• امروز : شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۴
  • برابر با : Saturday - 17 May - 2025
کل اخبار 6489

صدای حوزه امروز

تصمیم های خردی که به وقتش اتخاذ نشده اند! روحانیت در خط مقدم خدمت/ روحانی و مداح رامشیری نماد خدمت شدند روایت شیخ اسماعیل رمضانی از عصر هوش مصنوعی و لزوم تغییر سبک آخوندی! نقش علما در دفاع از امت اسلامی بی‌همتاست/ غزه هرگز شکست نخواهد خورد انتقاد معاون تهذیب حوزه های علمیه از کیفیت برگزاری کمیسیون اخلاق و تربیت در همایش صدسالگی بازتأسیس حوزه حوزه پیشرو و سرآمد| تکنولوژی‌شناسی یا تکنوکراسی، کدام؟ فقط رهبری می‌توانست چنین پیام تمدن‌سازی بنویسد! «حوزه» نهاد فرا ساحتی با درون‌مایه و رویکرد تمدنی و وظیفه‌مند در برابر جامعه، جهان معاصر و انقلاب/ حوزه پیشرو و سرآمد در کنار ملت است حوزه پیشرو و سرآمد حوزه های علمیه؛ حافظان دین‌داری مردم در طوفان مدرنیته مشکلات حوزه و روحانیت در نگاه استاد علی صفایی حوزه علمیه قم از تأسیس تا صدسالگی؛ فرازها، فرودها، چالش‌ها و راهکارها رمزگشایی از اهداف آیت‌الله شیخ عبدالکریم حائری در تأسیس حوزه قم حوزه، قدیمی‌ترین، ماناترین و مردمی‌ترین نهاد اجتماعی/ نمونه‌ای برای پیاده‌سازی موفق مردمی‌سازی در جامعه اسلامی

19

تجاری سازی، بسته بندی و قسط بندی امر دینی!

  • کد خبر : 44833
  • 27 اردیبهشت 1403 - 13:57
تجاری سازی، بسته بندی و قسط بندی امر دینی!
به نظر می رسد هیچ کسی به اندازه خود روحانیت نمی تواند به روحانیت صدمه بزند.

به گزارش صدای حوزه، حمید خیبری با انتشار نوسته ای به بررسی تبلیغات اعمال استیجاری با عنوان “تجاری سازی، بسته بندی و قسط بندی امر دینی!” پرداخته است که در ادامه مطالعه نمایید:

در یکی از کانالهای بالای پانصد کا در ایتا دیدم تبلیغی با این کلیپ و عنوان منتشر شده:

قــبــــــول ســـــفــــــــارشـــــــات نــــــــماز و روزه امـــــــوات

  • اقساط ۲۰ ماهه، بدون نیاز به ضمانت
  • نمــــــاز قضــاءِ ۶ سالــــه فقط در ۱۰ روز
  • روزه قضـــــاءِ سه ماهــه فقـــط در ۱ روز

به نظر می رسد هیچ کسی به اندازه خود روحانیت نمی تواند به روحانیت صدمه بزند؛ این فرد به دنبال رونق کسب و کارش است و کاری هم به نیتش نداریم و حتی می تواند به قصد روزی رساندن به آن صد طلبه ای باشد که در اجرای این عبادات استیجاری به او کمک می کنند یا به قصد راه انداختن کار مردم در حداقل زمان ممکن باشد یعنی مثلا گرفتن سه ماه روزه در یک روز اما آیا او به این هم فکر می کند که جریان سپردن عبادات استیجاری به طلاب بخاطر اعتماد به آنان بوده و هست و وقتی این جریان را تبدیل به جریانی بیزینسی و بسته بندی و تخفیف و اقساط و … کنیم دیگر ماجرا از فاز اعتماد و کار خیر خارج شده و تبدیل به یک فعل تجاری خواهد شد؟!

بگذریم که احتمال فیک بودن و بجا نیاوردن درست عبادات و … هم با دیدن چنین تبلیغاتی بالا می رود و مثل هر بیزینس دیگر، مشتری باید احتمال کلاه برداری را هم به تبع افتادن در ریل تجاری (commercialization) جدی بگیرد!

این رسمش نیست و الا سالهاست چنین گروه هایی از طلاب که به شکل جمعی و از ناچاری عبادات استیجاری انجام می دهند وجود داشته اند اما از سر آگاهی و نجابت، به سمت دنیای رسانه و بیزینس نرفته اند!

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=44833
  • نویسنده : حمید خیبری

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.