• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

7
فضای مجازی، تهدید یا فرصت؟

گوگل از ما چه می‌داند؟

  • کد خبر : 9368
  • 23 فروردین 1400 - 18:53
گوگل از ما چه می‌داند؟
گوگل اطلاعات و داده های مختلفی جمع آوری و مورد داده کاوی با اهداف معین قرار می دهد. در این گزارش به نوع این اطلاعات و داده ها خواهیم پرداخت.

به گزارش صدای حوزه، امروزه اقتدار ملت ها و دولت ها نسبت مستقیمی با فضای مجازی و جریان فراملی داده ها دارد و دولت های مختلف سعی می کنند به انحاء مختلف، به جمع آوری و داده کاوی اطلاعات بپردازند تا در جهت اهداف سیاسی، فرهنگی، نظامی، اقتصادی، امنیتی و غیره مورد استفاده قرار دهند.

درباره اهمیت و ارزش اطلاعات و جمع آوری آن توسط شرکت های چندملیتی، کافی است به این سوال پاسخ داده شود که این شرکت ها چه اطلاعاتی را از کاربران خود دریافت می کند؟ در این گزارش به صورت موردی به تجربه گوگل می پردازیم. در مانیفست گوگل چنین آمده است:

اطلاعاتی که ما به واسطه استفاده شما از سرویس خود دریافت می کنیم

ما ممکن است اطلاعاتی درباره سرویس هایی که شما از آنها استفاده می کنید و نحوه استفاده شما از آنها جمع آوری کنیم، مانند زمانی که از سایتی بازدید می کنید که از سرویس های تبلیغاتی ما استفاده می کنید، یا زمانی که تبلیغات و محتوای ما را مشاهده کرده و با آنها ارتباط برقرار می کنید.

هنگام استفاده از سرویس های ما یا زمانی که محتوای ارائه شده توسط گوگل را مشاهده می کنید، ممکن است به طور خودکار برخی اطلاعات خاص را جمع آوری کرده و در گزارش های سرور نگهداری کنیم.

این ممکن است شامل جزییات مربوط به نحوه استفاده شما از سرویس های ما، از قبیل عبارت های جستجوی شما و همچنین اطلاعات مربوط به گزارش ارتباط تلفنی مانند شماره تلفن شما، شماره تلفن فرد تماس گیرنده، شماره هایی که تماس به آنها انتقال یافته، ساعت و تاریخ تماس ها، مدت زمان تماس ها، اطلاعات مسیریابی پیامک و انواع تماس ها باشد.

«برنامه‌ریزی سوادمحور» و مدیریت فضای مجازی

آدرس پروتکل اینترنتی

اطلاعات فعالیت های دستگاه مانند خرابی های ایجاد شده، فعالیت سیستم، تنظیمات سخت افزاری، نوع مرورگر، زبان مرورگر، تاریخ و ساعت درخواست شما، و URL ارجاعی. کوکی هایی که ممکن است به طور خاص مرورگر یا حساب گوگل شما را مشخص نمایند.

اطلاعات مکان

هنگامی که شما از یکی از سرویس های گوگل استفاده می کنید، ما ممکن است اطلاعاتی درباره مکان واقعی شما با سیگنال های جی پی اس که توسط تلفن همراه ارسال می شود، را جمع آوری و پردازش کنیم.

ما همچنین ممکن است از فناوری های مختلف مانند داده های حسگر دستگاه شما که به عنوان مثال ممکن است اطلاعاتی را درباره نقاط وای فای و برج های سلولی موجود در نزدیکی شما ارائه کند، برای تعیین مکان استفاده می کنیم.

ذخیره سازی محلی

ما ممکن است با استفاده از روش هایی مانند ذخیره سازی مرورگر وب از جمله HTML و حافظه های پنهان داده برنامه، اطلاعاتی را جمع آوری کرده و به صورت محلی در دستگاه شما نگهداری کنیم.

کوکی ها و شناسه های ناشناس

هنگامی که شما از یک سرویس گوگل دیدن می کنید، ما از فناوری های بسیاری برای جمع آوری و نگهداری اطلاعات استفاده می کنیم، و این امر ممکن است شامل ارسال یک یا تعداد بیشتری کوکی یا شناسه ناشناس به دستگاه شما باشد. همچنین وقتی شما با سرویس هایی که ما به شرکای خود ارائه می کنیم، در تعامل هستید، ما از کوکی ها و شناسه های ناشناس استفاده می کنیم.

همانطور که خود گوگل اعلام داشته است، اطلاعات افراد به صورت دقیق، کامل و جزئی در اختیار این شرکت قرار خواهد گرفت. این حجم وسیع اطلاعاتی که در خارج از کشور سازماندهی می شود، از ابعاد گوناگونی قابل برای گردانندگان این شرکت و حامیان آن دارای ارزش است.

در این باره اریک اشمیت رئیس گوگل، در مصاحبه با روزنامه تلگراف انگلیس در ۱۳ مهر ۱۳۸۹ می گوید: «ما با اجازه خودتان اطلاعات بیشتری در مورد شما و دوستانتان جمع آوری می کنیم و کیفیت جستجو را ارتقاء می دهیم. ما نیاز نداریم حتی شما حروف را بر صفحه کلید فشار دهید. ما می دانیم شما کجا هستید  کجا بودید و کم و بیش می دانیم شما هم اکنون به چه چیز فکر می کنید.»

حال می توان فهمید که گوگل چیزی را مجانی به کاربرانش نمی دهد. هزینه این خدمات، همان استفاده کردن بیشتر و بیشتر کاربران از همان خدمات است و جمع آوری و داده کاوی این اطلاعات برای مقاصد مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی است.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=9368

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.