• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

4

مقابله با کرونا یا عقده گشایی؟!

  • کد خبر : 21457
  • 19 مرداد 1400 - 11:00
مقابله با کرونا یا عقده گشایی؟!
هر کاری که برای کاهش قربانیان کرونا امکانپذیر باشد، مطلوب و مغتنم است. اما همین دغدغه عمومی و انسانی، متاسفانه بهانه عقده گشایی توسط دو طیف نزدیک به هم شده؛ یکی غربگرایان و دیگری بانیان دولت روحانی.

به گزارش خبرنگار فضای مجازی صدای حوزه، محمد ایمانی درباره حواشی اوج گیری کرونا در ایران نوشت:

هر کاری که برای کاهش قربانیان کرونا امکانپذیر باشد، مطلوب و مغتنم است. اما همین دغدغه عمومی و انسانی، متاسفانه بهانه عقده گشایی توسط دو طیف نزدیک به هم شده؛ یکی غربگرایان و دیگری بانیان دولت روحانی.

این دو دسته، در حالی پشت نام مردم پنهان می شوند که زندگی مردم، به گواهی کارنامه شان، بی ارزش ترین موضوعات بوده است. آنها از یک طرف، دولتِ هنوز تشکیل نشده رئیسی را زیر ضرب گرفته اند که چرا کاری کرده که شمار قربانیان کرونا به ۵۰۰ نفر رسیده؛
و از طرف دیگر، می گویند “چرا واکسن وارد نمی کنید؟”. یا “چرا نگذاشتید واکسن وارد نشود؟”. ته خط برخی از اینها هم که مامورند، این است که چرا در مذاکره، تسلیم آمریکا نمی شوید؟

اما اصل ماجرا چیست؟ آقای روحانی در مسیر مهار شیوع، خودرایی پیشه کرد و با ادعای این که از پیک کرونا عبور کرده ایم، چراغ سبز سفرهای پرحجم نوروزی را به مردم داد. در آخرین روزهای کاری هم، شش روز تعطیلی را بدون ممانعت از سفر به اجرا گذاشت که موجب تشدید بحران شد. اصلاح طلبان، عمدا درباره این سوء مدیریت سکوت کرده و گریبان آقای رئیسی را گرفته اند که از تحلیفش چهار روز سپری شده است!

اما درباره خرید واکسن، با وجود پرداخت هزینه ها توسط ایران، تامین واکسن توسط کواکس انجام نگرفت و آنها خلف وعده کردند. همچنین در حالی که دو طیف مورد بحث، سرگرم بزک دولت بایدن هستند، همین دولت بر سر راه خرید واکسن توسط کشورمان کارشکنی های مکرر انجام داده است.

دو طیف مذکور، در این باره اگر صداقت داشتند، باید به آمریکا اعتراض می کردند و صادقانه به ملت ایران می گفتند شیطان بزرگ، مطلقا قابل اعتماد نیست؛ چرا که حتی دارو را هم که از تحریم های سازمان ملل استثناست، مورد تحریم قرار داده و بار دیگر خباثت خود را نمایان کرده است.

اما آنها بر عکس -و طبق هماهنگی با آمریکا- همین رفتار جنایتکارانه دولت بایدن را ابزار فضاسازی و فشار علیه نظام قرار دادند و ماجرا را وارونه روایت کردند. برخی از آنها در سابقه سیاه خود، درخواست اعمال “تحریم های فلج کننده” علیه مردم خود را پس از شکست در فتنه سال ۸۸ دارند.

این نکته هم گفتنی است که برخی از واکسن ها مثل آسترازنیکا در حالی مورد تاکید طیف های مذکور برای واردات بوده که استفاده از آن بعد از مشاهده‌ی عوارض جدی، در سوئد، آلمان، فرانسه، ایتالیا، لتونی، اسپانیا، دانمارک، نروژ، هلند، لوکزامبورگ، پرتغال، اندونزی، ایرلند، بلغارستان، تایلند، رومانی، ایسلند و اتریش ممنوع شده است.

کرونا مصیبت عالمگیری است که همچنان حتی در پیشرفته ترین کشورها قربانیان بسیار می گیرد و در برخی از این کشورها با وجود واکسیناسیون گسترده، مجددا اوج گرفته است. با این وجود به نظر می رسد کمتر کشوری مثل ما در معرض موج سازی رسانه ای منفی است. علت همان است که «اکبر گنجی» از افراطیون (فراری) مدعی اصلاح‌طلبی اسفند ۹۸ فاش کرد:

«ما کارمندان دولت‌های راست افراطی، از طریق کروناهراسی، ایران و ایرانیان را نابود خواهیم کرد. ما کارمند رسمی ‌بخش پروپاگاندای دولت ‌ترامپ، جانسون، نتانیاهو و سعودی هستیم. وظیفه ما وحشت‌‌افکنی است تا با فروپاشاندن سازمان اجتماعی، مردم را به خشونت جمعی بکشانیم… گمان باطل نکنید که ما مخالف سیاسی و… هستیم؛ نه، ما فقط کارمند پروپاگاندای دولت‌‌ های راست افراطی هستیم. ما تشنه مرگ و خون مردم ایرانیم. کاری را که شدید‌ترین تحریم‌ های تاریخ نتوانست با ایران انجام دهد، ما موظفیم انجام دهیم».

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=21457
  • نویسنده : محمد ایمانی
  • منبع : IMANI_mohammad@

مطالب مرتبط

21اردیبهشت
عواملی که باعث کنترل کرونا شد
وزیر بهداشت مطرح کرد؛

عواملی که باعث کنترل کرونا شد

06اردیبهشت
سیر نزولی رشد پایه پولی در دولت سیزدهم و دنده معکوس سرعت تورم
با توقف استقراض دولت از بانک مرکزی صورت گرفت؛

سیر نزولی رشد پایه پولی در دولت سیزدهم و دنده معکوس سرعت تورم

30فروردین
واکسن‌های ایرانی در مجلات معتبر دنیا می‌درخشند
علی‌رغم هجمه‌ رسانه‌های بیگانه علیه دانشمندان ایرانی؛

واکسن‌های ایرانی در مجلات معتبر دنیا می‌درخشند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.