• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

6

مردمی بودن مسئولان دولتی، درمان اورژانسی شکاف دولت و ملت

  • کد خبر : 20935
  • 21 مرداد 1400 - 13:21
مردمی بودن مسئولان دولتی، درمان اورژانسی شکاف دولت و ملت
شکاف بین بخشی از اقشار مردم با نظام، بزرگترین چالشی است که این روزها جمهوری اسلامی با آن دست و پنجه نرم میکند.

به گزارش خبرنگار فضای مجازی صدای حوزه، فاطمه ابن‌علی در کانال نویسندگان حوزوی نوشت:

شکاف بین بخشی از اقشار مردم با نظام، بزرگترین چالشی است که این روزها جمهوری اسلامی با آن دست و پنجه نرم میکند.
با نگاهی دقیق میتوان دریافت که در کنار مشکلات معیشتی و از دست رفتن امید و عزت نفس ایرانیان، غیرمردمی بودن مسئولان طی سال های اخیر مهم ترین دلیل این شکاف است. مسئله ای که در راهنمایی های مقام معظم رهبری در #تنفیذ_سیزدهم به خوبی قابل مشاهده بود.

مسئولین تازه نفس دولت باید اقدامات اورژانسی را برای درمان این مشکل انجام دهند در غیر این صورت این زخم کهنه شده و ضربات جبران ناپذیری برپیکر جمهوری اسلامی بر جای خواهد گذاشت. علت تاکید مقام معظم رهبری بر سرعت بخشیدن به تشکیل کابینه از سوی دولت و مجلس همین امر است.
علاوه بر علاج زخم که ضماد التیام بخش آن مردمی بودن مسئولین و تلاش آنان برای حل مشکلات مردم است، پاکسازی آن از باکتری های مضر و ویروس های منحوس نیز مهم است. جنگ روانی علیه مردم ایران همان باکتری های و ویروس هایی هستند که با فعال کردن رسانه های خودی باید با آنان مقابله کرد. ضروری است رسانه ها کوشش هایی را که دولت برای رفع مشکلات انجام میدهد و اراده صادقانه او در رفع مشکلات را به مردم نشان داده و با گزارش های واقعی و صحیح از توان و استعدادهای کشور و جوانان خوشبینی به جمهوری اسلامی و امید را به مردم هدیه دهند.

قوه مجریه به دلیل گستردگی حیطه اختیارات و در دست داشتن هدایت اکثر نهاد ها و سازمان های کشور بیشتر از بقیه قوا در معرض دید عموم قرار دارد و عملکرد آن به طور مستقیم روی زندگی افراد جامعه تاثیر میگذارد. بنابراین تنها یک دولت مردمی است که میتواند الهام بخش جمهوریت به معنای تام آن باشد و شکاف های برآمده از شکست عزت نفس ایرانیان و مشکلات عدیده اقتصادی و فرهنگی و از دست رفتن امید آنان نسبت به جمهوری اسلامی را التیام بخشد.

طبق فرموده رهبری دولت باید مظهر وفاق باشد و صادقانه و بدون پیرایه های سیاسی با مردم گفتگو نماید. با فساد مبارزه کند تا حق مردم توسط عده ای معدود ضایع نشود و اعتماد عمومی مردم از بین نرود.
پیامبر گرامی اسلام فرمودند: «نزدیک‌ترین شما به من در فردای موقف قیامت، راستگوترین در سخن… و نزدیک‌ترین شما به مردم است.» (امالی، شیخ طوسی، ص۲۲۹) مردمی بودن از خصایص مومنین نزدیک به پیامبر است. امام خمینی(قدس سره) درباره مردمی بودن مسئولین فرمودند: «دولت واقعاً باید با تمام قدرت آن طوری که علی(علیه السلام) برای محرومین دل می سوزاند، این هم با تمام قدرت دل بسوزاند… مثل یک پدری که بچه هایش اگر گرسنه بمانند، چطور با دل افسرده دنبال این می رود که آن ها را سیر بکند، یک دولت تابع امیرالمؤمنین باید این طور باشد.» (صحیفه امام، ج ۱۸، ص ۱۵۹)
مسئول مردمی از مردم و با مردم است و رفتار مردمی دارد. روزی حضرت سیدالشهداء(ع) سوار بر اسب از محلی عبور می کردند، در راه چند فقیر بینوا و بیچاره را دیدند که روی کهنه عبایی بر خاک نشسته بودند. آنان که تکه های خشک نان در دست داشتند و می خوردند، همین که چهره نورانی امام را دیدند، گفتند: ای پسر رسول خدا، بفرما و از این غذا بخور! امام فوراً از اسب پیاده شد و با کمال تواضع، در کنار فقرا بر خاک نشست و با آنان از نان ها میل فرمود؛ آن گاه این آیه شریفه را تلاوت فرمود: «إن الله لا یحِبُّ المُستکبِرینَ» (نحل/۲۳). اشرافی گری و مصرف گرایی از علل اصلی استکبار نفس و عدم تواضع مسئولین نسبت به مردم است. امام خمینی فرمودند: مردان بزرگ که خدمت های بزرگ برای ملت های خود کرده اند، اکثر ساده زیست و بی علاقه به زخارف دنیا بوده اند… با زندگانی اشرافی و مصرفی، نمی توان ارزش های انسانی ـ اسلامی را حفظ کرد. (صحیفه امام، ج ۱۸، ص ۴۷۱).
اگر مسئولین تواضع داشته باشند و خود را خادم مردم بداند مردم نیز او را از خود میدانند و به او نزدیک میشوند. در گفتگوهای مردمی و صمیمانه مسئولین با مردم است که شکاف بین مردم و نظام از بین میرود و مردم را به صحنه های تاثیرگذاری سیاسی و اجتماعی و اقتصادی وارد میکند. حضور فعال مردم پا به پای جمهوری اسلامی در مسیرگام دوم انقلاب اسلامی الهام بخش مقاومت در برابر مشکلات، رفع آنها و پیشرفت ایران اسلامی است.

انقلاب اسلامی ایران انقلابی مردمی بود که با حضور مردم در بزنگاه های تاریخ انقلاب استوار مانده است و با همراهی و همگامی مردم ایران به سمت تمدن نوین اسلامی پیش خواهد رفت.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=20935
  • نویسنده : فاطمه ابن‌علی
  • منبع : howzavian@

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.