حجت الاسلام کریمنیا گفت: در حوزه کودک و نوجوان فضای کار هست
و سنگرهای خالی بسیار زیادی وجود دارد که نیازمند حضور مبلغان است.
اشاره؛
طلاب پس از سالها تحصیل و تحقیق در رابطه با علوم دینی، تلاش میکنند
با شیوههای مختلف آموزههای دینی را در اختیار جامعه مخاطب خود قرار دهند. مخاطب مبلغان علاوه بر جنسیت در سنین مختلف نیز هستند که هر کدام نیازمند نوع خاصی از محتوای تبلیغی است.
کودکان و نوجوانان از مهمترین و آسیب پذیرترین این گروهها در تبلیغ دینی بشمار میآیند
و رشد عقلانی این گروه مبلغ دینی را مجاب میسازد
تا با شیوههای خاص مفاهیم دینی را به این جامعه هدف آموزش دهد.
تبلیغ دین در میان گروه سنی کودک و نوجوان به خودی خود دارای مشکلات و دشواریهای بسیاری است و هنگامی که ارتباط مبلغ با مخاطب خود از حالت حضوری به حالت مجازی تبدیل میشود بر سختیهای این نوع تبلیغ میافزاید.
خبرنگار صدای حوزه در رابطه با راهکارها، موانع و مشکلات تبلیغ در حوزه کودک و نوجوان با حجت الاسلام اسماعیل کریمنیا، معروف به عمو قصهگو گفتگویی داشته است که در ادامه به مخاطبان ارائه میشود.
منابع ضعیف تبلیغاتی در حوزه کودک و نوجوان
این که بگوییم منابع اصلا در دسترس نیست، جمله درستی به نظر نمیرسد. بله، منابع کم است به طوری که گاهی اوقات به فکر تهیه محتوا در این زمینه میافتم.
نوشتن منبع کار دشواری نیست. طلبهای که چندین سال در حوزه بوده است باید دست به قلم شود و کتابهای کودک و نوجوان بنویسد.
الآن حدود ۸۰ قصهای که اجرا کردهام را نوشتهام. فقط کافی است طلاب یک کتاب آموزشی در رابطه با شیوههای نگارش قصه مطالعه کنند.
این که بگوییم منابع اصلا وجود ندارد، مانع تراشی است. در وهله نخست میتوانیم از منابع کمی که وجود دارد، استفاده کنیم و در ادامه خودمان میتوانیم این منابع را ایجاد کنیم.
اگر مسألهای وجود دارد که در سوالات نبوده و میخواهید مطرح کنید، بفرمایید.
در ورود به هر کاری از شخصی انتظار نداشته باشیم. در کارها فقط از خداوند متعال و اهل بیت (ع) کمک بگیریم. اما در عین حال مسئولان نیز باید به وظایف خود عمل کنند.
اگر چنین شود، از فضایی مجازی که برای از بین بردن بنیان خانواده ایجاد شده است، میتوان بالعکس استفاده کرد.