• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

9
یک فعال توییتری درباره بحران آبی خوزستان:

اتفاقی که در حوزه آبی خوزستان افتاده به‌طور ساده

  • کد خبر : 19480
  • 30 تیر 1400 - 11:35
اتفاقی که در حوزه آبی خوزستان افتاده به‌طور ساده
التهاب آبیِ الان خوزستان، بیش از آب شرب، در حوزه کشاورزی و دامداری‌ست.

به گزارش خبرنگار فضای مجازی صدای حوزه، سید پویان حسین پور در توئیتی نوشت:

التهاب آبیِ الان خوزستان، بیش از آب شرب، در حوزه کشاورزی و دامداری‌ست.
در حال حاضر به هر طریق ممکن، سپاه و بسیج و جهادی‌ها، مشغول رساندن آب شرب به مردم روستاها هستند و تقریباً کسی تشنه نیست اما مشکل اصلی، نابودی کاشته‌های مردم و دام‌های آن‌هاست که نیاز به تصمیم مدیریتی دارد..

اگر قصد کمک برای رفع تشنگی مردم خوزستان دارید، با گروه‌های جهادی مستقر در منطقه ارتباط بگیرید و کمک نقدی برسانید برای تأمین آب معدنی و تانکر آب‌رسان و…
یا اگر ارتباطاتی با خیرین دارید، دعوت‌شان کنید به کمک مالی به جهادی‌ها یا ارسال هماهنگ‌شده‌ی تعداد زیادی آب معدنی به منطقه..

اتفاقی که در حوزه آبی خوزستان افتاده به‌طور ساده این است:
مخزن آب پشت سدهای گتوند و کرخه به دلایلی مثل خشکسالی و کاهش بارش‌های یک سال اخیر و انتقال آب به بخش‌های مرکزی کشور و سوءمدیریت سدها، یا وضع خوبی ندارد و یا دچار مشکلات جدی‌ست که باعث تشدید التهاب آبی شده است..

در نتیجه، حجم آب آزاد شده به سمت پایین دست در رودخانه‌های کرخه و کارون، محدود است و به بخش زیادی از زمین‌های کشاورزی نمی‌رسد و مناطق مرکزی خوزستان را با مشکل مواجه کرده است..
از طرفی فشار کم آب در کارون، باعث بازگشت آب شور دریا به خشکی و آسیب به کشاورزی در جنوب استان شده است..

این وضعیت موجود سدهای خوزستان است؛ در سال آبی جاری، بارش‌ها از حد طبیعی کمتر بوده و مخازن سدها، وضع خوبی ندارد.. حالا سوال اول این است که آیا این وضعیت قابل پیش‌بینی بوده؟! پاسخ مثبت است.. و سوال دوم این است که مدیران حوزه آب خوزستان، برای پیش‌بینی‌ها تدبیر کردند؟! پاسخ منفی‌ست!

خوزستان

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=19480

مطالب مرتبط

26اردیبهشت
نقطه ثقل دشمن‌ شناسی قرآنی
تمرکز بر کشاورزی؛

نقطه ثقل دشمن‌ شناسی قرآنی

28اسفند
حجت الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی دار فانی را وداع گفت
19بهمن
درآمد هنگفت نفت، صرف پروژه‌هایی شد که نتیجه ای جز فقر نداشت
خاطرات حسین فردوست از اقدامات پهلوی ها؛

درآمد هنگفت نفت، صرف پروژه‌هایی شد که نتیجه ای جز فقر نداشت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.