• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

6

مکتب شیفتگان خدمت و مکتب تشنگان قدرت

  • کد خبر : 21101
  • 16 مرداد 1400 - 11:19
مکتب شیفتگان خدمت و مکتب تشنگان قدرت
از منظر قرآن کریم دو نوع مسئولیت پذیری و به تعبیر امروزی کسب قدرت و مدل حکمرانی داریم.

به گزارش خبرنگار فضای مجازی صدای حوزه، غلامعلی کریمی در کانال ایتای زمانه نوشت:

از منظر قرآن کریم دو نوع مسئولیت پذیری و به تعبیر امروزی کسب قدرت و مدل حکمرانی داریم.

۱٫مسئولیت پذیری و کسب قدرت در تفکر و جهان بینی توحیدی .

مکتب شیفتگان خدمت

ومَا أَرْسَلْنَاکَ إِلَّا رَحْمَهً لِّلْعَالَمِینَ.
ﻭ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺟﺰ ﺭﺣﻤﺘﻲ ﺑﺮﺍﻱ ﺟﻬﺎﻧﻴﺎﻥ ﻧﻔﺮﺳﺘﺎﺩﻳﻢ. (انبیاء ، ١٠٧)

در این مکتب، فرد با توجه به توانمندیها و استعداد های خدادادی ، موظف به پذیرش مسئولیت و کسب قدرت در جهت خدمت به خلق خدا و به سعادت رساندن بشریت است ، در اینجا فرد حق ندارد از زیر بار مسئولیت الهی خویش شانه خالی کند.
🕯 پیامبران ، ائمه اطهار و اولیای الهی ، علیهم السلام ، مصداق بارز صاحبان مسئولیت در این تفکر و مکتب هستند.
⚘حضرت یوسف ، علیه السلام ، علاوه بر آنکه “عبد مخلص ” است ، چون ” حفیظ علیم ” است، موظف است ، با پذیرش قدرت و مسئولیت ، بشریت را از عظیم ترین بحران خشگسالی تاریخ عبور دهد و ضمن تامین رفاه مادی ، سعادت اخروی آنان را نیز با دعوت به توحید و یکتا پرستی تضمین کند ؛
آیا چنین کار عظیمی بدون کسب قدرت و حاکمیت امکان پذیر است ؟
⚘قاسم سلیمانی حق استراحت و کناره گیری از مسئولیت ندارد ، در این تفکر و جهان بینی فردِ مومن آسایش سلامتی و عمر خود را صرفت خدمت به بندگان خدا می کند چرا که طرف معامله او خداوندی است که مالک کل هستی است.
🕯جهادگران این تفکر که عباد صالح پروردگار هستند، با توکل بر خداوند ، با راز و نیاز و دعا و تذلل به در گاه خداوند و با مراقبه و حساب کشی از خویشتن و با تهذیب نفس خود، روز به روز به اذن الله بر مراتب تقوای خود می افزایند و خود را در حصن حصین الهی قرار می دهند تا از دایره عبودیت و بندگی خداوند خارج نشده و آلوده به ظلم به بندگان خدا نگردند!

۲٫کسب قدرت و مدل حکمرانی در تفکر و جهان بینی مادی.

مکتب تشنگان قدرت.

إنَّ فِرْعَوْنَ عَلَا فِی الْأَرْضِ وَجَعَلَ أَهْلَهَا شِیَعًا یَسْتَضْعِفُ طَائِفَهً مِّنْهُمْ یُذَبِّحُ أَبْنَاءَهُمْ وَیَسْتَحْیِی نِسَاءَهُمْ إِنَّهُ کَانَ مِنَ الْمُفْسِدِینَ.
فرعون در زمین برتری جویی کرد، و اهل آن را به گروههای مختلفی تقسیم نمود؛ گروهی را به ضعف و ناتوانی می کشاند، پسرانشان را سر می برید و زنانشان را زنده نگه می داشت؛ او به یقین از مفسدان بود. (قصص ، ۴ )

در این نوع تفکر افراد با توسل به انواع حیله و دست زدن به هر جنایتی سعی می کند با کسب قدرت و حاکمیت ، به انواع و اقسام شهوات رانی ها بپردازد تا شاید عطش پایان ناپذیر و آتش خاموش ناشدنی شهوات و نفسانیت خود را ارضاء کند که شدنی هم نیست و سرانجام با آن بار سنگین جنایات راهی گور می شوند.
فرعون ها ، نمرودها ، معاویه ها ، رضاخان ها، ترامپ ها و … نماد بارز این تفکر و جهان بینی هستند، که برای ماندن در قدرت به هر جنایتی دست می زنند که عالم پر است از نمونه های آن.
افرادی که در این تفکر و جهان بینی غوطه ور هستند ، یعنی : ” تشنگان قدرت ” قادر به درک ” شیفتگان خدمت ” نیستند و آنان را با خویش مقایسه می کنند.
اینکه تربیت یافتگان این مکتب شیطانی، با استناد به سخنان امامان منحرف خویش ، همگان را با خود و اندیشه و مکتب انحرافی خود مقایسه نمایند و با استناد به مبانی مکتب ” تشنگان قدرت ” و تحریف حقایق، به تخریب خادمان مکتب ” شیفتگان خدمت ” بپردازند ، امری طبیعی است.
با مدعی مگویید اسرار عشق و مستی
تا بی خبر بمیرد در عین خود پرستی.

نکته بسیار مهم و اساسی:

نکته بسیار مهم که در بحث مسئولیت پذیری و مسئولیت سپاری، باید به آن توجه ویژه و خاص داشت ، تفاوت اساسی و مبنایی بین دو تفکر انقلابی ، جهادی و مومنانه ، با تفکر غیر انقلابی، غیر مومن و اشرافی و غربگرا است.
البته کاملاً روشن است که ، انقلابی بودن به عملکرد و کارنامه است نه به ادعا و حرافی ، که آن هم با “شاخص های انقلابیگری ” بخوبی قابل تشخیص است.

لذا آنچه چهره تابناک جمهوری اسلامی را غبار آلود نموده و زبان افراد غرب زده و دنیا پرست را دراز کرده ، تا با تحریف حقایق به تخریب ” شیفتگان خدمت ” یا همان جریان مومن جهادی و انقلابی بپردازند ، همین سپردن مسئولیت به افراد غیر انقلابی ، غرب گرا ، اشرافی و نا اهل و نا محرم است ، مخصوصا در برخی از انتخابات ها ، که الحمدلله با تغییر رویکرد از از جریان غربگرا به سمت جریان انقلابی ، ان شاءالله این غبار از چهره منور جمهوری اسلامی زدوده خواهد شد و چهره تابناک انقلاب اسلامی روز به روز درخشان تر خواهد شد. ان شاءالله .

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=21101
  • نویسنده : غلامعلی کریمی
  • منبع : zamanehh@

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.