• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

6

اقتصاد ترکیه در انتظار روزهای سخت‌تر

  • کد خبر : 27737
  • 21 مهر 1400 - 9:51
اقتصاد ترکیه در انتظار روزهای سخت‌تر
این روزها بیش از هر زمان دیگری، اقتصاد ترکیه در تنگنا و شرایط دشوار قرار گرفته است. دلار آمریکا که در دوران اعمال سیاست های تند دونالد ترامپ بر ترکیه به مرز 7 لیره رسیده بود، حالا 8 و نیم لیره را نیز پشت سر گذاشته و برای عبور از 9 لیره خیز برداشته است.

به گزارش خبرنگار فضای مجازی صدای حوزه، نویسنده‌ی کانال ایتای زمانه نوشت:

این روزها بیش از هر زمان دیگری، اقتصاد ترکیه در تنگنا و شرایط دشوار قرار گرفته است.

دلار آمریکا که در دوران اعمال سیاست های تند دونالد ترامپ بر ترکیه به مرز ۷ لیره رسیده بود، حالا ۸ و نیم لیره را نیز پشت سر گذاشته و برای عبور از ۹ لیره خیز برداشته است.

بسیاری از کارشناسان اقتصادی، وضعیت موجود را به عنوان یک بحران اقتصادی جدی قلمداد می کنند که در آن، آسیب های بزرگی همچون افزایش تورم، بیکاری و فقر گریبان گیر بخش قابل توجهی از جامعه ترکیه شده است.

درحالی‌که اقتصاد ترکیه، برای بسیاری از تحلیلگران و فعالان اقتصادی، یک الگوی موفق معرفی می‌شود، اما حرکات اشتباه اردوغان و تیم او، باعث شده است که دستاوردهای اصلاحات اقتصادی در این کشور در معرض تهدید بزرگ قرار گیرد.

بررسی آمارهای اقتصادی این کشور حاکی از آن است که در سال‌های اخیر، وضعیت این متغیرها عمدتا رو به وخامت بوده است.

آتیلا یشیل آدا اقتصاددان و تحلیل گر مالی ترکیه، در مورد وضعیت کنونی اقتصاد کشورش، تحلیل کوتاهی نوشت که بازتاب گسترده ای در رسانه ها و فضای مجازی پیدا کرد.

یشیل آدا که همواره پیش بینی های او در مورد فراز و فرودهای نرخ دلار و وضعیت بازار درست درآمده، برای وصف رویدادهای احتمالی آتی، این عبارت مشهور را به کار برد: «زمستان سختی در راه است».

یشیل آدا در توضیح پیش بینی خود گفته است:«پس از کاهش نرخ بهره بانک مرکزی، زمستان بسیار سختی برای لیره ترکیه در راه است. در نتیجه، مداخلات مداوم برای حفظ ارز وجود خواهد داشت و این روند را می توان نهایتاً برای ۳ تا ۶ ماه ادامه داد. من بر اساس برنامه جدید ابلاغ شده از سوی دولت که به عنوان برنامه پلان میان مدت نامگذاری شده، به شما می گویم، اگر دلار از ۹ لیره و حداکثر ۹٫۲۵ لیره تجاوز کند، مداخله بسیار خشنی صورت خواهد گرفت. ما در زمستان، برای تامین بسیاری از اقلام مصرفی و مواد غذایی، رشد قیمت باور نکردنی را تجربه خواهیم کرد».

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=27737
  • منبع : zamanehh@

مطالب مرتبط

03خرداد
احداث ۵۸۵ سد در ۱۸ سال!/ سدسازی‌های بی‌ضابطه ترکیه و بحران ریزگردها
مدیرعامل اندیشکده ماکا و کارشناس محیط زیست طی گفت‌وگویی مطرح کرد؛

احداث ۵۸۵ سد در ۱۸ سال!/ سدسازی‌های بی‌ضابطه ترکیه و بحران ریزگردها

01خرداد
حمایت از اقشار محروم و کنترل بازار و نرخ ارز
دغدغه های اصلی اقتصاددانان اسلامی به دولت منتقل شد؛

حمایت از اقشار محروم و کنترل بازار و نرخ ارز

29اردیبهشت
ایران مقابل آمریکا پیروز شده است
اعتراف جالب مشاور ترامپ پس از 41 سال؛

ایران مقابل آمریکا پیروز شده است

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.