ســـــفــــــــارشـــــــات نــــــــماز و روزه امـــــــوات

  • اقساط ۲۰ ماهه، بدون نیاز به ضمانت
  • نمــــــاز قضــاءِ ۶ سالــــه فقط در ۱۰ روز
  • روزه قضـــــاءِ سه ماهــه فقـــط در ۱ روز

به نظر می رسد هیچ کسی به اندازه خود روحانیت نمی تواند به روحانیت صدمه بزند؛ این فرد به دنبال رونق کسب و کارش است و کاری هم به نیتش نداریم و حتی می تواند به قصد روزی رساندن به آن صد طلبه ای باشد که در اجرای این عبادات استیجاری به او کمک می کنند یا به قصد راه انداختن کار مردم در حداقل زمان ممکن باشد یعنی مثلا گرفتن سه ماه روزه در یک روز اما آیا او به این هم فکر می کند که جریان سپردن عبادات استیجاری به طلاب بخاطر اعتماد به آنان بوده و هست و وقتی این جریان را تبدیل به جریانی بیزینسی و بسته بندی و تخفیف و اقساط و … کنیم دیگر ماجرا از فاز اعتماد و کار خیر خارج شده و تبدیل به یک فعل تجاری خواهد شد؟!

بگذریم که احتمال فیک بودن و بجا نیاوردن درست عبادات و … هم با دیدن چنین تبلیغاتی بالا می رود و مثل هر بیزینس دیگر، مشتری باید احتمال کلاه برداری را هم به تبع افتادن در ریل تجاری (commercialization) جدی بگیرد!

این رسمش نیست و الا سالهاست چنین گروه هایی از طلاب که به شکل جمعی و از ناچاری عبادات استیجاری انجام می دهند وجود داشته اند اما از سر آگاهی و نجابت، به سمت دنیای رسانه و بیزینس نرفته اند!

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=44833
  • نویسنده : حمید خیبری

مطالب مرتبط

16مرداد
طلبه خبرنگاری که شیفته آموختن بود / روزت مبارک محمد جان!
در آستانه روز خبرنگار و به یاد مرحوم

طلبه خبرنگاری که شیفته آموختن بود / روزت مبارک محمد جان!

15مرداد
زنگ خطر جنگ قریب‌الوقوع در برابر چین
تحلیلی در رابطه با تحرکات نظامی آمریکا در شرق آسیا؛

زنگ خطر جنگ قریب‌الوقوع در برابر چین

13مرداد
شهید طهرانچی نگاه علمی و تخصصی به قرآن و روایات داشت/ دشمن می خواهد با ترور دانشمندان مانع رشد علمی کشور بشود
در مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهادت دانشمند شهید دکتر طهرانچی مطرح شد؛

شهید طهرانچی نگاه علمی و تخصصی به قرآن و روایات داشت/ دشمن می خواهد با ترور دانشمندان مانع رشد علمی کشور بشود

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.