• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

8

بهانه جویی‌های کودکانه یک روزنامه پرسابقه علیه رئیسی

  • کد خبر : 21439
  • 19 مرداد 1400 - 11:01
بهانه جویی‌های کودکانه یک روزنامه پرسابقه علیه رئیسی
روزنامه جمهوری اسلامی گویا تصمیم گرفته نسبت خود با دولت ابراهیم رئیسی را بر مبنای بهانه‌جویی و نق‌زدن‌های کودکانه پیش ببرد.

به گزارش خبرنگار فضای مجازی صدای حوزه، نویسنده کانال ایتای زمانه نوشت:

روزنامه جمهوری اسلامی گویا تصمیم گرفته نسبت خود با دولت ابراهیم رئیسی را بر مبنای بهانه‌جویی و نق‌زدن‌های کودکانه پیش ببرد. از هفته‌ها قبل از انتخابات ریاست جمهوری، این روزنامه به مدیرمسئولی مسیح مهاجری، در سرمقاله خود در نقد روحانی بودن رئیس‌جمهور نوشت و اینکه بهتر است رئیس‌جمهور از روحانیون نباشد. این در حالی است که روزنامه جمهوری اسلامی از حامیان همیشگی و متعصب هاشمی رفسنجانی بود و بعدها هم حامی حسن روحانی شد که این هر دو رئیس جمهور، روحانی بودند و معلوم نیست چطور وقتی پیش‌بینی کردند که رئیسی رأی می‌آورد، روحانی بودن رئیس‌جمهور را بد دیدند.

اکنون در مورد مراسم تحلیف هم روزنامه جمهوری اسلامی، حضور مهمانان خارجی در این مراسم را تشریفات زائد دانسته و نوشته: «مراسم تحلیف آقای رئیسی، متأسفانه با اقداماتی همراه بود که نه‌تن‌ها نشانی از پارسایی نداشت بلکه نمادی از آلوده شدن به تشریفات زائد بود. اصل ۱۲۱ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران حضور رئیس قوه قضائیه، اعضای شورای نگهبان و نمایندگان مجلس را در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور لازم می‌داند، ولی در این مراسم، صدها نفر از مهمانان داخلی و خارجی حضور داشتند که اولاً حضورشان ضروری نبود و ثانیاً مستلزم هزینه‌های زیادی برای کشور بود.».

اما همین روزنامه چهار سال پیش، با افتخار و بدون هیچ انتقادی، عکس یادگاری مهمانان خارجی مراسم تحلیف حسن روحانی را عکس یک کرده و نوشته بود: «مراسم تحلیف حجت‌الاسلام دکتر حسن روحانی برای دوره دوازدهم ریاست جمهوری اسلامی ایران عصر دیروز با حضور مقامات و شخصیت‌های کشوری ولشکری، سفرای خارجی مقیم تهران و بیش از یکصد و پنج هیئت بلند پایه خارجی و بین‌المللی از کشورهای مختلف جهان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.»

این چرخش رویکرد ناشیانه و تا این حد برجسته و صریح و علنی در شأن یک رسانه قدیمی و یک مدیرمسئول معمم و مدعی انقلابی بودن نیست و بیشتر نق زدن‌های کودکانه را به ذهن متبادر می‌کند تا انتقاد را! نکته بعدی، نسبت دادن این مثلاً تشریفات به رئیسی است، در حالی که برگزارکننده مراسم تحلیف، مجلس است و حتی اگر دولت هم بود، رئیسی هنوز تشکیل دولت هم نداده است. خیلی روشن نیست که مسیح مهاجری به‌رغم آنکه عمری را در رسانه و سیاست گذرانده، فقط می‌خواهد «غر» بزند و علیه رئیسی کاغذ سیاه کند؟

روزنامه جمهوری اسلامی در مطلب دیگری نوشت: «در شب پنج شنبه چهاردهم مرداد، خیابان‌های اطراف ساختمان مجلس شورای اسلامی در تهران، تجدید آسفالت شدند و علایم راهنمایی و رانندگی و سایر امکانات مربوطه این خیابان‌ها نیز نو شدند. این اقدام به مناسبت برگزاری مراسم تحلیف رئیس‌جمهور رئیسی در مجلس صورت گرفت. لابد هدف این بود که مهمانان خارجی این مراسم با چشم خود ببینند که خیابان‌های تهران چقدر تمیز هستند.»

جمهوری اسلامی البته به کم کاری شهرداران اصلاح‌طلب طی چهار سال گذشته توجه نکرده و فقط خواسته به رسم یادداشت مدیرمسئولش «نق» بزند، اما چه اشکالی دارد یک خیابان اطراف یک نهاد حاکمیتی برای مهمانان خارجی تمیز شود؟ بعد هم مهمانان خارجی را در تهران از زیر زمین یا با هلی‌کوپتر که به مجلس و آن خیابان تمیز شده نبردند؛ در طول مسیر فرودگاه تا مجلس و محل اقامت خیابان‌های تهران را خواهند دید و فریب نمی‌خورند که تهران شهر تمیزی است! منتظر هستیم در روزهای آینده این رسانه، از مدل ماشین‌ها، و گل و لباس و در و دیوار و پذیرایی و نفس کشیدن‌های رئیسی هم ایراد بگیرد!

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=21439
  • منبع : zamanehh@

مطالب مرتبط

01خرداد
عدالت خواهی و حس شیرین اپوزیسیون بودن!
حال خوش مدعیان عدالت در فضای مجازی؛

عدالت خواهی و حس شیرین اپوزیسیون بودن!

20اردیبهشت
دولت سیزدهم، فوق سلطان چاپ پول است + بررسی آماری این ادعا
ادعای رئیس‌کل بانک مرکزی دولت روحانی:

دولت سیزدهم، فوق سلطان چاپ پول است + بررسی آماری این ادعا

17اردیبهشت
دولت آقای رئیسی را منصفانه قضاوت کنیم!
درپی حواشی اخیر پیرامون دولت سیزدهم؛

دولت آقای رئیسی را منصفانه قضاوت کنیم!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.