• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

5

اقدامی هوشمندانه و چند نکته

  • کد خبر : 21736
  • 22 مرداد 1400 - 14:57
اقدامی هوشمندانه و چند نکته
نگاهی به آمار قابل توجه ایرانیانی که از سوی کشورهای غربی به ویژه آمریکا با بهانه دور زدن تحریم‌ها و... دستگیر شده‌اند و سال‌هاست که مظلومانه عمر خود را در زندان سپری می‌کنند با تعداد اندک جاسوسانی که از سوی ایران بازداشت و محکوم شده‌اند به روشنی نشان می‌دهد که منطقه ناامن برای ایرانیان، کشورهای غربی است نه سرزمین مادری‌شان.

به گزارش خبرنگار فضای مجازی صدای حوزه، نویسنده‌ی کانال ایتای زمانه نوشت:

رئیس قوه قضائیه در اقدامی هوشمندانه اعلام کرد که هیچ‌ تبعه ایرانی از جمله ایرانیان خارج از کشور ممنوع‌الورود نیستند و می‌توانند بدون هیچ‌گونه محدودیتی به کشورشان بازگردند.

حجهالاسلام محسنی اژه‌ای تاکید کرد که حتی اگر پرونده مفتوحی نیز در مورد این افراد وجود داشته باشد بهتر است به کشور باز گردند تا با رسیدگی قضایی به پرونده‌شان از وضعیت بلاتکلیف خارج شوند.

با فاصله اندکی پس از اظهارات رئیس قوه قضائیه، «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران به این سخنان واکنش نشان داد و در توئیتی نوشت: «همچنان به همه آمریکایی‌ها (از جمله دو تابعیتی‌های ایرانی-آمریکایی) نسبت به سفر به ایران هشدار می‌دهیم.»

او لینکی از هشدار وزارت خارجه آمریکا درباره سفر به ایران را نیز به این توییت ضمیمه کرد. در این بیانیه که دوم اوت به روز شده، ایران در درجه چهارم هشدار و به رنگ قرمز مشخص شده و پیام آن نیز واضح است: «به ایران سفر نکنید»

در این رابطه چند نکته بسیار مهم وجود دارد:

اول؛ برخی شبکه‌های فاسد در داخل کشور ضمن ارتباط‌گیری با ایرانیانی که به هر دلیل از کشور خارج شده‌اند و دارای اموال و املاک ارزش‌مندی در ایران هستند با ارائه اخبار غلط و ایجاد ترس در آنها بر دارایی شان مسلط شده و تلاش می‌کنند که آنها با واقعیت‌های جاری در ایران آشنا نشوند و به دلیل ترس، قصد سفر به ایران نکنند.

دوم؛ عدم ارتباط ایرانیان با سرزمین مادری‌شان فرصتی را برای گروه‌های معاند و کشورهای بدخواه ایران به وجود آورده تا تلاش کنند این گروه را به ظرفیتی مخالف در برابر جمهوری اسلامی تبدیل کنند و نمایش‌های سیاسی و حقوق بشری خود را با استفاده از بازیگران ایرانی به پیش ببرند.

سوم؛ بسیاری از ایرانیان خارج از کشور دارای سرمایه‌های علمی، اقتصادی و فرهنگی قابل توجهی هستند که در صورت ارتباط آنها با بخش‌های ذیربط در کشور، فرصت‌های مناسبی در ابعاد مختلف در اختیار آنها و هموطنانی که در ایران زندگی می‌کنند قرار خواهد گرفت که طبیعتا به مذاق بدخواهان خوش نمی‌آید.

چهارم؛ «معضل‌نمایی» موضوع ایرانیان خارج از کشور، پوششی برای سرویس‌های جاسوسی کشورهای بدخواه است که از این طریق عده قلیل وطن‌فروشی را که با انگیزه‌های سیاسی یا مالی با آنها همکاری می‌کنند در صف هم‌وطنان شریف و وطن‌دوستی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند جا بزنند و جاسوسانی را که اسم ایرانی بودن را یدک می‌کشند برای ماموریت‌های خائنانه‌شان حفظ کنند.

حال آنکه؛ سالانه ده‌ها هزار نفر از ایرانیان از سراسر دنیا به کشور سفر می کنند و بدون هیچ‌گونه مشکل و محدودیتی در زمانی که خود تصمیم می‌گیرند از کشور خارج می‌شوند.

پنجم؛ نگاهی به آمار قابل توجه ایرانیانی که از سوی کشورهای غربی به ویژه آمریکا با بهانه دور زدن تحریم‌ها و… دستگیر شده‌اند و سال‌هاست که مظلومانه عمر خود را در زندان سپری می‌کنند با تعداد اندک جاسوسانی که از سوی ایران بازداشت و محکوم شده‌اند به روشنی نشان می‌دهد که منطقه ناامن برای ایرانیان، کشورهای غربی است نه سرزمین مادری‌شان.

ششم؛ اظهارات منفعلانه، هدف‌مند و به ظاهر دلسوزانه «رابرت مالی» در حالی مطرح می‌شود که آمریکایی‌ها در هیچ یک از ادعاهای حقوق بشری و انسان‌دوستانه خود صادق نبوده‌اند.

از جمله مصادیق این بی‌صداقتی اینکه؛ با وجود نهایی شدن توافق تبادل زندانیان میان و آمریکا بر خلاف ادعای مقامات کاخ سفید در خصوص جدا بودن موضوع زندانیان از مباحث سیاسی فیمابین دو کشور، واشینگتن طبق عادت همیشگی خود به یک‌باره این توافق را به مذاکرات وین گره زده و آن را بر هم زد و عملا ادعاهای خود در خصوص ضرورت آزادسازی زندانیان دو طرف در چارچوب رویکردهای انسان‌دوستانه را زیر پا گذاشت.

به طور قطع با رویکرد قابل تقدیر رئیس قوه قضائیه جهت رفع ابهامات واهی در خصوص امن نبودن سفر هم‌وطنان خارج از کشور به سرزمین مادری‌شان، فضای غیر واقعی ایجاد شده برای ایرانیان خارج از کشور رنگ خواهد باخت و شرایط لازم برای تعامل و بهره‌گیری از ظرفیت‌های این عزیزان در مسیر توسعه همه‌جانبه کشور مهیا خواهد شد.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=21736
  • منبع : zamanehh@

مطالب مرتبط

05فروردین
ادامه رویکرد تحولی و اجرای سند تحول موجود با اهتمام ویژه در قوه قضائیه
10آبان
درباره تناسب جرم و جزا و شرایط رهایی مجرمان زندانی!
در گفتگوی صدای حوزه با قاضی مطهری نژاد بررسی شد؛

درباره تناسب جرم و جزا و شرایط رهایی مجرمان زندانی!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.