• امروز : یکشنبه - ۲۵ آبان - ۱۴۰۴
  • برابر با : Sunday - 16 November - 2025
کل اخبار 6612

صدای حوزه امروز

رسالت حوزه علمیه، تمدن‌سازی یا مجتهدپروری نگاهی به نظام آموزشی و منابع درسی حوزه علمیه نجف نظام آموزشی و منابع درسی حوزه علمیه نجف تبیین تفاوت‌های میان استنباط فقهی رایج و استنباط معارف تبلیغی وقتی تبلیغ دین، اولویت اول یک روحانی می شود! افتتاحیه گردهمایی آموزشی-توجیهی معاونین تبلیغ استان‌ها و رابطین خواهر مدارس امین بیانیه ی حوزه علمیه کرمان جهت برخورد قانونی با عوامل و مسببان این هنجارشکنی امتدادهای کلامی و الهیاتی غزه! آگهی انجام نماز و روزه و نوشتن وصیت نامه و خواندن زیارت عاشورا و خواندن اذکار مخصوص برای رسیدن به حاجات و انجام مشاوره توسط یک امام جماعت! بحران جذب در حوزه؛ وقتی ۱۶۰ هزار طلبه، سفیران خاموش‌اند اعتراض صریح مداح معروف به موازی کاری نهادهای تبلیغی و لزوم طرحی نو! مسجدی که با ورزش و معنویت جوانان را جذب کرد جایگاه روحانیت در حال و آینده نظام مرجعیت جامعه ایران/ روحانیت تقاص مسئولیت‌پذیری را می‌دهد! جای خالی علمای بزرگ مسجدی در شهر مقدس قم!

19

تجاری سازی، بسته بندی و قسط بندی امر دینی!

  • کد خبر : 44833
  • 27 اردیبهشت 1403 - 13:57
تجاری سازی، بسته بندی و قسط بندی امر دینی!
به نظر می رسد هیچ کسی به اندازه خود روحانیت نمی تواند به روحانیت صدمه بزند.

به گزارش صدای حوزه، حمید خیبری با انتشار نوسته ای به بررسی تبلیغات اعمال استیجاری با عنوان “تجاری سازی، بسته بندی و قسط بندی امر دینی!” پرداخته است که در ادامه مطالعه نمایید:

در یکی از کانالهای بالای پانصد کا در ایتا دیدم تبلیغی با این کلیپ و عنوان منتشر شده:

قــبــــــول ســـــفــــــــارشـــــــات نــــــــماز و روزه امـــــــوات

  • اقساط ۲۰ ماهه، بدون نیاز به ضمانت
  • نمــــــاز قضــاءِ ۶ سالــــه فقط در ۱۰ روز
  • روزه قضـــــاءِ سه ماهــه فقـــط در ۱ روز

به نظر می رسد هیچ کسی به اندازه خود روحانیت نمی تواند به روحانیت صدمه بزند؛ این فرد به دنبال رونق کسب و کارش است و کاری هم به نیتش نداریم و حتی می تواند به قصد روزی رساندن به آن صد طلبه ای باشد که در اجرای این عبادات استیجاری به او کمک می کنند یا به قصد راه انداختن کار مردم در حداقل زمان ممکن باشد یعنی مثلا گرفتن سه ماه روزه در یک روز اما آیا او به این هم فکر می کند که جریان سپردن عبادات استیجاری به طلاب بخاطر اعتماد به آنان بوده و هست و وقتی این جریان را تبدیل به جریانی بیزینسی و بسته بندی و تخفیف و اقساط و … کنیم دیگر ماجرا از فاز اعتماد و کار خیر خارج شده و تبدیل به یک فعل تجاری خواهد شد؟!

بگذریم که احتمال فیک بودن و بجا نیاوردن درست عبادات و … هم با دیدن چنین تبلیغاتی بالا می رود و مثل هر بیزینس دیگر، مشتری باید احتمال کلاه برداری را هم به تبع افتادن در ریل تجاری (commercialization) جدی بگیرد!

این رسمش نیست و الا سالهاست چنین گروه هایی از طلاب که به شکل جمعی و از ناچاری عبادات استیجاری انجام می دهند وجود داشته اند اما از سر آگاهی و نجابت، به سمت دنیای رسانه و بیزینس نرفته اند!

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=44833
  • نویسنده : حمید خیبری

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.