• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 6239اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

7

جزئیات جدید نیویورک تایمز از نحوه ترور شهید فخری زاده

  • کد خبر : 25655
  • 29 شهریور 1400 - 20:48
جزئیات جدید نیویورک تایمز از نحوه ترور شهید فخری زاده
روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در گزارشی اختصاصی به ادعای خود به جزئیاتی جدید درباره ترور جنایتکارانه شهید «محسن فخری‌زاده» از دانشمندان برجسته دفاعی و هسته‌ای ایران پرداخت است.

به گزارش خبرنگار فضای مجازی صدای حوزه، نویسنده‌ی کانال ایتای زمانه نوشت:

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی مدعی شد برای اولین بار جزئیاتی را درباره عملیات ترور شهیدفخری زاده توسط موساد منتشر کرده که نشان می‌دهد، سلاح خودکار به کار رفته در این عملیات با فناوری هوش مصنوعی بود.
روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در گزارشی اختصاصی به ادعای خود به جزئیاتی جدید درباره ترور جنایتکارانه شهید «محسن فخری‌زاده» از دانشمندان برجسته دفاعی و هسته‌ای ایران پرداخت است.

نیویورک تایمز در این گزارش ادعا کرده است که مقدمات ترور این دانشمند ایرانی پس از دیدارهایی در اواخر سال ۲۰۱۹ و اوایل ۲۰۲۰ آغاز شد. این دیدارها میان مقام‌های اسرائیلی به سرپرستی «یوسی کوهن» رئیس وقت موساد و مقام‌های عالی‌رتبه آمریکایی از جمله «دونالد ترامپ» رئیس جمهور، «مایک پامپئو» وزیر خارجه و «جینا هاسپل» رئیس وقت سازمان سیا بوده است.

در اواخر ماه فوریه (اواسط اسفند) کوهن به آمریکایی‌ها فهرستی از عملیات بالقوه از جمله ترور آقای فخری‌زاده را ارائه کرد.

آقای فخری‌زاده در صدر لیست ترور اسرائیل از سال ۲۰۰۷ قرار داشته و موساد هرگز چشم از او برنداشته بود.
نیویورک تایمز در گزارش خود نوشت: «در سال ۲۰۱۸، “بنیامین نتانیاهو” نخست وزیر وقت اسرائیل کنفرانسی خبری برگزار کرد تا اسنادی که موساد از آرشیو هسته‌ای ایران ربوده بود را ارائه دهد. وی استدلال کرد که این اسناد نشان می‌دهد ایران همچنان برنامه فعال تسلیحات هسته‌ای داشته و چند بار به اسم آقای فخری‌زاده اشاره کرد.»
نتانیاهو در بخشی از سخنرانی گفت:‌ «این نام را به خاطر بسپارید، فخری‌زاده».

نیویورک تایمز نوشت بر اساس گفته یک مقام که در نشست حضور داشت، مقام‌های آمریکایی که در واشنگتن در جریان طرح ترور فخری‌زاده قرار گرفتند، ‌ از آن حمایت کردند.
در بخش دیگری از این گزارش که در اینجا مختصری از آن را می‌خوانید، به نحوه ترور شهید محسن فخری‌زاده و استفاده از روبات برای این ترور اشاره شده است.
بر اساس گزارش نیویورک تایمز، این روبات به گونه‌ای ساخته شده بود که در بستر وانت زامیاد که خودروی رایج در ایران بوده قرار بگیرد. دوربین‌هایی نیز در جهت‌های مختلف کار گذاشته شده بود به گونه‌ای که به اتاق فرماندهی تصویر کاملی نه تنها از هدف و جزئیات امنیتی وی بلکه از محیط اطراف نیز می‌داده است. در نهایت این وانت نیز با مواد منفجره پر شده بود تا پس از ترور منفجر شده و تمام شواهد را از بین ببرد.
این روزنامه آمریکایی در ادامه گزارش خود نوشت: پیچیدگی‌های بیشتری در هنگام شلیک این سلاح وجود داشته است. مسلسلی که بر روی وانت نصب می‌شود حتی اگر پارک شده باشد، ‌ به دلیل تکانه‌ای که پس از شلیک هر تیر ایجاد می‌شود مسیر تیرهای بعد را تغییر می‌دهد. از سوی دیگر، حتی اگر ارتباط رایانه‌ای با اتاق کنترل از طریق ماهواره، ‌ اطلاعات را با سرعت نور ارسال کند، باز هم اندکی تاخیر وجود دارد. چیزی که اوپراتور در (اتاق فرماندهی) در صفحه می‌بیند یک ثانیه قدیمی بوده و تعدیل هدف برای جبران نیز باز هم ثانیه دیگری می‌برد و همه اینها در حالی است که خودروی آقای فخری‌زاده در حال حرکت است.

مدت زمان لازم برای رسیدن تصاویر دوربین به اوپراتور مسلسل (در اتاق فرمان) و رسیدن واکنش وی به مسلسل بدون در نظر گرفتن زمان واکنش چیزی حدود ۱.۶ ثانیه برآورد شده که این تاخیر زمانی برای به خطا رفتن بهترین هدف‌گیری کافی است.

نیویورک تایمز نوشت که برای جبران این تاخیر، ‌ تکانه وانت زامیاد و سرعت خودروی فخری‌زاده، هوش مصنوعی برنامه‌ریزی شده بود.
شهید محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای ایران و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع بعدازظهر روز جمعه هفتم آذر ماه سال گذشته در اقدامی تروریستی در منطقه آبسرد در شمال استان تهران به شهادت رسید.
پس از انتشار این خبر، روزنامه «نیویورک‌تایمز» همان زمان به نقل از سه مقام اطلاعاتی گزارش داد که رژیم صهیونیستی پشت پرده ترور این دانشمند دفاعی و هسته‌ای ایران بوده است.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=25655
  • منبع : zamanehh@

مطالب مرتبط

19اسفند
دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی!
در نشست خبری تشریح برنامه های دهمین دوره جشنواره هنر آسمانی مطرح شد؛

دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی!

05دی
حاج قاسم گفت دیگر وقت شهید شدنت است
به بهانه شهادت سیدرضی موسوی؛

حاج قاسم گفت دیگر وقت شهید شدنت است

14مهر
از هوش مصنوعی تا سنت های تحقیقی حوزه
آیت الله کعبی بررسی کرد:

از هوش مصنوعی تا سنت های تحقیقی حوزه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.