در گفتگوی صدای حوزه با حجت الاسلام آراسته مطرح شد؛
در حوزه علمیه، محتوا، اطلاعات و دانش کسب می شود. همان طور که منبر یک فرم برای انتقال محتواست، فیلم و داستان هم یک فرم است. کدام ماندگارتر و اثرگذارتر است!؟
غالب طلبهها به مثابه یک ابزار برای انتقال محتوا به سراغ هنر می روند، غافل از اینکه هنر ابزار نیست؛ بلکه هنر، فرم به علاوه محتواست؛ رسانه خود پیام است.
تمام تکنیک های یک هنرمند، ابزارهایی برای اثرگذاری بر ناخودآگاه است. پیام را به لایههای زیرین میبرد، برای آنکه مخاطب نفهمد و گارد نگیرد اما در عین حال اثر بپذیرد.
هیچکدام از طلبه ها وارد هنر نشوند، الا ما خرج بالدلیل. آنقدر که ما از رفقای طلبه آسیب دیده ایم، بیشتر از نفعی است که به ما رساندند.
اینکه چطور هنوز دادگاه ویژه روحانیت آقای حدادپور جهرمی را نخواسته است جای تعجب دارد. شخصی مانند آقای جهرمی ابتدائیات تکنیک را هم ندارد. در هر کتاب ایشان میتوان انبوه خطاهای تکنیکی را پیدا کرد.
رمان اینترنتی کاملا خالی از تکنیک است، چون نویسنده آن بی سواد است.
در نهایت اگر از بالا به مجموعه مدرسه اسلامی هنر نگاه کنیم توازن نسبی در خروجی آن دیده می شود. نمیشود گفت که هدفش تربیت برای جبهه انقلاب است و یا دستگاه تولید نیرو برای جبهه روشنفکر است!