• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

21

گوینده صدای آمریکا، رئیس جمهور موقت افغانستان می شو؟!

  • کد خبر : 22037
  • 26 مرداد 1400 - 10:35
گوینده صدای آمریکا، رئیس جمهور موقت افغانستان می شو؟!
شبکه الميادين اعلام کرد: علي احمد جلالی وزير کشور اسبق و سفير اسبق افغانستان در آلمان، به کابل رسيده و قرار است عهده دار رياست دولت موقت شود.

به گزارش خبرنگار فضای مجازی صدای حوزه، غلامعلی کریمی در کانای ایتای زمانه نوشت:
شبکه المیادین اعلام کرد:
علی احمد جلالی وزیر کشور اسبق و سفیر اسبق افغانستان در آلمان، به کابل رسیده و قرار است عهده دار ریاست دولت موقت شود.
به گفته منابع غیررسمی، اشرف غنی افغانستان را ترک کرده و خبر رسمی بزودی اعلام می شود.

علی احمد جلالی رئیس جمهور احتمالی موقت افغانستان کیست؟

آشنایی مردم افغانستان پیش از آن که با علی احمد جلالی به عنوان یک فرد سیاسی و یا نظامی باشد، او را به عنوان گوینده برنامه های افغانستان در رادیو صدای آمریکا می شناسند و به خاطر دارند.

به گزارش شبکه خبری بی بی سی، جلالی قبل از این که وارد افغانستان شود مدت ۲۰ سال در رادیو صدای آمریکا کار کرده است.
جلالی در سال ۱۳۲۳هجری خورشیدی در ولایت غزنی متولد شده و فارغ التحصیل دانشگاه نظامی افغانستان است.
او در سال ۱۳۴۳هجری خورشیدی از دانشکده نظامی آمریکا در رشته دفاع داخلی فوق لیسانس گرفت، بعد در دانشکده سلطنتی بریتانیا تحصیلات خود را ادامه داد و در سال ۱۳۷۵ هجری خورشیدی نیز در دانشکده نظامی آمریکا از رساله دکتری خود تحت عنوان “سیاست جهانی آمریکا” دفاع کرد.
جلالی بعد از پایان تحصیلات در آمریکا در پست های مختلف وزارت دفاع افغانستان (در زمان دولت مجاهدین) و همچنین در رشته دیپلماسی در وزارت کشور به عنوان استاد کار کرد.
جلالی در سال ۱۳۶۰هجری خورشیدی بعد از حمله نیروهای شوروی سابق به افغانستان، به پاکستان مهاجرت کرد و به عنوان مشاور مجاهدین افغانستان کار خود را آغاز کرد.
او در سال ۱۳۶۱هجری خورشیدی به عنوان خبرنگار در رادیو صدای آمریکا استخدام شد و بعد به عنوان رئیس بخش فارسی و پشتو این رادیو انتخاب شد.
جلالی به دنبال سقوط رژیم طالبان، دوباره به افغانستان بازگشت و مدتی را به عنوان وزیر دفاع افغانستان کار کرد. او در سال های ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۴ وزیر کشور افغانستان بود.
علی احمد جلالی در این سال ها در یکی از مصاحبه های خود ادعا کردکه فهرستی از قاچاقچیان مواد مخدر را در اختیار دارد که شامل برخی از افراد بلند پایه دولتی نیز هست ولی او هیچ گاه این فهرست را افشا نکرد.
جلالی در سال ۲۰۰۶ از قدرت کناره گرفت و گفت که می خواهد به کارهای اکادمیک خود رسیدگی کند و به دنبال آن دوباره به آمریکا بازگشت.

به نظر می رسد کودتای خاموش سیاسی نظامی آمریکا در افغانستان با هدف حفظ حضور و نفوذ مخرب آمریکا در منطقه ، در حال شکل گیری است.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=22037
  • نویسنده : غلامعلی کریمی
  • منبع : zamanehh@

مطالب مرتبط

03اردیبهشت
گوش فرا دهید! بحران در آفریقا، نابود شدن اروپا را بدنبال خواهد داشت
سخنان تکان دهندە لیونل زینسو رئیس جمهور سابق بنین پیرامون جنگ در اوکراین؛

گوش فرا دهید! بحران در آفریقا، نابود شدن اروپا را بدنبال خواهد داشت

31فروردین
رشد ۳ درصدی اقتصاد ایران به همراه کاهش رشد تورم
پیش بینی صندوق بین المللی پول:

رشد ۳ درصدی اقتصاد ایران به همراه کاهش رشد تورم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.